Gå til innhold

Møter henne typen har vært utro med

Anbefalte innlegg

Gjest Etergram

Jeg og samboeren min har vært sammen i 5 og et halvt år. Det siste året har ikke alt gått på skinner, mye takket være etableringsangst fra hans side. Vi er kun 24 år og dette er det eneste seriøse forholdet til begge parter.

Da sambo begynte i ny jobb 3 år siden, tok det meg en uke før jeg skjønte at ei på jobben hans var forelsket i han. Hun sendte meldinger og ringte i hytt og pine. Jeg synes nesten det var sjarmerende i starten.Selvfølgelig faller hun for typen min, han er jo verdens flotteste fyr. Han benektet hele tiden at han likte henne, men at han kun var høflig (noe som trolig var tilfellet i starten; han er faktisk veldig hølig mot alle).Jeg lot det ligge. Jeg stolte på han og vi hadde det supert.

I høst en gang fikk jeg plutselig over meg at jeg måtte sjekke mob hans (dette har jeg ALDRI gjort før, en uting spør du meg. Enkelte ting må man ha for seg selv, men...). Kall det kvinnelig intuisjon. Og der fant jeg masse søte meldinger fra begge parter, avtaler om cafebesøk osv. Det ble en gedigen oppvask, hvor han innrømte at hun var hodestups forelsket i han, men at det aldri hadde skjedd noe fysisk. Det er trivelig å bli likt, så han hadde kun oppmuntret henne, og ikke gjort noe. Jeg innrømte aldri at jeg faktisk hadde lest mob hans (han trodde meg) og jeg vet at han løy til meg, bla ved å benekte at han hadde tenkt å møte henne den helgen slik som mobmeldingen sa. Jeg trodde han forsåvidt på det fysiske, men hadde han innrømt noe hadde forholdet vårt vært over - det vet han. Videre ga jeg han ultimatum ang etableringangst, og sa at etter 5 år fikk han faen meg begynne å bestemme seg. Og ok, fysisk utro (sex o.) er en ting, men det å være utro over lengre tid når følelser er med i bildet (selv uten sex), er jo like ille spør du meg!

Han har vært kjempeflott etter det. Det tok flere mnd, mye skrik og hyling, men oppførselen hans og kjæerligheten til meg tviler jeg ikke på i det hele tatt.

Så møter jeg da denne damen på treningsstudio. Hun har flyttet like ved og vi treffes ofte. Vi vet hvem hverandre er, men utover det snakker vi ikke. HUn får panikk hver gang hun ser meg, noe som får meg til å lure på hva de to egentlig har gjort. Har aldri hatet henne, da jeg vet at er man forelsket så driter man i om personen er sammen med noe. Men nå...hver gang jeg ser henne rippes det opp i alt. Hun sendte typen min melding her om dagen (sjekket mob igjen!),og jeg spurte han om han hadde hørt noe fra henne. Han sa nei to ganger før jeg satte blikket i han, og han sa jo forresten. Men han hadde ikke svart- det hadde han heller ikke (er han ikke smart nok til å slette mel fra henne, er han ikke smart nok til å slette den han sendte). Men hva hjelper det. HUn maser og er tydeligvis oppover ørene forelsket. Jeg stoler ikke på typen, vet han lyger litt, men han blir aldri lei maset mitt, tar omkring meg hver gang jeg tar det opp, sier han elsker meg osvosv. Han sluttet i jobben i sommer og begynte en annen plass, så de jobber ikke sammen. Og jeg vet jo forsåvidt at han ikke er utro nå, for når han ikke er på jobb er han med meg :)

Men det gjør så vondt. Har lyst til å rope hva faen gjør du her kjerring? Stikk av, og slutt å bland deg i livet mitt, han er sammen med MEG! Samtidig, vil jeg ikke gi henne gleden av å vite at jeg ser på henne som er trussel. Det at hun stirrer (ikke noe stygt, bare måler meg opp og ned) på meg gjør saken verre. Ler hun av meg? Dumme meg som ikke vet noe?

Joda, sambo fikk ultimatum - og han valgte meg. Etter en herlig jul med masse prat er ting nesten perfekt. Vi snakker om å kjøpe hus o.l, men alt dette gjør at jeg er veldig usikker. GÅr rundt med klump i magen. Bare i forrige uke ringte alarmen på mob hans om burdsgasvarsel, og han sa det var en kompis som hadde bursdag. Mente det ikke stemte da jeg kjenner han kompisen, og da jeg sjekket, var det hun som hadde bursdag. Om han tok kontakt med henne vet jeg ikke. Tviler egentlig for det er meg han vil ha og han vet jeg har egen evne til å røpe ting, men man vet jo aldri 100%.

Så hva skal jeg gjøre?Må bare akseptere at jeg kommer til å støte på henne, men alt rippes opp i hver gang - og hver gang får jeg meg en skikkelig nedtur som ender med grining og diskusjon. han må jo være rimelig lei av å hele tiden få fortalt at jeg ikke stoler på han - kan jo ikke forts sånn, da tar jo JEG knekken på det vi har. Men klarer ikke å ikke bry meg, for innerst inne lurer tanken på hva de kanskje har gjort....Eller vil ha gi etter hvis hun fortsetter å mase?

