Gå til innhold

Fu : Liker du dyr?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Har du noen selv?

Er det noen dyr du liker spesielt godt?

Er det noen dyr du ikke liker så godt?

Er det noen du er redd for?

Blir du trist av å lese triste dyrehistorier i avisen?

Er du medlem av noen dyrevernsorganisajon?

Sånn for å nysje litt! ;-) Jeg er VELDIG glad i dyr, og har alltid vært det..Liker nesten alleslag, men er redd kuer(!) og insekter. Og jeg klarer ikke helt å opparbeide meg den store medfølesen og interessen for fisk. Den er liksom mere "plante" i min verden, mulig dette er veldig uvitende men..;-) Jeg er støttemedlem I NOAH, og jeg blir FRYKTELIG trist av dyrehistorier i avisen, faktisk i den grad at gode venner advarer meg om de vet det står ting jeg ikke vil takle.

Jeg hat to elskelige katter (som jeg har nevnt noen ganger ja! ;-)) og har vel en spesiell softspot for disse, men elsker også hunder, ildere, rotter, kaniner, griser og you name it..! Jeg kan ikke forstå hvordan det er mulig å ikke være totalt svak for dyr,eller enda verre gi f idem, eller gjøre dem kjipe ting. Jeg finner det usympatisk å ikke like dyr, det synes jeg er et dårlig trekk i folk, og det er også et av de områdene der jeg bare ikke klarer å ha humor. Dyr er svære greier for meg!

Dere da? Er dere glad i dyrene?

Sånn for å ha en (forhåpentlig;-)) hyggelig liten FU sånn på formiddagen.

:-)

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• fei1365380229

5

• Lucretia

4

• flisa

2

• Luska

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Har du noen selv?"

Nei. Jeg har faktisk aldri hatt dyr.

"Er det noen dyr du liker spesielt godt?"

I tillegg til storfe liker jeg hunder veldig godt.

Jeg har også utrolig sansen for bjørn og ulv, men spesielt bjørn. Dog på en litt annen måte enn hva hund og biff angår.

"Er det noen dyr du ikke liker så godt?"

Jeg har aldri hatt spesielt sansen for sau. De duger knapt til fårikål. Men geiter er søte. Jeg husker da vi som barn kjørte over fjellet og stoppet ved geitene oppe ved Valdress. De hoppet inn i bilen. Det var stas. Sommerens høydepunkt.

"Er det noen du er redd for?"

De kalles kanskje ikke for dyr, men jeg liker virkelig ikke slanger. Har holdt en, men det var bare for ikke å se ut som en kjerring. Jeg liker virkelig ikke slanger. De ser onde ut. Tror de er det også. Helvetes skapninger.

"Blir du trist av å lese triste dyrehistorier i avisen?"

Jeg ble senest i går forbanna da jeg leste om hundevalper som ble gjort om til narkotikasmuglere med innsydd narkotika i magen.

"Er du medlem av noen dyrevernsorganisajon?"

Nei.

Gjest Shira12
Skrevet

Alltid hyggelig med dine FUèr :o)

Så over til det du lurte på idag:

"Har du noen selv?"

Har en hund, en liten dachs som totallt har tatt kontrollen over familien.

2 katter, den ene viser seg bare med jevne mellomrom, tror den lever ett dobbeltliv ;-)

Og en kattunge som svinser her, det er en utekatt da.

Liker fisker, de er fredelige og søte små skapninger.

Og så er jeg Dachshund frelst da.

EDDERKOPPER og biller, generelt alle små insekter.

Det var disse forbanna edderkoppene da.

"

Blir du trist av å lese triste dyrehistorier i avisen?"

Det kan jeg bli ja.

Det er jeg ikke.

Skrevet

Ja, jeg liker dyr. Katter er yndlingen, men liker også hunder. Har ikke noen dyr nå, men vurderer å skaffe meg katt etter hvert.

Dyremishandling provoserer meg voldsomt og kan få meg til å grine. Men jeg er ikke medlem av noen dyrevernorganisasjon.

Ormer og slanger er dyr som jeg misliker sterkt. Har vanskeligheter med å se hvorfor disse skapningene ikke kan bli utryddet.

:o)

fei1365380229
Skrevet

Har du noen selv?

Nei, jeg har ingen dyr selv, men vi har hatt to rotter og tre gullfisk. Når jeg var liten hadde vi 7 katter og masse høner og så hadde vi hund etterhvert.

Jeg syns de fleste dyr er ganske søte, men jeg orker ikke å ha dem selv, det er alt for mye jobb med dem.

