Gå til innhold

Belær meg angående Muhammed-tegningene

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Folk flest (muslimer og andre) ønsker vel i bunn og grunn ikke krig hvor uskyldige slaktes ned?"

Jeg håper du har rett, men blir stadig vekk negativt overrasket over de jeg opprinnelig trodde var moderate muslimer.

Det ser i hvert fall ut til at veldig mange muslimer (både enkelte totalitære lands ledelse, organisasjoner og svært mange enkeltpersoner) faktisk ser ut til å ønske at dette utvikler seg til en storkonflikt mellom "dem og oss".

Og det er det som nå er mest skremmende - særlig fordi det er svært lite vi kan gjøre med det hvis det utvikler seg videre, annet enn å sette hardt mot hardt til slutt.

Jeg bare håper og tror at det ikke er så ille som det blir fremstillt i pressen. Det var denne artikkelen jeg tenkte på. Virker ikke som absolutt alle muslimer i Norge faktisk mener at det bør bli en væpnet konflikt ut av dette.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1213617.ece

Men jeg veldig lite greie på dette. Jeg blir lett skremt av trusler og demonstrasjoner. Alle disse sinte unge mennene, hva er det egentlig i stand til?

Hva vil bli konsekvensen om dette tar helt av og ender med vold/terror?

Mulig jeg er helt hysterisk, her jeg sitter hjemme med foten i gips og prøver å forstå noe jeg ikke har forutsetninger om å forstå, men jeg har faktisk funnet ut hvor nærmeste bomberom er... Håper det ikke er nedlagt...

Skrevet

"Folk flest (muslimer og andre) ønsker vel i bunn og grunn ikke krig hvor uskyldige slaktes ned?"

Jeg håper du har rett, men blir stadig vekk negativt overrasket over de jeg opprinnelig trodde var moderate muslimer.

Det ser i hvert fall ut til at veldig mange muslimer (både enkelte totalitære lands ledelse, organisasjoner og svært mange enkeltpersoner) faktisk ser ut til å ønske at dette utvikler seg til en storkonflikt mellom "dem og oss".

Og det er det som nå er mest skremmende - særlig fordi det er svært lite vi kan gjøre med det hvis det utvikler seg videre, annet enn å sette hardt mot hardt til slutt.

Svært mange ønsker et "verdenskalifat" med en stor muslimsk stat fra Gibraltar til Indonesia, fritt for jøder, vantro og demokrati, helt underkastet Stormuftien og prestedømmet. Med USA og Europa som den store Satan, kalt "sverdets hus". I følge koranen fins ingen fred med de vantro, kun fred mellom muslimer. Koranen er full av formaninger ang dette.

I tillegg kommer jihadistene.

Skrevet

Svært mange ønsker et "verdenskalifat" med en stor muslimsk stat fra Gibraltar til Indonesia, fritt for jøder, vantro og demokrati, helt underkastet Stormuftien og prestedømmet. Med USA og Europa som den store Satan, kalt "sverdets hus". I følge koranen fins ingen fred med de vantro, kun fred mellom muslimer. Koranen er full av formaninger ang dette.

I tillegg kommer jihadistene.

Hvilket ikke akkurat er noe særlig oppløftene i tider som dette....

Skrevet

Jeg bare håper og tror at det ikke er så ille som det blir fremstillt i pressen. Det var denne artikkelen jeg tenkte på. Virker ikke som absolutt alle muslimer i Norge faktisk mener at det bør bli en væpnet konflikt ut av dette.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1213617.ece

Men jeg veldig lite greie på dette. Jeg blir lett skremt av trusler og demonstrasjoner. Alle disse sinte unge mennene, hva er det egentlig i stand til?

Hva vil bli konsekvensen om dette tar helt av og ender med vold/terror?

Mulig jeg er helt hysterisk, her jeg sitter hjemme med foten i gips og prøver å forstå noe jeg ikke har forutsetninger om å forstå, men jeg har faktisk funnet ut hvor nærmeste bomberom er... Håper det ikke er nedlagt...

Det du linker til her er veldig positivt, og kan være et signal om at utviklingen av konflikten har en mulighet til å endres på rett vei.

Gjest vilikkenicke
Skrevet

Nei, selvfølgelig nå syns jeg faktisk ikke det er en ikke-sak lenger jeg heller. Jeg blir sint og provosert over disse fanatiske muslimene, men les; fanatiske da, siden det utrolig mange som tar avstand fra det vi ser her nå.

Jeg blir også helt matt av Kreket Krekar. Få'n ut!!!!

Men er det ikke litt frekt av "oss" å ikke akseptere deres syn/tro og følelser? Jeg syns det er vanvittig at Norge av alle land, skal være med på å skape slik ufred i verden.

fei1365380229
Skrevet

Men er det ikke litt frekt av "oss" å ikke akseptere deres syn/tro og følelser? Jeg syns det er vanvittig at Norge av alle land, skal være med på å skape slik ufred i verden.

Jo, jeg har kommet fram til det etterhvert, at magazinet burde latt hver å trykke, men slik som enkelte nå oppfører seg så blir jeg helt matt. Galninger!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...