Gå til innhold

hva sier du til dette?

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Da jeg var 20 satt jeg og en venn og drakk før vi skulle gå ut. Jeg var uerfaren med alkohol, og det varte ikke lenge før jeg var sovnet. Det neste jeg husker var at han hadde sex med meg... Jeg hadde ALLTID avvist han før- vi var jo bare venner. Så jeg var sint og skuffet over han og avsluttet vennskapet.

Det gikk 15 år før jeg innså at han hadde gjort noe galt mot meg. At jeg var voldtatt. Jeg hadde ment det var min skyld at han hadde sex med meg, fordi jeg selv hadde vært så uforsiktig med alkohol.

Resultatet er at jeg har vært avholdene med alkohol siden. Dessuten bruker jeg lang tid før jeg stoler på folk...

Budskap? Ingen så vidt jeg vet. Hadde bare behov for å fortelle det til noen.

Fortsetter under...

Skrevet

Vi er nok mange som er blitt utnyttet i fylla når vi var yngre. Jeg er overasket over hvor mange som faktisk har blitt seksuelt utnyttet av folk jeg kjenner. Syk verden!

Man lærer at man ikke må drikke seg fra sans og samling, og det er jo bare bra om man kan klare å la vær. Og det er ikke noe galt i å ikke stole på hvem som helst.

Skrevet

Skjønner at dette er noe som sitter i deg. Du ble utnyttet på det groveste. Voldtatt av en venn.

Forstår også at du er restriktiv med alkohol, og at det er vanskelig å stole på folk.

Heldigvis er slike "venner" i fåtall. Det har du sikkert merket - det er faktisk mennesker man kan stole på!

Jeg håper du får flere av dem i livet ditt.

Skrevet

Er vel ikke så mye å tenke om slikt, annet enn at det utvilsomt er både uakseptabelt og muligens forferdelig for den som blir utsatt for det.

Imidlertid ble jeg skikkelig irritert på ei jeg kjente for en del år siden, som hadde opplevd akkurat det samme - bortsett fra at jeg tror ikke hun kjente han særlig godt. Hun mente imidlertid selv at det _ikke_ var voldtekt, siden hun var dritings og ikke hadde våknet av det. Snakk om å motarbeide sitt kjønn og evt. likestilling. Det er om mulig enda værre enn nordiske kvinner som konverterer til islam og begynner å gå med slør.

"........................................."

Skrevet

Er vel ikke så mye å tenke om slikt, annet enn at det utvilsomt er både uakseptabelt og muligens forferdelig for den som blir utsatt for det.

Imidlertid ble jeg skikkelig irritert på ei jeg kjente for en del år siden, som hadde opplevd akkurat det samme - bortsett fra at jeg tror ikke hun kjente han særlig godt. Hun mente imidlertid selv at det _ikke_ var voldtekt, siden hun var dritings og ikke hadde våknet av det. Snakk om å motarbeide sitt kjønn og evt. likestilling. Det er om mulig enda værre enn nordiske kvinner som konverterer til islam og begynner å gå med slør.

Det er for mange enklere å takle slike episoder hvis man tenker på det som frivillig, men dumt og uansvarlig. Det kan være mye verre psykisk å innrømme at man er blitt voldtatt. Tok mange år for min del også.

Angela1365380318
Skrevet

Det er jo en forsvarsmekanisme, en form for fortrenging. Jenter vil ikke være offer nå til dags, de vil være tøffe, derfor lurer seg selv og omivelsene når det er ubalanse mellom hvordan de vil at ting skal være og hvordan det er. "jeg hadde sex uten å ville det, jeg er ikke noe voldtektsoffer,altså: jeg ville det/det var min skyld/det hendte ikke"

Leste i en artikkel at vold mot kvinner har gått ned og vold blant kvinner og menn økt (det som er registret, det er vel mørketall her) Kvinner har begynt å slå tilbake når menn slår de først, for da er de like ille, kvinnen er ikke et offer lengre. Vi jenter er ikke alltid så smarte nei, men det er ikke gutter heller.

Annonse

Skrevet

Ikke sikkert hun syntes oddsene var på hennes side for å bli trodd da.. Det er jo et faktum at svært mange voldtekter henlegges, deretter kommer gjerne et erstatningssøksmål i retur, og i tillegg har man splittet hele vennegjengen/familien.. Ikke så rart at mange kvinner rasjonaliserer bort overgrep for å greie å gå videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...