Gå til innhold

Bør Norge beklage?

Gjest dette går da over alle grenser....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke satt meg så veldig inn i situasjonen om de tegningene som skaper opprør i verden, men har skjønt at de involverte lands statsledere bør beklage det intrufne, ellers blir det krig og terror, (eler har jeg misforstått?)

Hva mener dere dolere bør gjøres? Jeg mener helt klart at ingen bør beklage, å slutte å la muslimene ture frem som de ønsker. På tide verden slutter å la seg styre av en spesifikk gruppe religiøse tullinger.

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Luska

6

• mil1365380270

4

• morsan

3

• fei1365380229

2

Gjest enig i det
Skrevet

Jeg tror ikke det er så lurt å beklage. Da er man feig og virker vaklende.

Skrevet

NEI, nei og atter nei. Hvis de som har trykket det evt. skulle ønske å beklage at de støtte/provoserte noen unødig, så er det imidlertid opp til dem.

"............................................"

Skrevet

Hele denne situasjonen med tegninger og slikt synes jeg er latterlig.

Men muslimene har ihvertfall oppnådd en ting: Etter denne saken har jeg blitt langt mer kritisk til muslimer på generelt grunnlag.

Og skulle det bli planer om å bygge moske i nabolaget her, vil jeg ene og alene på grunn av denne saken tegne meg på eventuell liste over mennesker som ikke vil ha dette her.

For makan til idioti, sneversynthet og intoleranse som muslimer presterer å ha i denne saken, har jeg aldri sett maken til i min levetid.

Skrevet

Men muslimene har ihvertfall oppnådd en ting: Etter denne saken har jeg blitt langt mer kritisk til muslimer på generelt grunnlag.

Og skulle det bli planer om å bygge moske i nabolaget her, vil jeg ene og alene på grunn av denne saken tegne meg på eventuell liste over mennesker som ikke vil ha dette her.

For makan til idioti, sneversynthet og intoleranse som muslimer presterer å ha i denne saken, har jeg aldri sett maken til i min levetid.

Helt enig, må si jeg blir litt skremt av deres overdrevne reaksjon over en tegning!! Vi har tatt dem inn i landet vårt, og nettopp på grunn av norske lover om ytringsfrihet og menneskers rett til å tro på det de vil, har de fått bygge moskeer, og holde på sine tradisjoner.

Skal vel ikke tro alle muslimer er like ille, men man skal da ikke være naiv heller.? Hørte en gang fra en muslim at det lå i deres tro (eller lære, om jeg skal kalle det det) at de skulle erobre verden etter at de var en viss prosentandel av innbyggere i hver nasjon. Har egentlig aldri trodd på det, men når man ser deres reaksjoner og tankemønster kan man jammen begynne å lure...

fei1365380229
Skrevet

Vi som nasjon har ingenting å beklage. Vi har ytringsfrihet i Norge og den for vi ta vare på. Jeg syns Støre sa det på en flott måte. Eks-biskopen var også fin når han sa at for muslimer så var det å trykke disse bildene på linje med å brenne det norske flagget, det gjorde at jeg skjønte litt mer av situasjonen.

Da kan man vel si at det kanskje var dumt å trykke, men det har ingenting på regjeringsnivå å gjøre. Forøvrig bør de som brente det norske flagget beklage; ihvertfall si at det var dumt gjort å gjøre det, eller gjelder kanskje et øye for et øye?

Skrevet

Vi som nasjon har ingenting å beklage. Vi har ytringsfrihet i Norge og den for vi ta vare på. Jeg syns Støre sa det på en flott måte. Eks-biskopen var også fin når han sa at for muslimer så var det å trykke disse bildene på linje med å brenne det norske flagget, det gjorde at jeg skjønte litt mer av situasjonen.

Da kan man vel si at det kanskje var dumt å trykke, men det har ingenting på regjeringsnivå å gjøre. Forøvrig bør de som brente det norske flagget beklage; ihvertfall si at det var dumt gjort å gjøre det, eller gjelder kanskje et øye for et øye?

