Gå til innhold

Fu : Liker du dyr?

Anbefalte innlegg

fei1365380229
Skrevet

Klart jeg gjør. Hvem tenker jeg på?

Jeg skjønner ikke spørsmålet ditt. Jeg tolket det dithen at du syns jeg burde holde meg unna kjøtt fordi dyrene får så røff behandling og da mente jeg at da kunne man holde seg unna alt fordi vi utnytter mennesker og barn for å få ting billigere.

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• fei1365380229

5

• Lucretia

4

• flisa

2

• Luska

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg er allergisk mot nesten alt av hunder, så jeg har aldri hatt så mye kontakt med arten. Det er kanskje derfor jeg er småredd for mange av dem. Det blir som med bygdefolk som aldri har møtt en mørkhudet. Skummelt;-)

Jeg synes hunder har mange ekle ting for seg. De skal stikke snuten opp i skrevet på alle damer, og de hopper og river en overende. Og sikler. Og bråker verre enn en gjennomsnitts kolikkbaby... Dessuten vemmes jeg når jeg ser fok som "kliner" med hundene sine. Yækk! Tenk på alle steder den har hatt snuten sin, da!

Jeg liker katter. De er kule. Og fugler:-)

Selv om jeg ikke har noen dyr selv skjønner jeg godt at folk blir veldig glad i dem, og fatter ikke for mitt bare liv hvordan noen kan få seg til å mishandle dem. Jeg får dårlig samvittighet av å tenke på hvordan mange dyr behandles under transport til slakteriet etc. Selv om de skal bli mat må vi da sørge for at de ikke lider unødig.

Skrevet

Jeg er allergisk mot nesten alt av hunder, så jeg har aldri hatt så mye kontakt med arten. Det er kanskje derfor jeg er småredd for mange av dem. Det blir som med bygdefolk som aldri har møtt en mørkhudet. Skummelt;-)

Jeg synes hunder har mange ekle ting for seg. De skal stikke snuten opp i skrevet på alle damer, og de hopper og river en overende. Og sikler. Og bråker verre enn en gjennomsnitts kolikkbaby... Dessuten vemmes jeg når jeg ser fok som "kliner" med hundene sine. Yækk! Tenk på alle steder den har hatt snuten sin, da!

Selv om jeg ikke har noen dyr selv skjønner jeg godt at folk blir veldig glad i dem, og fatter ikke for mitt bare liv hvordan noen kan få seg til å mishandle dem. Jeg får dårlig samvittighet av å tenke på hvordan mange dyr behandles under transport til slakteriet etc. Selv om de skal bli mat må vi da sørge for at de ikke lider unødig.

'Jeg synes hunder har mange ekle ting for seg. De skal stikke snuten opp i skrevet på alle damer, og de hopper og river en overende. Og sikler. Og bråker verre enn en gjennomsnitts kolikkbaby... Dessuten vemmes jeg når jeg ser fok som "kliner" med hundene sine. Yækk! Tenk på alle steder den har hatt snuten sin, da!'

Tiltredes.

fei1365380229
Skrevet

"Jeg synes hunder har mange ekle ting for seg. De skal stikke snuten opp i skrevet på alle damer, og de hopper og river en overende. Og sikler. Og bråker verre enn en gjennomsnitts kolikkbaby... Dessuten vemmes jeg når jeg ser fok som "kliner" med hundene sine. Yækk! Tenk på alle steder den har hatt snuten sin, da!"

Godt skrevet :) Jeg har en venninne som er bortpå alle hunder og katter hun ser, jeg syns det er motbydelig. To sekunder før hadde den sikkert vært og slikket seg i ræva.

Skrevet

Jeg skjønner ikke spørsmålet ditt. Jeg tolket det dithen at du syns jeg burde holde meg unna kjøtt fordi dyrene får så røff behandling og da mente jeg at da kunne man holde seg unna alt fordi vi utnytter mennesker og barn for å få ting billigere.

Jeg mente ingenting, synes folk har rett til å ta sine egne valg. Det var ikke annet enn et spørsmål. Er ikke ute etter å kverulere :P

Gjest hansemann2
Skrevet

'Jeg synes hunder har mange ekle ting for seg. De skal stikke snuten opp i skrevet på alle damer, og de hopper og river en overende. Og sikler. Og bråker verre enn en gjennomsnitts kolikkbaby... Dessuten vemmes jeg når jeg ser fok som "kliner" med hundene sine. Yækk! Tenk på alle steder den har hatt snuten sin, da!'

Tiltredes.

*De skal stikke snuten opp i skrevet på alle damer*

Ville ha vært hund jeg.

Gjest jeg er en dyrevenn
Skrevet

Har du noen selv?

Ja, katt. Har også fjernadoptert en katt fra Dyrenes hus.

Er det noen dyr du liker spesielt godt?

Som nevnt, katt.

Er det noen dyr du ikke liker så godt?

Hunder.

Er det noen du er redd for?

Slanger. Og store hunder.

Blir du trist av å lese triste dyrehistorier i avisen?

Trist og sint, ja.

Er du medlem av noen dyrevernsorganisajon?

Ja, Dyrebeskyttelsen, både lokalt og sentralt.

Skrevet

Er svak for katter og veldig glad i dyr og i naturen sjenerelt. Synes som deg at det er noe usympatisk ved mennesker som ikke liker dyr, kunne f. eks. aldri hatt en kjaereste som ikke likte dyr. Har ogsà i ettertid konstatert at alle menn jeg har hatt har vaert kattelskere, pussig...

Skrevet

Tiltredes.

Fikk du mailen min?