Jeg liker ikke siklende, hoppende og øyerennende hunder. Er faktisk ganske mange hunder jeg ikke liker særlig godt, de er så intense.

Jeg kan bli redd for store hunder, har innprentet ungene om å ikke gå bort til hunder samme hva, men så er det så mange hundeeiere som lar hundene være løse og hvor da hundene kommer løpende mot deg. En annen ting er hundeeiere som ikke tar bort dritten etter bikkjene sine, men da går det jo mer på hundeeierne og at det er dem jeg ikke liker.

Ja, jeg blir trist når jeg leser om kuer, griser og lam som blir stuet inn i biler, får knekt bein og som må stå i sin egen skitt og få sår osv.

Er ikke medlem av noen dyrevernsorganisasjon og kommer heller ikke til å melde meg inn i noen. Det var forresten en organisasjon her hvor jeg bor som slapp ut en masse mink, noe som resulterte i at disse ble kjørt ihjel, frøs ihjel og sultet ihjel. Det syns jeg var trist å lese om, at en organisasjon har så lite kompentanse om emnet.

Skrevet

Har du noen selv?

Ja, har hatt dyr i alle år. For tiden er bestanden nede i en hund, to marsvin og to degus.

Tror jeg må svare hund og marsvin. Har hatt marsvin siden jeg var 10, nå er jeg 32.

Egentlig ikke.

Njaei, men selvom jeg har hund selv, og føler at jeg kan lese en del signaler, så har jeg respekt for fremmede hunder.

Definitivt. Da jeg var høygravid og hormonell begynte jeg å gråte da jeg så sauene inni slaktebilen også... *fnis*

Nei

Gjest Milla83
Skrevet

Har du noen selv?

Har hund (golden retriever), et marsvin og en chinchilla. Har tidligere hatt kanin,fisker og rotter.

Hunder!

Hmm..Det er ikke mange i såfall. Kanskje de megastore edderkoppene og sånne røde og grønne store larver.

Nei

Ja det blir jeg

Nei

Skrevet

Hei!

Vi har før diskutert dette med dyrehold litt, men jeg håper det er greit å svare likevel, og at uoveresstemmelser legges til side. Ingen av oss har lyst på en forsuret dag. Og jeg vil ikke egentlig diskutere dyrehold i den forstand.

Jeg er glad i dyr, men spesielt i de to kattene våre. De får så mye oppmerksomhet at det nesten er som evig å ha et lite barn i hus hvis du forstår hva jeg mener. Og de elsker kos. Akkurat nå prøver den ene pusen å legge seg på tastaturet.

De er så selskapssyke.

Jeg tror at man må læres litt opp til å like dyr. For mange er det slik at ikke før man har hatt omgang med en dyreart en stund, blir en glad i den. Jeg likte ikke katter før, men etter at jeg fikk katter selv er jeg blitt meget glad i dem men også andre katter jeg møter. Likeledes med hunder. Men jeg er nok ikke like glad i alle dyr, sikkert fordi jeg ikke har oppdaget sjarmen med dem. Insekter og krypdyr har jeg problemer med, mens større dyr som har en mer utpreget personlighet gir meg mer. Så jeg ser ikke på folk som ikke er glad i dyr som harde og følelsesløse, de mangler erfaringer med dyrearten tror jeg. Det blir på en måte deres tap.

Jeg har nok mange ulike meninger med deg, men jeg er i hvertfall veldig glad i de to pusene våre, og de forandrer på mange måte på livene våre. Jeg vil si det så sterkt. Livet hadde vært annerledes merkbart uten dem. Mye kjedeligere. De er familiemedlemmer, og vi regner oss som fem i familien.

Ha en god dag videre.

Vh

Jeg tror at for mange som

Skrevet

Ja, jeg liker dyr. Katter er yndlingen, men liker også hunder. Har ikke noen dyr nå, men vurderer å skaffe meg katt etter hvert.

Dyremishandling provoserer meg voldsomt og kan få meg til å grine. Men jeg er ikke medlem av noen dyrevernorganisasjon.

Ormer og slanger er dyr som jeg misliker sterkt. Har vanskeligheter med å se hvorfor disse skapningene ikke kan bli utryddet.

:o)

Ormer og slanger har sin plass i systemet og jeg tror det er bra de ikke blir uttryddet.

jeg er selvsagt glad jeg bor her jeg bor..

skorpionfisken
Skrevet

Har du noen selv?

Akkurat nå har vi en hamster, har hatt to katter og tre hunder før, og er i ferd med å skaffe meg hund i løpet av sommeren tenker jeg.

