Gå til innhold

Kjæreste med rar væremåte.

Anbefalte innlegg

Gjest Rar væremåte

Jeg er sammen med en som jeg er veldig glad i,men jeg setter litt spørsmålstegn på litt rar væremåte.

Hvorfor er han slik?

*Han klarer ikke å innleve seg

i andres situasjoner.

F.eks: Hvis jeg forteller noe

jeg har opplevd,klarer han

ikke spørre om noe omkring

det.

*Han spør ikke hvordan jeg har

hatt det i løpet av dagen.

*Han kan ikke komme med noen

komplimenter.

*Hvis jeg kommer med noen ide,

er det laber/ingen interesse.

Men etter ei stund tar han

selv ideen som om det var hans

egen.

*Han har ingen fantasi.

*Det er han som skal vise at

vise at han har lyst på sex.

Jeg får ikke lov.Da får han

problem og trekker seg vekk.

*Han blir fort forferdelig

sint.

*Han har ingen evne til å be

om unnskyldning.

Og en masse slike rare ting...

Problemene har han sammen med andre også,-ikke bare med meg.

Jeg er veldig glad i han.Kanskje det er derfor jeg prøver å forstå han hvorfor han er slik.Det er lettere å forstå hvis jeg vet hvorfor han er slik.

Har du noen formening om hvorfor?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216778-kj%C3%A6reste-med-rar-v%C3%A6rem%C3%A5te/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sær og rar

Jeg er gift med en mann i dag som har noen (ikke alle en gang ...) av disse særegenhetene som din kjæreste har. Hadde jeg visst det jeg vet i dag så hadde jeg gjort det slutt med ham den gang vi enda bare var kjærester! Dessverre var jeg så forelsket at jeg ikke så klart. Jeg hadde tro på at det skulle endre seg etterhvert, men det gjør det ikke. Det snarere forsterker seg! Tenk deg godt om før du etablerer deg i et forhold med en så sær type!

Jeg er gift med en mann i dag som har noen (ikke alle en gang ...) av disse særegenhetene som din kjæreste har. Hadde jeg visst det jeg vet i dag så hadde jeg gjort det slutt med ham den gang vi enda bare var kjærester! Dessverre var jeg så forelsket at jeg ikke så klart. Jeg hadde tro på at det skulle endre seg etterhvert, men det gjør det ikke. Det snarere forsterker seg! Tenk deg godt om før du etablerer deg i et forhold med en så sær type!

Er ikke de trekkene du beskriver regnet for å være psykopatiske trekk?

Høres skummelt ut det der!

Ta vare på deg selv, og kom deg bort om det ikke bedrer seg rimelig kjapt.

Jeg har en formening om at han bare ER sånn, lite interessert i andre og lite empatisk. Det jeg overhodet ikke har noen formening om er hvorfor du er sammen med han og er glad i han, han høres forferdelig ut. Kjærester skal bry seg om hverandre, de SKAL vise at de bryr seg. han høres ut som et utrolig dårlig kjæresteemne.

Gjest sær og rar

Er ikke de trekkene du beskriver regnet for å være psykopatiske trekk?

Høres skummelt ut det der!

Ta vare på deg selv, og kom deg bort om det ikke bedrer seg rimelig kjapt.

Tanken har absolutt streifet meg, og denne kjæresten hun beskriver har enda flere treffende karaktertrekk enn jeg finner hos min mann.

Annonse

Gjest Rar væremåte

Hvordan fungerer han i andre sammenhenger, som blant kompiser og på jobb?

Vet veldig lite om dette siden han ikke vil fortelle hvordan han har det på jobb.

Han forteller svært lite om jobben,-og det faller i dårlig jord om jeg spør han om dette.

Når jeg skal spørre han om noe,-bør jeg tenke nøye gjennom hvordan jeg skal ordlegge meg...dette for han har veldig lett for å feiltolke det som blir sagt.

Jeg bør veie mine ord med gullvekt,-uansett hva jeg tenker å framlegge.

Jeg vet ikke hvorfor han er sånn, men jeg er 99,9% sikker på at du ikke klarer å forandre ham.

Og jeg vet at jeg ikke hadde orket å være i et slikt forhold.

Tenk deg godt om - vil du ha det slik resten av livet? Vil du at dine evt. barn skal vokse opp med en far som ikke er i stand til å vise dem at han er glad i dem?

Gjest think twice

Vet veldig lite om dette siden han ikke vil fortelle hvordan han har det på jobb.

Han forteller svært lite om jobben,-og det faller i dårlig jord om jeg spør han om dette.

Når jeg skal spørre han om noe,-bør jeg tenke nøye gjennom hvordan jeg skal ordlegge meg...dette for han har veldig lett for å feiltolke det som blir sagt.

Jeg bør veie mine ord med gullvekt,-uansett hva jeg tenker å framlegge.

vil du ha det sånn resten av livet?

Det høres slitsomt ut å være sammen med en mann du ikke kan snakke med. Normale spørsmål som "hvordan har du hatt det på jobb i dag?" må det være lov å stille uten at noen blir sure.

Han virker innesluttet og litt nærtagende. Det at han ikke snakker så mye er kanskje ikke et problem i seg selv, noen mennesker er stille av seg. Men at han ikke viser empati , at han blir sint over bagateller og at han ikke er i stand til å si unnskyld er et langt større problem.

Annonse

Han høres ut som han har psykopatiske trekk, selv om man selvsagt ikke kan si noe sånt etter bare å ha hørt om han.

Men du beskriver ham slik du opplever det, og jeg sier bare:

STIKK DERFRA!

Dette vil aldri bli bedre - snarere verre ettersom trekkene setter seg og du adapterer. Høres ut på meg som du allerede forsøker å tilpasse deg, med å veie hvert ord di sier på gullvekt...

Du vil aldri kunne tilpasse deg nok for et slikt menneske, og det skal heller ikke være nødvendig i et likeverdig forhold. Han vil alltid "finne feil" på deg.

Vet det er vanskelig å høre sånt når man er forelsket - men lytt til hodet ditt, lytt til den delen av deg som valgte å skrive dette innlegget, den delen av deg er faktisk bekymret.

Vil du leve slik? Dette er ikke et sunt forhold. Oppsøk hjelp hvis du har behov for å diskutere ham nærmere med en nøytral person.

*Krysser fingrene for deg - alvorlig bekymret*

De negative sidene i starten av et forhold blir kun mer tydelige etterhvert som tiden går. Ta det du har nå, gang det med 100 og spør deg selv; vil jeg ha det slik i fremtiden??

Er svaret ja, synes jeg dere bør ta en prat. Vis han disse inlneggene!

UndrendePåDetMeste

1. orker du å leve med dette resten av ditt liv? Ingen vits i å kaste bort flere år hvis ikke.

2. få en lege til å se nærmere på det, kan være en eller annen diagnose. Når det er MYE som er annerledes enn gjennomsnittet pleier det være en grunn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...