Gå til innhold

En med Downs syndrom inn i Big Brother

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det syns jeg ville vært rosinen i pølsa.

Rett i hjertet på kjernen av Norges elite av seere.

Skrevet

Tuller du nå?

Prøver du å fornærme meg nå?

Gjest M.Angelica
Skrevet

Prøver du å fornærme meg nå?

Fornærmer? Er det du som skal inn da eller?

Skrevet

Fornærmer? Er det du som skal inn da eller?

Er ikke BB for alle?

Er ikke TV for alle?

Gjest M.Angelica
Skrevet

Er ikke BB for alle?

Er ikke TV for alle?

Har jeg sagt noe annet?

Du kan vel gi oss en link, hvis du ikke tuller!

Skrevet

Har jeg sagt noe annet?

Du kan vel gi oss en link, hvis du ikke tuller!

En link, ja vel. Men til hva?

Skrevet

Tja, IQ nivået ville i alle fall gått opp.

Stakkaren hadde jo blitt den mest normale der.

Skrevet

Tja, IQ nivået ville i alle fall gått opp.

Stakkaren hadde jo blitt den mest normale der.

Jepp, det har du nok helt rett i.

Skrevet

Jepp, det har du nok helt rett i.

Men tror du det ville balansere bildet noe?

Samfunnet består ikke bare av folk med store muskler og pupper som rølper og drikker og puler.

NRK nektet å a inn funksjonshemma i "Kvitt eller dobbelt", med den begrunnelse at programmet skulle være underholdning. Som sikkert alle vet, så er ikke folk i rullestol nødvendigvis mentalt tilbakestående, men statisktisk sett tvert i mot. Men rullestolen ville kanskje ødelegge underholdningen?

Samme som en med skjeve øyne og en enkel og elskelig sjel ville?

I kontrast til usympatiske rølpere?

Skrevet

Samfunnet består ikke bare av folk med store muskler og pupper som rølper og drikker og puler.

NRK nektet å a inn funksjonshemma i "Kvitt eller dobbelt", med den begrunnelse at programmet skulle være underholdning. Som sikkert alle vet, så er ikke folk i rullestol nødvendigvis mentalt tilbakestående, men statisktisk sett tvert i mot. Men rullestolen ville kanskje ødelegge underholdningen?

"NRK nektet å a inn funksjonshemma i "Kvitt eller dobbelt", med den begrunnelse at programmet skulle være underholdning. "

Du verden,- det hadde jeg aldri hørt. Nå er det jo en stund siden Kvitt eller dobbelt...men det der var da helt vanvittig? Slapp de unna med det uten reaksjoner?

Skrevet

Jeg har ikke sett BB, men av det jeg har lest her inne tror jeg neppe deltakerne der hadde vært i stand ti lå takle at et funksjonshemmet menneske kom inn i huset.

Selvfølgelig burde rullestolbrukere fått delta i Kvitt eller dobbelt og denslags programmer! Men å ha med mentalt tilbakestående hadde vært galt, det ville blitt en hårfin grense mellom at det var positivt og ren uthenging.

Skrevet

"NRK nektet å a inn funksjonshemma i "Kvitt eller dobbelt", med den begrunnelse at programmet skulle være underholdning. "

Du verden,- det hadde jeg aldri hørt. Nå er det jo en stund siden Kvitt eller dobbelt...men det der var da helt vanvittig? Slapp de unna med det uten reaksjoner?

Jeg kjenner personlig en av de som ble avvist, han ble også avvist som lærer for borgelig konfirmasjon med samme begrunnelse omtrent på samme tid. Senere ble han tatt inn etter press og ble meget populær blant elevene, senere protesterte foreldrene kun på grunn av fordommer, og han ble kasta ut igjen. Fyren testa ut grenser og fordommer den gangen, en lynskarp hjerne og like skarp tunge.

Skrevet

Jeg har ikke sett BB, men av det jeg har lest her inne tror jeg neppe deltakerne der hadde vært i stand ti lå takle at et funksjonshemmet menneske kom inn i huset.

Selvfølgelig burde rullestolbrukere fått delta i Kvitt eller dobbelt og denslags programmer! Men å ha med mentalt tilbakestående hadde vært galt, det ville blitt en hårfin grense mellom at det var positivt og ren uthenging.

Uthenging er et av de vikariende årsakene som blir brukt til slutt, etter at alle andre er brukt opp.

Selv en voksen og superintelligent person blir nektet fordi han/hun ikke skal "henge ut" seg selv.

Skrevet

Jeg kjenner personlig en av de som ble avvist, han ble også avvist som lærer for borgelig konfirmasjon med samme begrunnelse omtrent på samme tid. Senere ble han tatt inn etter press og ble meget populær blant elevene, senere protesterte foreldrene kun på grunn av fordommer, og han ble kasta ut igjen. Fyren testa ut grenser og fordommer den gangen, en lynskarp hjerne og like skarp tunge.

Kanskje hans skarpe tunge skapte flere problemer for ham enn rullestolen i så henseende ;-)

Hvordan er det nå,- man fanger flere fluer med honning enn eddik?

Skrevet

"Vikarierende årsaker" skulle det være.

Dypt i mennesket ligger et instinkt fra naturens hånd som viser seg som forakt for det som er annerledes, og et behov for å "ha det ryddig rundt seg".

Skrevet

Kanskje hans skarpe tunge skapte flere problemer for ham enn rullestolen i så henseende ;-)

Hvordan er det nå,- man fanger flere fluer med honning enn eddik?

Jaaa.

Kanskje han ødela for seg selv?

Nå nei. Det er han for smart til.

Skrevet

Jaaa.

Kanskje han ødela for seg selv?

Nå nei. Det er han for smart til.

De med skarp tunge (og smart hjerne) ødelegger vel ofte for seg selv. Men de er nyttige for dem som kommer etter :)

Skrevet

De med skarp tunge (og smart hjerne) ødelegger vel ofte for seg selv. Men de er nyttige for dem som kommer etter :)

Spydspiss?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...