Gå til innhold

Virker ikke Tolvon på meg?

Anbefalte innlegg

Gjest annette
Skrevet

Har søvnproblemer,og fikk Tolvon (30 mg).Jeg forstod det slik at de kom til å virke fra dag 1,men det har de ikke gjort.Har ikke blitt trett av de i det hele tatt!Hva kan gjøres?Finnes andre alternativer?

Gjest aughii
Skrevet

Hei

Det finnes massevis av alternativer. Drøssevis av medikamenter har sedativ-hypnotisk effekt (søvndyssende).

Kanskje lurt å skrive litt om deg selv, og hvordan søvnproblemet arter seg, så Mr. Dahl vet hva han skal anbefale deg å spørre legen din om.

lykke til!

vennlig hilsen

Skrevet

Hei

Det finnes massevis av alternativer. Drøssevis av medikamenter har sedativ-hypnotisk effekt (søvndyssende).

Kanskje lurt å skrive litt om deg selv, og hvordan søvnproblemet arter seg, så Mr. Dahl vet hva han skal anbefale deg å spørre legen din om.

lykke til!

vennlig hilsen

Hei Anette.

Er ny på nettet, men nå har jeg lyst til å kommunisere. Tolvon har jeg også fått. Jeg tok 10 mg den første kvelden. Heldigvis var dette en lørdagskveld med fri dagen etter. Jeg sov i tolv timer uten å være våken! Det kommer vel an på hvilke medisiner man har hatt eller "gått på" før, og i tillegg har jeg erfart at medisiner virker så totalt forskjellig på hver enkelt av oss. Det er igrunnen synd, for det er nesten umulig å vite noe før man har prøvd selv. Prøve, prøve, prøve - huff det er slitsomt, men NOE virker bare du er tålmodig. Ellers har jeg tro på at tolvon er bra, fordi jeg har prøvd alt - nesten, og det er en av de få som kroppen har tålt - jeg mener uten kvalme og alle mulige slags bivirkninger. Ikke gi opp!

thinkerbell
Skrevet

Mullig legen din må høyne dosen til feks. 60 mg... Det tar litt tid å finne ut hvilken dose som passer for deg. Vi er så forskjellige så gi Tolvonen en sjanse til,- -du vet--> Ting Tar Tid.. (Dette sier jeg _uten_ å vite hva du sliter med...)

Ellers vet jeg at vallergan og er mye brukt..

klem

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Min erfaring er at det er svært store individuelle variasjoner i hva som er riktig dose av Tolvon.

Jeg ville ha dobblet dosen til 60 mg.

Gjest linda
Skrevet

Hei Anette.

Er ny på nettet, men nå har jeg lyst til å kommunisere. Tolvon har jeg også fått. Jeg tok 10 mg den første kvelden. Heldigvis var dette en lørdagskveld med fri dagen etter. Jeg sov i tolv timer uten å være våken! Det kommer vel an på hvilke medisiner man har hatt eller "gått på" før, og i tillegg har jeg erfart at medisiner virker så totalt forskjellig på hver enkelt av oss. Det er igrunnen synd, for det er nesten umulig å vite noe før man har prøvd selv. Prøve, prøve, prøve - huff det er slitsomt, men NOE virker bare du er tålmodig. Ellers har jeg tro på at tolvon er bra, fordi jeg har prøvd alt - nesten, og det er en av de få som kroppen har tålt - jeg mener uten kvalme og alle mulige slags bivirkninger. Ikke gi opp!

hva slags tabletter er tolvon?

du anbefalte meg å ta det sammen med cipramil,pga.sexlysten.

Skrevet

hva slags tabletter er tolvon?

du anbefalte meg å ta det sammen med cipramil,pga.sexlysten.

De er antidepressive (ikke SSRI). Gis ofte om kvelden ved søvnproblemer, fordi de har den bivirkningen at man blir trøtt. For mennesker som mister sexlysten på grunn av SSRI kan 10 mg tolvon om kvelden gi økt lyst.

Gjest felix(a)
Skrevet

De er antidepressive (ikke SSRI). Gis ofte om kvelden ved søvnproblemer, fordi de har den bivirkningen at man blir trøtt. For mennesker som mister sexlysten på grunn av SSRI kan 10 mg tolvon om kvelden gi økt lyst.

Hei igjen Linda.

Tolvon er en "fin" medisin som etter min erfaring har gitt gode "bivirkninger" i form av økt sexlyst. Jeg tar bare 10 mg om kvelden (ikke hver kveld). Jeg blir nokså døsig av 10 mg, men den vanlige dosen er 30 mg om kvelden. Snakk med legen din, og ikke la deg lure til å ta for stor dose. 10 mg i begynnelsen, så kan man øke hvis man vil. Ingen kvalme og ekle bi-

virkninger som med mange andre medisiner. Håper du lykkes med dette, for å leve uten sexkosen i et forhold, er ihvertfall til å få depresjon av!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...