Gå til innhold

Personalsjef, sjokkerer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

En dyktig venninde av meg som for tiden er ansatt i et års engasjement som leder, i en statlig bedrift, ledet for noen uker siden et stort møte.

Hennes motivasjon for å ta dette engasjementet, var bla fordi hun ble forespeilet, muligheten for gode jobbtilbud, senere.

Sjansene for å få gode jobbtilbud når man har opparbeidet seg praksis, vil som kjent være økende.

Etter møtet ringte personalsjefen (som hadde vært på møtet) fra en ikke navngitt kommune. H* syns hun var så flink, og ville gjerne ha henne til å jobbe for seg. H*n innkalte henne med dette til et personlig møte.

De møttes over en kopp kaffe og en prat om hva evt. denne jobben vil gå ut på. Og dette gjorde de i normal arbeidstid.

Det viste seg at personalsjefen vil ha henne med på et omfattende pyramidespill, hvor varer fra utlandet, skal selges her til lands, og avkastningen forblir i hennes lomme.

Min venninde ble mildt sagt rystet etter dette initiativet. Hun kunne si med 100% sikkerhet at dette ikke var noe hun ønsket å gå inn på.

Jeg syns det er utrolig frekt av en personalsjef i en offentlig virksomhet, å bruke sin og andres arbeidstid til å distribuere et verdensomspennende pyramidespill.

Mon tro om vedkommende personalsjef hadde fått "fyken", om den øverste leder hadde visst hva h*n holder på med, i sin beste arbeistid?

Er det nå virkelig på tide med en gjennomgang av kommune Norges revisjon? I slike tilfeller kan man faktisk bli paranoid!;o)

I kveld leker jeg litt med tanken om hvorfor mange av Norges kommuner, snart er økonomisk ruin.;o)

Skrevet

Oppdikta tull.

Takk for det! Da kan jeg isåfall ta æren for å være en meget god dikter.

For å være ærlig har jeg ikke snev av fantasi, men jeg har unormal god hukommelse.

Denne gangen er det ikke tull og ikke oppdiktet...

Skrevet

Takk for det! Da kan jeg isåfall ta æren for å være en meget god dikter.

For å være ærlig har jeg ikke snev av fantasi, men jeg har unormal god hukommelse.

Denne gangen er det ikke tull og ikke oppdiktet...

Jeg går ut fra at det du skriver ikke er oppdiktet, jeg. ;o)

Personalsjefen skal naturligvis ikke blande roller på den måten - det er høyst uprofesjonelt.

Men han brukte vel ikke _kommunens_ penger til dette? Det er vel heller snakk om at han bruker av arbeidstiden sin i en offentlig virksomhet til å fremme sin egen, høyst private virksomhet?

Okke som - hadde jeg kommet borti sånt, ville jeg tatt en telefon til hans ledelse. Og eventuelt tipset lokalavisa?

Skrevet

Jeg går ut fra at det du skriver ikke er oppdiktet, jeg. ;o)

Personalsjefen skal naturligvis ikke blande roller på den måten - det er høyst uprofesjonelt.

Men han brukte vel ikke _kommunens_ penger til dette? Det er vel heller snakk om at han bruker av arbeidstiden sin i en offentlig virksomhet til å fremme sin egen, høyst private virksomhet?

Okke som - hadde jeg kommet borti sånt, ville jeg tatt en telefon til hans ledelse. Og eventuelt tipset lokalavisa?

Takk! Nei, seriøst. Dette er ikke tull atlså. Bare så det er klart.

Møtet skjedde midt på dagen, og jeg satt i et annet sted i lokalet da min venninde møtte personalsjefen. Jeg var vitne til hendelsen, for å si det slik.

Det er helt utrolig når en person i den stillingen kan benytte sin og andres arbeidstid, til å fremme egen personlig sak.

Jeg leker også med tanken på å gå til nærmeste lokalavis, eller å ta en aldri så liten anonym telefon til ledelsen.

Skrevet

Møtet skjedde midt på dagen, og jeg satt i et annet sted i lokalet da min venninde møtte personalsjefen. Jeg var vitne til hendelsen, for å si det slik.

Det er helt utrolig når en person i den stillingen kan benytte sin og andres arbeidstid, til å fremme egen personlig sak.

Jeg leker også med tanken på å gå til nærmeste lokalavis, eller å ta en aldri så liten anonym telefon til ledelsen.

