Gå til innhold

Vet du hva høgskolen i møre heter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Høgskulen i Volda, Høgskolen i Ålesund, Høgskolen i Molde - velg det som passer best. :o)

Gjest nordlendingene
Skrevet

Høgskulen i Volda, Høgskolen i Ålesund, Høgskolen i Molde - velg det som passer best. :o)

takk takk

Gjest M.Angelica
Skrevet

Høgskolen i Molde, ligger i Romsdal..

Skrevet

Høgskolen i Molde, ligger i Romsdal..

Møre og Romsdal er ett og samme fylke...

Gjest M.Angelica
Skrevet

Møre og Romsdal er ett og samme fylke...

Spm var jo hvilken høgskole som ligger på møre. Ålesund og Volda ligger på Sunnmøre =)

Annonse

Skrevet

takk takk

Finnes det egentlig noen høgskole på møre da?

BI i Kr. sund?

Skrevet

BI i Kr. sund?

Ja, det finnes faktisk høgskoler på møre ja...

BI har de både i Kristiansund og i Ålesund

Skrevet

Ja, det finnes faktisk høgskoler på møre ja...

BI har de både i Kristiansund og i Ålesund

Men du. Heter det egentlig "på" eller "i" møre?

Hva er forskjellen?

Skrevet

BI i Kr. sund?

Har du ikke hørt om Høgskulen i Volda?

Skrevet

Spm var jo hvilken høgskole som ligger på møre. Ålesund og Volda ligger på Sunnmøre =)

Kverulant. ;o)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Men du. Heter det egentlig "på" eller "i" møre?

Hva er forskjellen?

På møre

I romsdal ??

=)

Annonse

Skrevet

Har du ikke hørt om Høgskulen i Volda?

Jo, for all del ;o)

Hvis det er snakk om høgskolen i Volda, da må det være en høgskole på Sunnmøre, det dreier seg om.

Snakker vi om BI i Kr. sund, da er vi på Nordmøre.

Romsdal ligger midt mellom Sunnmøre og Nordmøre. Så mitt spørsmål blir, hvor er "i" møre?

Skrevet

På møre

I romsdal ??

=)

Riktig!

På Møre

I Romsdal

:)

Skrevet

Riktig!

På Møre

I Romsdal

:)

*lol*

Det kan ikke hete "på møre" - "I Romsdal" da vettu.

Romsdal har vel aldri vært møre....*surrehuer*

Gjest M.Angelica
Skrevet

*lol*

Det kan ikke hete "på møre" - "I Romsdal" da vettu.

Romsdal har vel aldri vært møre....*surrehuer*

Hva mener du nå?

..

Skrevet

Hva mener du nå?

..

Vanskelig å forklare. Jeg er ikke engang sikker på om folk som bor der, er bevisst hva det betyr.

Men, jeg mener at Romsdal er i Romsdalen, ikke i møre, men i fylket Møre og Romsdal.

Sunnmøre og Nordmøre, er begge på møre. Men det er altså snakk om, sør eller nord.

Det har vært en fogdestrid der i en rekke år, og vi bør kanskje bare roe diskusjonen før vi får romsdalinger, sunnmøringer og nordmøringer på nakken ;o).

(Sistnevnte er jeg ikke så bekymret for, da de er mer som trøndere å regne - med andre ord, ikke så lett å provosere)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Vanskelig å forklare. Jeg er ikke engang sikker på om folk som bor der, er bevisst hva det betyr.

Men, jeg mener at Romsdal er i Romsdalen, ikke i møre, men i fylket Møre og Romsdal.

Sunnmøre og Nordmøre, er begge på møre. Men det er altså snakk om, sør eller nord.

Det har vært en fogdestrid der i en rekke år, og vi bør kanskje bare roe diskusjonen før vi får romsdalinger, sunnmøringer og nordmøringer på nakken ;o).

(Sistnevnte er jeg ikke så bekymret for, da de er mer som trøndere å regne - med andre ord, ikke så lett å provosere)

"Men, jeg mener at Romsdal er i Romsdalen, ikke i møre, men i fylket Møre og Romsdal.Sunnmøre og Nordmøre, er begge på møre. Men det er altså snakk om, sør eller nord. "

Ja, vi har da ikke skrevet noe annet?

Er enig jeg. Men det heter da vel allikevel "På møre" og "I Romsdal", sånn som vi skrev..?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...