Gå til innhold

Er det dumt å tenke over dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Tull eller ikke?
Skrevet

For en del år siden gikk jeg til en som håndleste for moro, fikk høre at jeg skulle få en sønn men han sa fort etterpå at jeg ikke skulle tenke på det, for det va ikke sikkert likevel. I sommer fikk jeg en til å spå meg i kort og han sa han så en sønn i begynnelsen av dette året.

Det verste er at jeg nå frykter jeg er gravid (forsinket mens) enda jeg har tatt hver eneste p-pille, aldri glemt noen!

Dette er så ekkelt å tenke på, for viser det seg at jeg er gravid så blir det abort. Det passer bare ikke med noe barn nå.

Begge disse to sa at jeg fikk to barn senere i livet også.

Syns det er rart når begge de to sa det samme og de har null tilknytning. Skal jeg bare la være å tenke på det?

Det er så ekkelt siden de sa det va en sønn også, så konkret, jeg tror jeg kommer til å slite litt hvis det viser seg å stemme..

Hvordan hadde dere tenkt?

Gjest Tull eller ikke
Skrevet

Er ikke mensen kommet i morgen skal jeg selfølgelig kjøpe en graviditetstest...

Skrevet

"Dette er så ekkelt å tenke på, for viser det seg at jeg er gravid så blir det abort. Det passer bare ikke med noe barn nå.

"

...så blir det abort...

Ok, hørte ut som en enkel løsning.

Beklager kvast svar, men syntes bare du fikk det til å høres så enkelt ut.

Gjest Tull eller ikke?
Skrevet

"Dette er så ekkelt å tenke på, for viser det seg at jeg er gravid så blir det abort. Det passer bare ikke med noe barn nå.

"

...så blir det abort...

Det hørtes nok enkelt ut, abort ville det bli fordi jeg ikke er i stand til å ta vare på et barn enda, jeg er altfor ung osv.

Men jeg hadde såklart tenkt over det etterpå å sikkert slitt litt, spesielt når jeg da har fått oppgitt et kjønn.

Det ville jo føles som å ha gitt avkall på en sønn!

Skrevet

Du må ta en ting om gangen. Det er ikke sikkert du er gravid en gang, og hvis du er gravid er det ikke sikkert at det er en gutt.

Og det kan godt tenkes at spåmennene- eller konene bløffet.

Gjest mye tøys og tull
Skrevet

Ja, det er dumt å drive og tenke på det.

Selv har jeg blitt spådd mange ting, av såkalte seriøse spå-personer, også av en som mange hadde anbefalt meg - uten at noe av det skjedde.

Gjest Bjerton
Skrevet

"

...så blir det abort...

Det er ikke uten videre gitt at abort er like opprivende for alle individer.

Sånn sett kan det også sies at det er du som overforenkler.

Skrevet

Det hørtes nok enkelt ut, abort ville det bli fordi jeg ikke er i stand til å ta vare på et barn enda, jeg er altfor ung osv.

Men jeg hadde såklart tenkt over det etterpå å sikkert slitt litt, spesielt når jeg da har fått oppgitt et kjønn.

Det ville jo føles som å ha gitt avkall på en sønn!

Du har fått oppgitt et kjønn av en _spåmann_. Ikke av medisinsk personell.

Gjest Hanneline
Skrevet

Du har fått oppgitt et kjønn av en _spåmann_. Ikke av medisinsk personell.

Hvor stor er ikke sjansen for at man "senere i livet" vil "få et barn" og at det muligens er "en gutt" ?!!?!

Trenger ingen spåkone til å fortelle deg det vel!?

Humbug fra ende til annen... hjelpe meg snakk om å være så utydelig og generell i tydingen sin da!

Nei legg det på hylla...

Skrevet

Hvor stor er ikke sjansen for at man "senere i livet" vil "få et barn" og at det muligens er "en gutt" ?!!?!

Trenger ingen spåkone til å fortelle deg det vel!?

Humbug fra ende til annen... hjelpe meg snakk om å være så utydelig og generell i tydingen sin da!

Nei legg det på hylla...

Den var vel ikke til meg?

Gjest grøssoggru
Skrevet

Alt det tullet enkelte kan få seg til å tenke på! Spådame (eller var det -mann) ! Herlighet.

Skrevet

Det er svært mange unge mennesker som muligens vil få en sønn i løpet av livet. En spåkone / -mann tar ikke særlig stor risiko ved å spå at en ung kvinne vil få to barn.

Hold deg på jorda og tenk over realitetene, ikke spådommene. Hvis du er gravid og tar abort, gir du "avkall" på en baby, ikke en bestemt sønn som noen har pådyttet deg. Men dersom du virkelig har gått på p-piller og ikke hatt mageproblemer, er det vel ikke all verdens risiko.

Og pass på at du ikke blir så fiksert på spådommer at du slurver med prevensjonen.

Skrevet

Jeg hadde i alle fall ikke klart å tatt abort om det viste seg at jeg var gravid.

Gjest Hanneline
Skrevet

Den var vel ikke til meg?

Nei,den var til innehaver av tråden :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...