Er pyramidespill lovlig i Norge? Det var jo mye styr om dette for en tid siden.

Skrevet

Er pyramidespill lovlig i Norge? Det var jo mye styr om dette for en tid siden.

"World games" - eller noe sånt.

Jeg er heller ikke helt sikker, men fant en lovparagraf som sier noe om det.

"Pyramidespill er forbudt etter lotteriloven § 16. Nettverkssalg som i realiteten viser seg å bygge på pyramidespill, kan stoppes av Lotteritilsynet i medhold av denne bestemmelsen."

Sånn virksomhet skjer vel kanskje i større utstrekning, enn det vi er villige til å tro.

Gjest skremt!
Skrevet

"World games" - eller noe sånt.

Jeg er heller ikke helt sikker, men fant en lovparagraf som sier noe om det.

"Pyramidespill er forbudt etter lotteriloven § 16. Nettverkssalg som i realiteten viser seg å bygge på pyramidespill, kan stoppes av Lotteritilsynet i medhold av denne bestemmelsen."

Sånn virksomhet skjer vel kanskje i større utstrekning, enn det vi er villige til å tro.

Jeg kunne fortelle deg langt mere sjokkerende historier fra min tidligere arbeidsgiver, også i kommuneNorge. La meg si det sånn, systemet tåler ikke at man varsler, de beskytter sine egne. Lojalitet er viktigere enn noe annet, systemet er pill råttent. Det foregår de utroligste ting, for våre skattepenger. Og vi tror vi bor i et land uten korrupsjon?

Skrevet

Uhm...jeg hadde meldt fra til den relevante instansen hvis jeg var henne.

"............................................."

Skrevet

Jepp, det er sånn alle kommuners personalsjefer holder på!

Skrevet

Jeg kunne fortelle deg langt mere sjokkerende historier fra min tidligere arbeidsgiver, også i kommuneNorge. La meg si det sånn, systemet tåler ikke at man varsler, de beskytter sine egne. Lojalitet er viktigere enn noe annet, systemet er pill råttent. Det foregår de utroligste ting, for våre skattepenger. Og vi tror vi bor i et land uten korrupsjon?

Jeg er mildt sagt sjokkert på vegne av vår kommunes personalsjef, men ikke så veldig overrasket.

Det var nok ikke uten grunn den svenske Ministeren engang uttalte: "Norge - den siste sovjet stat", for åpen mikrofon.

Han måtte senere trekke tilbake sin påstand, men hvorfor han gjorde det, det vet det norske folk enda ikke.

Du er ikke alene om å være skremt, lenger!

Skrevet

Jeg er mildt sagt sjokkert på vegne av vår kommunes personalsjef, men ikke så veldig overrasket.

Det var nok ikke uten grunn den svenske Ministeren engang uttalte: "Norge - den siste sovjet stat", for åpen mikrofon.

Han måtte senere trekke tilbake sin påstand, men hvorfor han gjorde det, det vet det norske folk enda ikke.

Du er ikke alene om å være skremt, lenger!

"Han måtte senere trekke tilbake sin påstand, men hvorfor han gjorde det, det vet det norske folk enda ikke."

Uhm...joda. Det var en reaksjon på alle unødvendige lover og reguleringer på nivåer og innen områder som du ikke finner i så mange andre vestlige land.

"............................................"

Skrevet

"Han måtte senere trekke tilbake sin påstand, men hvorfor han gjorde det, det vet det norske folk enda ikke."

Uhm...joda. Det var en reaksjon på alle unødvendige lover og reguleringer på nivåer og innen områder som du ikke finner i så mange andre vestlige land.

"............................................"

Ja, det stemmer vel. Toll og avgifter som vi har i Norge, som vi ikke finner i våre naboland ja, stemmer det.

Minister`n var så uheldig å snakke når kamera var av, men mens mikrofonen var på.

Han sa jo ikke noe annet enn det vi fleste nordmenn mener.

Hvorfor hadde han ikke baller til å stå for det han hadde sagt, selv om det var en uheldig formulering, under uheldige omstendigheter?

Gjest like greit det
Skrevet

Hva med å tipse VG? De liker å grave i slikt. Eller TV2.

Skrevet

Hva med å tipse VG? De liker å grave i slikt. Eller TV2.

Har tenkt tanken, men dette dreier seg om et lite sted.

Veien til å spore opp kilden, kan være temmelig enkel.;o(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...