Gjest syklonen Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Jfr. innlegget under her, så har jeg mye smerter i underlivet, bena og er generelt veldig sliten de to første dagene med mensen. Jeg jobber i en lederstilling, og det påvirker jobben min VELDIG spesielt første dagen med skikkelig mens. Jeg orker nesten ikke stå en gang. Er ikke så mye kramper, mest at jeg blir så sliten i kroppen. Mensenkramper takler jeg bedre... Kan dette kvalifisere til sykemelding? Noen som har noen erfaringer rundt dette? Hvordan går jeg fram? Må jeg til lege hver første dag med mensen i såfall? Jeg har noen dager først med bare småblødninger, og da er jeg i fin form, men plutselig setter det inn... :-( Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle bli sånn, at jeg måtte være hjemme pga mensen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216738-sykemelding-pga-mensen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kvinnens lodd Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Selvsagt kan du får sykemelding pga menssmerter! Det er slett ikke uvanlig det. Mange kvinner har det slik som deg dessverre. Hvis du ikke har en lege som skjønner det, bør du bytte lege (kvinnelige leger er nok mest kunnskapsrike på dette området). Jeg har vært 1-2 sykemeldt i forbindelse med menssmerter i årevis jeg. Har pleid å si fra om det på jobbintervjuer også, har fått jobber likevel! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216738-sykemelding-pga-mensen/#findComment-1597890 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kvinnens lodd Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Selvsagt kan du får sykemelding pga menssmerter! Det er slett ikke uvanlig det. Mange kvinner har det slik som deg dessverre. Hvis du ikke har en lege som skjønner det, bør du bytte lege (kvinnelige leger er nok mest kunnskapsrike på dette området). Jeg har vært 1-2 sykemeldt i forbindelse med menssmerter i årevis jeg. Har pleid å si fra om det på jobbintervjuer også, har fått jobber likevel! Skulle stå: 1-2 dagers sykmelding hver måned. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216738-sykemelding-pga-mensen/#findComment-1597892 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest syklonen Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Selvsagt kan du får sykemelding pga menssmerter! Det er slett ikke uvanlig det. Mange kvinner har det slik som deg dessverre. Hvis du ikke har en lege som skjønner det, bør du bytte lege (kvinnelige leger er nok mest kunnskapsrike på dette området). Jeg har vært 1-2 sykemeldt i forbindelse med menssmerter i årevis jeg. Har pleid å si fra om det på jobbintervjuer også, har fått jobber likevel! Må du til lege på nytt hver måned da? Eller har kan man få en slags åpen sykemelding? Høres veldig tåpelig og usannsynlig ut, men jeg må bare spørre likevel.. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram. Det føles som jeg snylter til meg også, er så uvant med tanken... Jeg skal liksom ikke være hjemme pga DET! Vet at andre sliter veldig og må være hjemme, men det er jo ANDRE det, ikke meg... Men det er ikke noe særlig å være så sliten på jobb heller, spesielt når man jobber så tett på mennesker som jeg gjør.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216738-sykemelding-pga-mensen/#findComment-1597925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kvinnens lodd Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Må du til lege på nytt hver måned da? Eller har kan man få en slags åpen sykemelding? Høres veldig tåpelig og usannsynlig ut, men jeg må bare spørre likevel.. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram. Det føles som jeg snylter til meg også, er så uvant med tanken... Jeg skal liksom ikke være hjemme pga DET! Vet at andre sliter veldig og må være hjemme, men det er jo ANDRE det, ikke meg... Men det er ikke noe særlig å være så sliten på jobb heller, spesielt når man jobber så tett på mennesker som jeg gjør.. Du skal ikke ha dårlig samvittihet for det, vel! Du er jo faktisk syk. Legen min kjenner meg så godt, at jeg bare ringer en gang i måneden,så sender hun sykemelding. Hvis du har høyt sykefravær, kan også legen din søke til trygdekontoret for deg om å få en ordning som fritar arbeidsgiveren din for arbeidsgiverperioden. Det vil si at trygdekontoret betaler sykepenger for deg fra dag 1, hver gang. Håper du har en forståelelsesfull lege. Da skulle ikke dette være noe problem. Ønsker deg lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216738-sykemelding-pga-mensen/#findComment-1598027 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kvinnens lodd Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Du skal ikke ha dårlig samvittihet for det, vel! Du er jo faktisk syk. Legen min kjenner meg så godt, at jeg bare ringer en gang i måneden,så sender hun sykemelding. Hvis du har høyt sykefravær, kan også legen din søke til trygdekontoret for deg om å få en ordning som fritar arbeidsgiveren din for arbeidsgiverperioden. Det vil si at trygdekontoret betaler sykepenger for deg fra dag 1, hver gang. Håper du har en forståelelsesfull lege. Da skulle ikke dette være noe problem. Ønsker deg lykke til! "Legen min kjenner meg så godt, at jeg bare ringer en gang i måneden,så sender hun sykemelding." Hvis dette leses ut av sin sammenheng, så kan det misforstås. Det jeg mener selvsagt, er at hvis legen din kjenner deg godt, og dine sterke mensplager, og det er et tillitsforhold mellom dere, så trenger du ikke legetime for hver mens. Legen min vet at jeg gjerne vil gå på jobben dersom jeg er istand til det, men at jeg faktisk får så intense smerter (samt kvalme/svimmelhet) at jeg ikke er istand til det. Dette skjer hver eneste måned. Derfor har vi en slik avtale. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216738-sykemelding-pga-mensen/#findComment-1598035 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.