Noen som har vært i lignende situasjon? Råd? Anyone?

Fortsetter under...

Jeg synes han er lite hensynsfull, skal jeg være ærlig. Sannsynligvis har han ikke gjort noe galt, men jeg synes det er litt dårlig gjort å fortsatt ha kontakt med henne når han vet at det gjør deg så usikker. Hadde han likt at du hadde masse kontakt med en som var helt på knærne etter deg, og som gjorde "alt" for å få deg?

Han velger altså å kose seg med all oppmerksomheten/ leke med ilden, og satser på at at du finner deg det selv om han er fullt klar over at du blir lei deg. Sånn ville ikke jeg behandlet kjæresten min.

Gjest ....er mine råd

Det er tydelig for meg at du har blitt veldig utrygg på kjæresten din og at du ikke klarer på egen hånd å få tilbake tilliten. Dette er noe han må hjelpe deg med, ved å kutte ALL kontakt med henne (både personlig og telefonisk). Jeg tror han må OVERBEVISE deg om at det er DEG han vil ha ved å gjøre dette.

På den andre siden syns jeg det virker som om du "gnåler" såpass mye om dette, at om jeg hadde vært i hans sko hadde jeg blitt drittlei av å prøve å overbevise deg for lengst - og kanskje gladelig tatt imot oppmerksomhet fra henne. "Om det ikke er denne episoden, så blir det helt sikkert en ny senere" - hadde jeg tenkt.

Så lenge han VET med seg selv at han ikke gjør noe "galt" (er utro), og du fortsetter å sjekke han, vil jo dette aldri ta slutt.. Jeg syns du bør tenke gjennom om du bør gå i terapi for å klare å rydde vekk mistenksomme tanker og sjalusien. Kanskje du kan få hjelp til å finne løsninger som kan være til å leve med for deg?

Jeg syns også du bør sette deg ned med han og ta en alvorsprat. Si det AKKURAT som du beskriver her, og si at du MÅ bli ferdig med dette. Fortell HVA som plager deg - og legg alle kortene på bordet. Si at du blir lei deg når han lyver, si at du HAR sjekket tlf - og funnet ut at mistankene dine var riktige.

Ikke bare angrip han, trekk også frem hva DU har gjort "galt" i denne historien. Tenk gjennom og prøv å komme med konkrete løsninger.. Fortell ham HVA du trenger for å klare å bli ferdig med dette, og bli enige om hva dere må leve med, begge to...

Gjest oi oi oi

som å lese om en kjerring som var etter min samboer. Skrev meldinger hele tiden. Hun skrev til og med et brev med en linje der det stod at hun var glad i han. Alt dette mens jeg var gravid. Han var høflig i begynnelsen og svarte fint på meldingene. Etter brevet skjønte han selv at han måtte bare slutte å svare. Hun fortsatte lenge etter dette.

En annen gang var det en kunde som var etter han. Hun gikk til en kollega av han, som hun kjente, og kommenterte hvor fin han var og hun snakket til han hele tiden. Kom innom butikken sikkert 5 ganger for dagen. Dette var bare en jentunge på 17 år, men uansett irriterende at de ikke har mer vett. Hver gang jeg var i butikken og snakket med han stod hun og målte meg stygt opp og ned.

Nå er det en annen kjerring som jeg mistenker er etter han. En kollega. Hun blir helt rar hver gang hun ser meg, og hun har skrevet både meldinger og mail til han. Han lar være å svare.

Jeg stoler helt på han, ingen tvil, men det er utrolig irriterende med disse jentene. Han er en person som alltid er smilende og glad. Han er likt av alle i alle aldersgrupper. Det er bare så synd at enkelte skal bli så innbilske av det

Gjest Jensemann uten dame

som å lese om en kjerring som var etter min samboer. Skrev meldinger hele tiden. Hun skrev til og med et brev med en linje der det stod at hun var glad i han. Alt dette mens jeg var gravid. Han var høflig i begynnelsen og svarte fint på meldingene. Etter brevet skjønte han selv at han måtte bare slutte å svare. Hun fortsatte lenge etter dette.

En annen gang var det en kunde som var etter han. Hun gikk til en kollega av han, som hun kjente, og kommenterte hvor fin han var og hun snakket til han hele tiden. Kom innom butikken sikkert 5 ganger for dagen. Dette var bare en jentunge på 17 år, men uansett irriterende at de ikke har mer vett. Hver gang jeg var i butikken og snakket med han stod hun og målte meg stygt opp og ned.

Nå er det en annen kjerring som jeg mistenker er etter han. En kollega. Hun blir helt rar hver gang hun ser meg, og hun har skrevet både meldinger og mail til han. Han lar være å svare.