Har det vært snakk om at dette skal beklages på regjeringsnivå i det hele tatt? Er det det som kreves? Har bare snappet opp litt her og litt der jeg, og er ikke inne i saken i det hele tatt.

fei1365380229
Skrevet

Har det vært snakk om at dette skal beklages på regjeringsnivå i det hele tatt? Er det det som kreves? Har bare snappet opp litt her og litt der jeg, og er ikke inne i saken i det hele tatt.

Ja det er vel det enkelte grupper mener at Norges regjering skal beklage på vegne av det norske folk. Noe som ikke blir gjort!

Skrevet

Le av det. De som ikke gjør det, avslører seg selv for alle med sine hensikter. Etterpå, når alle har summet seg, så kommer regnskapets time.

Veldig mange kommer til å spørre: "har vi driti oss ut nå og blottlagt våre egentlige hensikter i ubetenksomhet? Gått i en gedigen idiotfelle og latt oss forlede til å flakse som høns?"

Skrevet

Ja det er vel det enkelte grupper mener at Norges regjering skal beklage på vegne av det norske folk. Noe som ikke blir gjort!

Jeg håper da virkelig ikke det... Tåpelig av de gruppene som mener dette at "nasjonen Norge" skal beklage for det en redaktør er skyldig for.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, Norge skal selvfølgelig ikke beklage noe som helst.

Skrevet

Selvfølgelig skal vi ikke beklage. Da har vi lagt oss helt flate til neste gang noe skjer som muslimene misliker.

Skrevet

Nå har noen i dette landet krenket noen i et annet land. Akkurat det bør vi beklage, selv om vi har ytringsfrihet så er det en etisk side av denne saken. Jeg mener at det ikke spiller noen rolle om vi mener at de er dumme som blir krenket av disse kariakturene. De som trykket dem visste at de krenket noen, og det bør beklages ja!

Skrevet

Synes hele situasjonen er absurd. Minner om krangel fra sandkassen som er trukket inn i voksenverden. "Nå skal jeg være dum med deg", "jammen hvis du er dum med meg skal jeg være dum med deg".

Hørte en ung jente på radioen idag som syntes dette handlet mer om etikk enn ytringsfrihet. Det kan jeg langt på vei være enig med. Hvorfor gå inn for å såre noen med noen dumme tegninger? På den annen side er det ganske hull i hodet å true folk på livet av den grunn.

Get a life, sier

Skrevet

Synes hele situasjonen er absurd. Minner om krangel fra sandkassen som er trukket inn i voksenverden. "Nå skal jeg være dum med deg", "jammen hvis du er dum med meg skal jeg være dum med deg".

Hørte en ung jente på radioen idag som syntes dette handlet mer om etikk enn ytringsfrihet. Det kan jeg langt på vei være enig med. Hvorfor gå inn for å såre noen med noen dumme tegninger? På den annen side er det ganske hull i hodet å true folk på livet av den grunn.

Get a life, sier

Vi i den vestlige verden er da forholdsvis liberale og imøtekommende ovenfor den muslimske verden, kanskje litt for mye...

De gjør definitivt værre ting enn å lage en karikatur tegning. Etter hvert som jeg setter meg inn i denne saken blir jeg mer og mer overasket...

laguna1365380434
Skrevet

Nei,det synes jeg da sannelig ikke! Ikke snakk om!

Skrevet

Magazinet kan i hvert fall beklage til det norske folk....Det var tåpelig å trykke en karikatur av Muhammed - helt unødvendig krenkelse av andre mennesker. Det sier mye om kristenfundamentalistene i dette landet. Respektløst egentlig. Dessuten har det fått oss opp i en vanskelig situasjon. Dette hanlder lite om pressefrihet. De kan skrive det de vil om Islam, og det gjøres, men å trykke en karikatur tegning....

Norge kan beklage at dette har skjedd, men ikke på vegne av det norske folk.

Skrevet

Norge som nasjon kan ikke beklage at noen har benyttet seg av sin ytringsfrihet. Det er en absurd tanke.

Støre har vel taklet dette på den eneste måten han kan, nemlig å beklage at noen føler seg støtt over tegningene, men ikke beklage at det ble trykket. Da må han i så fall beklage at vi har ytringsfrihet.

....

Ellers burde de snille, satiriske tegningene ikke være egnet til å hisse opp noen:

http://www.faithfreedom.org/Gallery/28.htm

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...