Gå til innhold

Hysterisk nabo?

Anbefalte innlegg

Gjest vs nabo
Skrevet

Dersom man er så dum å røyke som jeg er dessverre, skal ikke jeg få lov å ta meg en røyk på min egen veranda?

Har naboer som er utrolig til å klage over røyklukt. De bor under meg. Ingen andre naboer klager. Derimot røyker flere av naboene "vegg i vegg" med disse, men de mottar aldri en kommentar. Røyk går da oppover og ikke ned? De over meg har aldri sagt et pip.

Vel, disse naboene krangler noe forferdelig. Så ille at vi kan høre hvert ord som blir sagt og vi har flere ganger blitt vekket av deres høylytte disputter. Ekstra ille blir det da de har små barn som nærmest daglig opplever dette. Om de ikke krangler er de fryktlig høylytte og skriker mye, barn som voksne. Vi klager ikke. Vil ikke tråkke inn i deres private sfære. Syns kranglingen og ordbruken med småbarn tilstede er langt mer alvorlig enn

at jeg røyker på verandaen.

Vel, det var kanskje et dårlig argument, men det er noe som heter privatliv. Blir nesten så barnslig at jeg har lyst til å ta til motmæle, men det blir for dumt.

Nå har jeg store planer om å slutte å røyke, så da blir det vel slutt på klaginga, men jeg må innrømme jeg syns de går litt over grensen. Eller hva?

Gjest M.Angelica
Skrevet

Høres kanskje noe hysterisk ut, ja. De er kanskje litt ustabile de folka der??

Gjest mirakel*2?
Skrevet

selvfølgelig må en få røyke på sin egen altan. Vi bodde over noen som røykte hele tiden. Og det stinket!! Ikke noe kos å sitte ute om sommeren. Slik er det med blokkliv

Skrevet

Jeg hadde sendt en bekymringsmelding til barnevernet, jeg!

Gjest vs nabo
Skrevet

Jeg hadde sendt en bekymringsmelding til barnevernet, jeg!

Ja du sier noe. Det vanskelige her er at vi har egentlig veldig fin kontakt. Jeg sa ifra èn gang, men da tok mor initiativ til det ved å fortelle om kranglingen..

Det har vært så ille at minstemann her har våknet og spurt hvorfor de bråker så fælt. Èn ting er høylytt krangling, en annen ting er den evinnelige skrikingen og kjeftingen. Mor kjefter og smeller og barna overtar hennes stemmebruk.

Vi har snakket om å sende bekymringsmelding, men burde kanskje være tøffe nok til å si ifra på en pen måte i første omgang.

Gjest vs nabo
Skrevet

selvfølgelig må en få røyke på sin egen altan. Vi bodde over noen som røykte hele tiden. Og det stinket!! Ikke noe kos å sitte ute om sommeren. Slik er det med blokkliv

Skjønner det er problematisk for ikkerøykere. dere bor jo over. Hadde de over oss klaget hadde jeg skjønt det for røyken stiger jo oppover. Men her snakker vi om naboer under oss. Går da røyken over rekkverket og blåser ned og innunder verandaen og inn til dem?? Skulle heller tro røyken fra naboen vegg i vegg var mer merkbar...... Men takk for forståelsen. Har forståelse selv jeg, men syns de er lettere hysteriske.....

Skrevet

Ja du sier noe. Det vanskelige her er at vi har egentlig veldig fin kontakt. Jeg sa ifra èn gang, men da tok mor initiativ til det ved å fortelle om kranglingen..

Det har vært så ille at minstemann her har våknet og spurt hvorfor de bråker så fælt. Èn ting er høylytt krangling, en annen ting er den evinnelige skrikingen og kjeftingen. Mor kjefter og smeller og barna overtar hennes stemmebruk.

Vi har snakket om å sende bekymringsmelding, men burde kanskje være tøffe nok til å si ifra på en pen måte i første omgang.

Synes ikke du skal gi beskjed på forhånd egentlig.. Da kan de finne ut at det kanskje er du som har sendt bekymringsmelding, f.eks... Vi har hatt et lignende problem, og det eneste jeg da har angret på i ettertid, det var at vi IKKE sendte bekymringsmelding! Det er jo ingen fare for at de mister barna, bare at de kanskje blir oppfulgt litt.. Tenk på de stakkars barna!

Skrevet

Skjønner det er problematisk for ikkerøykere. dere bor jo over. Hadde de over oss klaget hadde jeg skjønt det for røyken stiger jo oppover. Men her snakker vi om naboer under oss. Går da røyken over rekkverket og blåser ned og innunder verandaen og inn til dem?? Skulle heller tro røyken fra naboen vegg i vegg var mer merkbar...... Men takk for forståelsen. Har forståelse selv jeg, men syns de er lettere hysteriske.....

Røyken går selvfølgelig ikke oppover. Jeg tror jeg hadde svart med å klage på bråket deres.

"............................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...