Er det noen dyr du liker spesielt godt? Hunder og katter. Det er katteforbud der jeg bor :-(, men ikke hundeforbud :-).

Er det noen dyr du ikke liker så godt? Reptiler. Er innstekter dyr?

Er det noen du er redd for? Jeg er glad det ikke går løver og tigre løs her. Jeg vil helst ikke treffe bjørn når jeg går i marka. Jeg liker ikke å omgås løse kuer, de bør helst være fasttjoret for at jeg skal komme nær dem. Sauer er ålreite dyr.

Blir du trist av å lese triste dyrehistorier i avisen? Nei, oftest blir jeg mest sint.

Er du medlem av noen dyrevernsorganisajon? Nei, men jeg har støttet dem når det har vært anledning.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Har du noen selv? - En hund og en kampfisk (hvis den teller ;)

Er det noen dyr du liker spesielt godt? - Hunder!! :D

Er det noen dyr du ikke liker så godt? -vFugler.. Hater dem :S

- Fugler og så er kuer ganske skremmende.

Blir du trist av å lese triste dyrehistorier i avisen? - Ja!! Prøver å ikke lese de, for de går innpå meg.

Er du medlem av noen dyrevernsorganisajon? - Nei...

Skrevet

Har du noen selv?

Nei, men vokste opp med hund, har siden hatt akvarium (med utallige fisker) og et par hamstere. Ingen dyr nå.

Apekatter, hunder, sugar gliders (vet ikke hva de heter på norsk) og egentlig alle andre også ;)

Nei

Vel. Hadde nok ikke vært så høy i hatten om jeg stod face to face med en tiger, løve, bjørn, glefsende pitbull eller andre store farlige dyr.

Klart

Desverre ikke. Er med i Natur og Ungdom, og tar man vare på naturen, tar man også vare på dyrene! Eller? :) Og var med i Norges naturvernforbund tidligere. Men skulle gjerne vært medlem i både den ene og den andre dyrevernorganisasjonen. Skal nok melde meg inn når jeg har så god råd at jeg klarer å ta vare på meg selv, først.

Ellers kan det jo nevnes at jeg er vegetarianer av den ene grunn at jeg er så glad i dyr. Mange norske kjøttetere lukker øynene for det som skjer på norske slakterier, og for ikke å nevne gårder. Det burde komme bedre frem at dyrene faktisk lider, ofte gjennom størstedelen av livet.

http://www.dyrevernalliansen.no/nyhet/n_33.php

http://www.dyrevernalliansen.no/nyhet/n_57.php

http://www.dyrevernalliansen.org/nyhet/n_38.php

Og dette er bare for å nevne noe...

Skrevet

Har du noen selv?

Nei, jeg har ingen dyr selv, men vi har hatt to rotter og tre gullfisk. Når jeg var liten hadde vi 7 katter og masse høner og så hadde vi hund etterhvert.

Jeg syns de fleste dyr er ganske søte, men jeg orker ikke å ha dem selv, det er alt for mye jobb med dem.

Jeg liker ikke siklende, hoppende og øyerennende hunder. Er faktisk ganske mange hunder jeg ikke liker særlig godt, de er så intense.

Jeg kan bli redd for store hunder, har innprentet ungene om å ikke gå bort til hunder samme hva, men så er det så mange hundeeiere som lar hundene være løse og hvor da hundene kommer løpende mot deg. En annen ting er hundeeiere som ikke tar bort dritten etter bikkjene sine, men da går det jo mer på hundeeierne og at det er dem jeg ikke liker.

Ja, jeg blir trist når jeg leser om kuer, griser og lam som blir stuet inn i biler, får knekt bein og som må stå i sin egen skitt og få sår osv.

Er ikke medlem av noen dyrevernsorganisasjon og kommer heller ikke til å melde meg inn i noen. Det var forresten en organisasjon her hvor jeg bor som slapp ut en masse mink, noe som resulterte i at disse ble kjørt ihjel, frøs ihjel og sultet ihjel. Det syns jeg var trist å lese om, at en organisasjon har så lite kompentanse om emnet.

"Ja, jeg blir trist når jeg leser om kuer, griser og lam som blir stuet inn i biler, får knekt bein og som må stå i sin egen skitt og få sår osv."

Men støtter du likevel kjøttindustrien?

fei1365380229
Skrevet

"Ja, jeg blir trist når jeg leser om kuer, griser og lam som blir stuet inn i biler, får knekt bein og som må stå i sin egen skitt og få sår osv."

