Gå til innhold

Minipiller - hvorfor er det bare jeg som bruker det?

Anbefalte innlegg

FIkk minipiller av legen etter å ha vært plaget av sopp lenge. De innholder mindre hormoner og har fungert fint. Men jeg får jo ikke mensen (noe som er meningen), kun små mellombødninger, men det er så lite at jeg såvidt behøver truseinnlegg.

De heter Cerazette og er relavtivt nye i den forstand at jeg ikke har den 6timers fristen hengende over meg, men 72 timer slik som "vanlige" ppiller.

Så da er jeg jo i en drømmesituasjon. Mindre hormoner og ikke mensen - er ikke det alle kvinners drøm? Så hvorfor virker det som kun jeg bruker disse. Nesten nervøs for at det er noe skulte bivirkninger her som je ikke har forstått helt enda...

Fortsetter under...

Jeg brukte Cerazette i fire måneder i høst, først og fremst fordi jeg da fremdeles ammet. Deilig å ha litt mer slingringsmonn hvis en skulle glemme pillen!

Jeg fikk imidlertid veldig uregelmessige blødninger, blødde i hytt og pine, noen ganger mye, noen ganger lite, noen ganger én dag, noen ganger ti dager....

I forbindelse med en underlivsundersøkelse ble det tatt ultralyd av meg, og legen fant en diger cyste på den ene eggstokken. Hun trodde at den hadde kommet som en bivirkning av Cerazette. Jeg sluttet på de pillene, og har gått på Marveoln en stund nå, og skal til ny undersøkelse om et par uker for å sjekke den cysten.

For meg fungerte IKKE Cerazette. Kjempeflott om du har funnet en pille som fungerer for deg!

Jeg var hos legen og spurte etter mini-pillen (ville ikke ha noe som tar lang tid på å gå ut av kroppen som vanlige p-piller gjør, i tilfelle vi ville ha barn), men jeg fikk ikke det...Hun mente at de var for usikre... Kommer sikkert veldig an på legen som skal skrive ut resept...

Har hørt om mange som bruker cerazette. Selv sluttet jeg da jeg hadde blødninger ca hele tida, og etter to mnd med flere blødningsdager enn blødningsfrie dager ga jeg opp, selv om jeg var fornøyd de 2 første mnd.

Trodde forøvrig at de nå ble klassifisert som p-piller, men det er mulig jeg tar feil.

Annonse

Gjest ikke sign.

Hei. Jeg bruker Cerazette, og fikk de av legen min fordi jeg ønsket de selv(vil ikke bruke østrogenholdige piller), og hun sa at det var helt greit, og at jeg like gjerne kunne bruke de som andre p-piller. Jeg hadde mye humørsvingninger og blødninger i begynnelsen, men nå ,etter ca. 5mnd har begge deler stabilisert seg, har ikke andre bivirkninger og mensen er nå bare et par dager med farget utflod. Jeg synes også at dette er drømmepillen, og kommer til å fortsette med den så lenge jeg kan. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...