Jeg stoler helt på han, ingen tvil, men det er utrolig irriterende med disse jentene. Han er en person som alltid er smilende og glad. Han er likt av alle i alle aldersgrupper. Det er bare så synd at enkelte skal bli så innbilske av det

Skal smile mer neste gang jeg drar på byen...da blir det sikkert napp.

Annonse

Jeg synes ikke det han har gjort er like ille som fysisk utroskap.

Han har latt seg smigre og "rive med" til en viss grad, og han har ikke vært flink til å avvise henne.

Mange menn er dessverre lite flinke til å avvise pågående beilere.

Og han burde ha satt foten ned og brutt all kontakt med henne, når hun tydeligvis ikke gir seg.

Samtidig synes jeg du legger for mye i dette. Vær glad for at han elsker deg og er klar på at det er deg han vil ha, og prøv å danne en slags allianse med ham mot henne, ikke legg opp til at alliansen blir mellom de to og deg, slik det vil kunne bli hvis du anklager ham.

Hev deg over hennes blikk, rett deg opp og møt verden med et trygt smil.

Og bla om til et nytt kapittel.

Gjest Settlers

"Det er trivelig å bli likt, så han hadde kun oppmuntret henne, og ikke gjort noe."

Dette alene hadde fått meg til å tilte. Oppmuntret henne? Men hallo! Hvorfor? Fordi det er trivelig å bli likt? Ikke snilt - verken ovenfor deg eller henne.

Gjest dama hans

Ja, er i litt samme situasjon. Er noe naiv og er ikke alltid så flink til å sette grenser - dog bare i kjærlighetslivet...

Når jeg ser ting utenfra deriot er jeg helt klar på ting: Her må du sette grenser og jeg ville selv foretrukket: 0 kontakt mellom ham og dama.

Han har løyet nok for deg, og nå får han ta konsekvensen av det ved å kutte kontakten med henne.

Dine følelser er viktigere enn kontakten med henne.

Gjest - Foreløpig Anno Nym

Hei.

Jeg har vært i nøyaktig samme situasjon som deg, den eneste forskjellen er at jeg noterte ned hver ting - alt fra mobil-loggen til andre mistanker.

Jeg kan umulig vite hva din kjæreste driver med, men uansett hva det er - så fører han deg bak lyset. Den som har ingenting å skjule oppfører seg ikke slik.

Selv konfronterte jeg min EX-kjæreste - OG DRET I AT JEG GIKK I MOT MINE PRINSIPPER OM Å LA MOBILEN HANS VÆRE.

Hva er viktigst akkurat nå? Du eller han? Etter at han og du har gått hver til deres om morgenen (til jobb/skole/hva vet jeg) så sender du en melding til ham om at du ønsker å snakke om noe veldig viktig om kvelden. Ta med deg listen med detaljene du har ført opp (fra dine første mistanker for lenge siden, og opp til nå) til "møtet". DU HAR INGEN GRUNN TIL Å VÆRE FLAU OVER Å VÆRE FORBEREDT. Hvis noe, så bør han være stolt over at du har gjort forarbeid.

Det er ikke en meningsløs beskyldning du kommer med. Hvis han bruker dine handlinger (mobil-sjekk o.l) mot deg så kan du si at "ja, det forstår jeg du lurer på, og det kan vi snakke om en annen dag, vi kan avtale nå hvilken kveld det passer". Sett ham på plass og vær rasjonell. Det blir vanskelig for ham å lyve mer. At du har gjort dette bak hans rygg er ikke det temaet du ønsker å ta opp og er ikke på din priorteringsliste akkurat nå.

Det er ikke sikkert at du får noen innrømmelse eller forklaring, her får du gå på magefølelsen.

Uansett så bør du forlange at all kontakt mellom dem opphører.

Sett deg i respekt. Ikke vær redd for at han skal gå fordi du setter grenser. Ønsker han ikke å være hos deg fordi DU er for vanskelig - ja da er han jo et NAUTHODE. Han har jo ikke akkurat lagt grunnlaget for tillit...

Lykke til.

PS!. Min kjæreste gjennom 5 år hadde et forhold til ei dame, og han fortalte meg at det var hun som var interessert i ham...

Etter min menig burde han kutte denne damen HELT ut siden han vet hvordan du føler..

Og hvis han hadde sagt til henne at det aldri blir noe mellom dem, så tror jeg ikke at hun ville mast så mye. Og i tillegg så lagret han varsel på bursdagen hennes.. Selv om det kansje bare var "hyggelig# gjort, så kan det sende feil signaler til en som er på tuppet etter han..

"Tenk at han husket bursdagen min! Han må jo bry seg litt" Sån tenker sikkert hun og fortsetter å prøve å få han..

Han liker helt tydelig oppmerksomheten og flørten og jeg ville vel ikke være sikker på at det ikke er skjedd noe siden han faktisk har avtalt møter med henne..

Men, men dere får prøve å snakke om det og du bør si at han skal kutte all kontakt med henne..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...