Men støtter du likevel kjøttindustrien?

Ja jeg spiser kjøtt, men jeg er mer en passiv støttemedlem til de du tenker på :).

Kjøper du klær forresten, eller elektriske duppedingser, reiser du osv...?

Skrevet

Har du noen selv?

-Ja, får en hund imorgen! :-D

-Hunder!

-Edderkopper (men de er jo ikke akkurat dyr da, men insekter).

-Ja, store, bjeffende hunder som hopper opp på meg. (dette på tross av at jeg liker best hunder.)

-Noen ganger...leste idag om de stakkars valpene som var brukt til å frakte narkotika. Operert inn i magene, og et par var døde av skadene. Sånt syns jeg er ille, når mennesker utsetter uskyldige dyr for vonde ting.

- Har medlemsskap i WWF.

Skrevet

Ormer og slanger har sin plass i systemet og jeg tror det er bra de ikke blir uttryddet.

jeg er selvsagt glad jeg bor her jeg bor..

Ja, ormer og slanger gjør vel sitt for å holde bestanden av smågnagere og andre skadedyr nede, ser jo det. Men de ser ut som noen jævler, og jeg fatter ikke at noen orker å omgås slike! :o)

Skrevet

Ja jeg spiser kjøtt, men jeg er mer en passiv støttemedlem til de du tenker på :).

Kjøper du klær forresten, eller elektriske duppedingser, reiser du osv...?

Klart jeg gjør. Hvem tenker jeg på?

Skrevet

Har du noen selv? - har kanin

Er det noen dyr du liker spesielt godt? - liker katter, hunder, kaniner

Er det noen dyr du ikke liker så godt? - Nei

Er det noen du er redd for? - Egentlig ikke. Liker ikke så veldig store hunder. Insekter og slikt er heller ikke noe kjekt.

Blir du trist av å lese triste dyrehistorier i avisen? - Blir både trist og litt sint av å lese om dyr i avisa. Mange skulle ikke hatt dyr i det hele tatt

Er du medlem av noen dyrevernsorganisajon? - Nei

Gjest ChiengMai
Skrevet

"Liker du dyr?"

Ja, det gjør jeg.

"Har du noen selv?"

Ikke akkurat nå.

Hunder. Så kommer vel katt som en god nummer tre. :-)

Hester! Og så vet jeg ikke om det kvalifiserer som dyr, men jeg _hater_ innsekter, og da særlig edderkopper.

Hester. Edderkopper og slanger.

"Blir du trist av å lese triste dyrehistorier i avisen?"

Hvis det er skikkelig grotesk, men da leser jeg helst ikke. Men jeg gråter ikke over å lese om hjemløse dyr og sånn. Syns det er trist når driftsbygninger brenner ned og mange dyr omkommer.

Nei.

Skrevet

Jeg elsker dyr :)

Har du noen selv?

Har fire ildere og en hårete edderkopp.

Vettu, alt med snute, værhår og små, nysgjerrige øyne får meg til å smelte totalt. Eller fjær da, må ikke glemme de fjærkledde. Jeg prøver innimellom å bestemme meg for et favorittdyr, men idet jeg har valgt et, kan jeg se et bilde av et anna og tenke.. ånei.. det gåår ikke :P Jeg er veldig veldig svak for gårdsdyr. Og pingviner. Ja, og så ilderne da.. +++

Jeg er ikke så veldig begeistra for hester egentlig. Og så er det enkelte hunderaser jeg liker mindre enn andre da.

Jeg digger elger, skikkelig, skikkelig digger dem, MEN.. jeg er livredd dem ;) De er fantastisk fine dyr, PÅ AVSTAND. Og så er de bare ute i skumringa/når det er mørkt, så jeg møtte ofte på minst to på vei hjem fra venner da jeg bodde hjemme.. guh som jeg sprang..

Jeg takler det faktisk ikke, er så "kald" at jeg hopper over dem, ellers går jeg rundt og har vondt i hele meg i lang tid etterpå. Å lukke øynene er sikkert ikke den beste måten å gjøre ting på, men det er uutholdelig for meg å gjøre det på andre måter.

Jeg er veldig dårlig til å organisere meg, og har elendig økonomi, men Norges Naturvernforbund får trekke 200,- fra kontoen min i mnd fra den gangen jeg ble overfalt av en representant fra dem på gata. Skjer alltid på slutten av måneden, så jeg går fra å ha litt penger til *vips* der var nesten alt borte, gitt.. hmf.. men det går jo til en bra sak da, så græjt ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...