Gå til innhold

Pass - Tyskland - igjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk mange gode svar sist gang jeg spurte om pass. Har forstått det slik at man må ha pass for som id i Tyskland ved f.eks. leie av bil, hotell etc.

Må vi også ha pass på barna eller holder med oss voksne?

Gjest bor her
Skrevet

Du trenger ikke pass kun ved leie av bil, på hotell osv, men det er pass de vil se dersom du blir stoppet ved innreise til landet.

Ja, barn må også ha pass. Selv nyfødte. Det er slutt på tiden hvor barna fikk "være med" i passet til foreldrene. Barn skal ha sine egne pass, med bilde og det hele. Min datter er 1 år og hennes pass er gyldig i bare 2 år. Kostet ca 50 euro å få det. Så det kan bli dyrt i lengden.

God tur!

Skrevet

Alle må ha pass, også barna.

Bl.a. til flyselskapet. Vi var i Nederland med datteren. Da vi skulle hjem, så damen i innsjekkingsskranken at passet hennes hadde gått ut på dato med en mnd. Hun kommenterte det, men siden vi var på vei hjem, så var det greit.

Skrevet

Egentlig behøver du vel ikke pass for innreise til Tyskland, men det kreves ofte som legitimasjon ved som du sier leie av bil, booking av hotell etc.

Jeg ville tro at dere klarer dere uten pass til barna, men har ikke selv noen erfaring.

Skrevet

Alle som skal reise fra Norge til andre land enn Sverige og Danmark må ha gyldig pass.

Skrevet

Alle som skal reise fra Norge til andre land enn Sverige og Danmark må ha gyldig pass.

http://www.politi.no

Sjekk regler for Schengenland, det du sier er feil, jubalong:-)

Men det er uansett LURT å ha med pass - frodi man trenger gyldig leg på innsjekking, leiebil etc og kun pass er gyldig leg i utlandet! (minus norden - der er førerkort OK)

Skrevet

http://www.politi.no

Sjekk regler for Schengenland, det du sier er feil, jubalong:-)

Men det er uansett LURT å ha med pass - frodi man trenger gyldig leg på innsjekking, leiebil etc og kun pass er gyldig leg i utlandet! (minus norden - der er førerkort OK)

Ok, jeg tar den. Men hver gang jeg har reist til både Tyskland og Nederland har jeg måttet vise pass ved utreise. Hvorfor må jeg det da?

Skrevet

Ok, jeg tar den. Men hver gang jeg har reist til både Tyskland og Nederland har jeg måttet vise pass ved utreise. Hvorfor må jeg det da?

Aner ikke. Står at denne avtalen kom igang i 2001. På utreise??? Det har jeg aldri opplevd tror jeg. Ikke når man reiser i Schengen området?

Men uansett er det jo riktig at det er meget lurt å ha pass utenfor Norden, da:-) Siden man må vise leg. for å sjekke inn ved overnatting, på innsjekk ferger, fly, leie bil eller gjøre andre gøyale ting!

Skrevet

Aner ikke. Står at denne avtalen kom igang i 2001. På utreise??? Det har jeg aldri opplevd tror jeg. Ikke når man reiser i Schengen området?

Men uansett er det jo riktig at det er meget lurt å ha pass utenfor Norden, da:-) Siden man må vise leg. for å sjekke inn ved overnatting, på innsjekk ferger, fly, leie bil eller gjøre andre gøyale ting!

Ja, sist når jeg reiste i mars i fjor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...