Gå til innhold

Vet du hva høgskolen i møre heter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Men, jeg mener at Romsdal er i Romsdalen, ikke i møre, men i fylket Møre og Romsdal.Sunnmøre og Nordmøre, er begge på møre. Men det er altså snakk om, sør eller nord. "

Ja, vi har da ikke skrevet noe annet?

Er enig jeg. Men det heter da vel allikevel "På møre" og "I Romsdal", sånn som vi skrev..?

Hehe..

Trodde dere mente "På møre, i romsdal" - det ble helt feil i mine ører.

"På møre og I romsdal", blir derimot riktig.

På møre, i romsdal ble bare helt kræsj.. (litt morsomt å tenke over, egentlig)På, eller i møre??;o)

Fortsetter under...

Gjest M.Angelica
Skrevet

Hehe..

Trodde dere mente "På møre, i romsdal" - det ble helt feil i mine ører.

"På møre og I romsdal", blir derimot riktig.

På møre, i romsdal ble bare helt kræsj.. (litt morsomt å tenke over, egentlig)På, eller i møre??;o)

He he..nei, det mente iallefall ikke jeg =)

Jeg opprinnelig fra Møre og Romsdal, så jeg vet hva jeg prater om ;o)

Gjest abrahamsen
Skrevet

Jo, for all del ;o)

Hvis det er snakk om høgskolen i Volda, da må det være en høgskole på Sunnmøre, det dreier seg om.

Snakker vi om BI i Kr. sund, da er vi på Nordmøre.

Romsdal ligger midt mellom Sunnmøre og Nordmøre. Så mitt spørsmål blir, hvor er "i" møre?

Mange østlendninger ol kaller hele fylket for møre og folket her for møringer. Vi kaller oss for sunnmøringer, romsdalinger og nordmøringer.

LIker det best sik ja.

Skrevet

He he..nei, det mente iallefall ikke jeg =)

Jeg opprinnelig fra Møre og Romsdal, så jeg vet hva jeg prater om ;o)

Er fra M&R, jeg også. ;o)

Derfor jeg stusset. Thihi

Skrevet

Mange østlendninger ol kaller hele fylket for møre og folket her for møringer. Vi kaller oss for sunnmøringer, romsdalinger og nordmøringer.

LIker det best sik ja.

Enig! Romsdal er romsdal, nordmøre for nordmøringer og Sunnmøringer er og forblir sunnmøringer, i M&R fylke.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Enig! Romsdal er romsdal, nordmøre for nordmøringer og Sunnmøringer er og forblir sunnmøringer, i M&R fylke.

Jepps, det går ikke an å bruke noen samlebetegnelse på oss. I tilfelle måtte det bli; folk fra Møre og Romsdal.

Annonse

Gjest KariKruskakli
Skrevet

LIker det best sik ja.

Og indre nordmøringer og ytre nordmøringer.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Er fra M&R, jeg også. ;o)

Derfor jeg stusset. Thihi

*rekker opp hånda*

Jeg også:)

Skrevet

*rekker opp hånda*

Jeg også:)

Fælt så mange fra M&R, det ble her plutselig? ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...