PS. Jeg liker ikke dyr jeg heller:-)

Skrevet

ja, spesielt glad i kylling. Det er godt! ;o)

hehe, tuller bare. Jeg er glad i dyr som ikke er større enn meg. Føler meg ikke høy i hatten ved siden av store hester/kyr. Har selv en katt som er 11 år. Hadde en undulat som ble 12 år.

Gjest lysrøret
Skrevet

Jeg er veldig glad i dyr.

Har hund selv. Har også hatt mange undulater opp igjennom.

Liker spesiellt hunder, katter, fugl, hester, kuer, sauer,- eh..jeg ser jeg kan ramse opp i det uendelige.

Jeg liker ikke kakerlakker eller mus og rotter. Det er nok det verste jeg vet om.

Jeg er redd for pitbull og andre store hunder og små terrier som jeg ser har agressivt gemytt. Det er lett å legge merke til de farlige tegnene når man har hund selv.

Jeg ser også på eierne til hundene og synes at menneskenes måte å være på gjenspeiler seg ofte i hunden deres.

Jeg hopper ofte over triste dyrehistorier. Før kunne jeg gråte av slikt, men man blir litt mer reflektert med årene. Det finnes så mye å være lei seg for her i verden. Mange grusomme menneskeskjebner så jeg holder dem litt opp mot hverandre. Hvis ikke så kunne man blitt galen.

Skrevet

Fu : Liker du dyr? Jeg liker stort sett ikke kjæledyr. Dyr i naturen liker jeg veldig godt.

Har du noen selv? NEI!

Er det noen dyr du liker spesielt godt? Elg, hjort, rådyr. Og tøffe dyr som ulv og bjørn. Og dokumentarer om pantere, tigre og slikt.

Er det noen dyr du ikke liker så godt? HUND. Og katter på soverom og kjøkken.

Er det noen du er redd for? Hunder noen ganger.

Blir du trist av å lese triste dyrehistorier i avisen? Ikke tristere enn når jeg leser andre ting, men kan godt bli provosert/oppgitt. Men jeg blir også provosert av de som elsker sauen sin hvis den er tatt av ulv, men ikke når den dør av sykdom eller vannstell, og elsker hunden sin når den tar rådyr. Det henger ikke på greip.

Er du medlem av noen dyrevernsorganisajon? Mei, men miljøvernorganisasjon og Redd barna, teller det eller er jeg for evig usympatisk uansett?

Ville selfølgelig aldri gjort en hund eller andre dyr noe vondt, men svak for dem er jeg ikke, og jeg unngår kontakt med hunder hvis jeg kan.

Forresten misliker jeg dyrehager og går aldri i dem. De dyrene har det vondt, og det er også noe nedverdigende at de skal stå på utstilling for oss.

Skrevet

Har du noen selv? Ja, en hund

Er det noen dyr du liker spesielt godt? Alle med pels tror jeg :)

Er det noen dyr du ikke liker så godt? Kommer ikke på noen

Er det noen du er redd for? Ikke i det daglige, nei.

Blir du trist av å lese triste dyrehistorier i avisen? Ja, jeg får så vondt i meg at jeg unngår å lese sånt

Er du medlem av noen dyrevernsorganisajon? Nei, men har regning på kontigent i dyrebeskyttelsen liggende. Skal betale den snart

hare1365380455
Skrevet

Jada! Vi har en katt! Jeg er litt redd for bittesmå hunder (jeg tror de er hissige og biter meg....). Gjess virker også litt hissige..

Skrevet

Har du noen selv? Har noen katter.

Er det noen dyr du liker spesielt godt? Katter, hunder, kaniner.

Er det noen dyr du ikke liker så godt? Ormer, åmer.

Er det noen du er redd for? Ormer, olme okser.

Blir du trist av å lese triste dyrehistorier i avisen? Ja.

Er du medlem av noen dyrevernsorganisajon? Nei.

Skrevet

Har du noen selv? Nei, ikke nå, men med tid og stunder blir det forhåpentligvis en firbent venn på stallen. :o)

Er det noen dyr du liker spesielt godt? Hester.

Er det noen dyr du ikke liker så godt? Insekter og edderkopper!

Er det noen du er redd for? Jeg er egentlig ikke redd edderkopper og sånt, men jeg liker dem ikke, ikke innendørs, utendørs gjør de meg ingenting.

Blir du trist av å lese triste dyrehistorier i avisen? Jepp.

Er du medlem av noen dyrevernsorganisajon? Nei.

Skrevet

Har du noen selv? Bikkje

Er det noen dyr du liker spesielt godt? Bikkjer :-) Hester. Rådyr. Ulv - på tv hvertfall :-)

Er det noen dyr du ikke liker så godt? Katter. Fugler i flokk... Særlig duer = flyvende rotter:-/

Er det noen du er redd for? Kuer... De sparker når man skal melke...

Blir du trist av å lese triste dyrehistorier i avisen? Ja

Er du medlem av noen dyrevernsorganisajon? Nei, men bikkja vår er omplassert via en slik organisasjon.

Skrevet

Har du noen selv? Ikke hvis vi ser bort fra hybelkaninene som til stadighet dukker opp.

Har ellers en allergisk mann...

Er det noen dyr du liker spesielt godt? Hund og katt.

Er det noen dyr du ikke liker så godt? Rotter, slanger, edderkopper osv i den genren.

Er det noen du er redd for?

Hester. Men de er pene og flotte altså!

Blir du trist av å lese triste dyrehistorier i avisen?

Det er klart.

Er du medlem av noen dyrevernsorganisajon?

Nei.

Skrevet

Ehhh.... Hallo. Hadde ikke jeg den FUen der for ikke så lenge siden? Og så vidt jeg husker likte du dyr:-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...