Gå til innhold

Kreativ måte å bli kvitt kjerringa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gudhjelpe meg! Helt utrolig. Både å komme på det, OG å klare å få dama til å TRO på dette. (Det med livsforsikringene burde vært et stort clue, men heller ikke DET sank inn.)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Morsomt valg av nick :)

Enig, denne historien var drøy! Noe av det verste var at de tok med barnet på "selvmordsforsøket". En ting er å ville ta sitt eget liv, men å ta med seg et uskyldig barn!

Skrevet

Målbevisst fyr.

Hollywood har vært kilden til myten om at et menneske dør om det kastes et elektrisk apparat opp i badevannet deres. Sannheten er at de sjelden dør eller kjenner noe som helst. Badekaret er ofte ikke jordet, rent vann leder ikke strøm, og strømmen går som regel ikke gjennom kroppen. Både hårtørrer og drill fortsetter å gå rundt like fint selv under (rent) vann og du kan trygt sitte oppi og holde den under vann, men ikke prøv.

Skrevet

Målbevisst fyr.

Hollywood har vært kilden til myten om at et menneske dør om det kastes et elektrisk apparat opp i badevannet deres. Sannheten er at de sjelden dør eller kjenner noe som helst. Badekaret er ofte ikke jordet, rent vann leder ikke strøm, og strømmen går som regel ikke gjennom kroppen. Både hårtørrer og drill fortsetter å gå rundt like fint selv under (rent) vann og du kan trygt sitte oppi og holde den under vann, men ikke prøv.

Er du sikker på det? (At det ikke er farlig altså.)

Mener bestemt å ha sett det motsatt på "Myth Busters".

Skrevet

Mener jeg også!

men det er kanskje forskjell på type badekar? (metall/plast???)

Skrevet

Målbevisst fyr.

Det er ikke lenge siden 3 unger døde da de startet en føner mens de satt i badekaret og den ramlet ned i vannet!

Skrevet

Målbevisst fyr.

Naboen døde på det viset for noen år siden.

Skrevet

Jeg så også Mythbusters, men hvis du så/hørte nøye, så hadde ikke geleen riktig impedans, det var salt i vannet, og strømsyrken gelleen fikk var liten, men noen ganger nok til å kanskje være farlig.

De konkluderte med at det er ganske uforutsigbart om det er farlig.

Med rent vann må du fysisk sette foten på metallet i avløpet, og det må være jordet, eller holde i vannkran eller noe annet jordet. Avløsprør i plast og moderne gulvbelegg leder ikke strøm til jord.

Så kommer det en haug "hvis og kanskje", som f eks hvor mye skitt det er i avløpsrøret og hva denne skitten består av. Hvor skittent vannet er og evt hvor mye salt og hvor mye av kroppen som er nedi.

Men den lille risikoen og og den store konsekvensen er mer enn stor nok til at det kan anses "meget farlig" siden konsekvensen kan være døden.

Men det er ikke noen god metode å ta livet av folk med. det gikke bra med denne kona da.

Skrevet

Det er ikke lenge siden 3 unger døde da de startet en føner mens de satt i badekaret og den ramlet ned i vannet!

Jada, mange har dødd, men enda fler overlever, og de hører vi ikke så mye om, heller ikke de som bare får seg en karramell så de slår seg halvt i hjel. Jeg har fått mange karameller av overledning og krypstrøm, både i dusjen, av oppvaskmaskin og ute på tunet.

Skrevet

Naboen døde på det viset for noen år siden.

Det er farlig, men ikke så effektiv henrettelsemetode, da -veldig- mange overlever og mange merker ingenting.

Skrevet

Jeg så også Mythbusters, men hvis du så/hørte nøye, så hadde ikke geleen riktig impedans, det var salt i vannet, og strømsyrken gelleen fikk var liten, men noen ganger nok til å kanskje være farlig.

Med rent vann må du fysisk sette foten på metallet i avløpet, og det må være jordet, eller holde i vannkran eller noe annet jordet. Avløsprør i plast og moderne gulvbelegg leder ikke strøm til jord.

Så kommer det en haug "hvis og kanskje", som f eks hvor mye skitt det er i avløpsrøret og hva denne skitten består av. Hvor skittent vannet er og evt hvor mye salt og hvor mye av kroppen som er nedi.

Men den lille risikoen og og den store konsekvensen er mer enn stor nok til at det kan anses "meget farlig" siden konsekvensen kan være døden.

Men det er ikke noen god metode å ta livet av folk med. det gikke bra med denne kona da.

"Hvor skittent vannet er og evt hvor mye salt og hvor mye av kroppen som er nedi."

Så dagens gode råd må være: Ikke piss i badevannet!!!

Skrevet

Naturfaglæreren min på videregående snakket om dette. Han sa noe om at for det skulle virke, så måtte vi være i direkte kontakt med metall (f.eks. vannkranen, eller sluket eller noe sånn) og den elektriske tingen.

...hvis jeg husker riktig. Men det var noe sånn han sa.

Skrevet

Naturfaglæreren min på videregående snakket om dette. Han sa noe om at for det skulle virke, så måtte vi være i direkte kontakt med metall (f.eks. vannkranen, eller sluket eller noe sånn) og den elektriske tingen.

...hvis jeg husker riktig. Men det var noe sånn han sa.

Ja. Vi må ha kontakt med jord for at det skal bli farlig. Et badekar er ikke nødvendigvis jordet. Strømmen må gå gjennom brystet hvor hjertet er. F eks fra arm til ben eller det farligste er arm til arm. Jordfeilbryter er viktig.

Angela1365380318
Skrevet

Uff nei!

Hvor var dette? I norge? var de søsken?

Dette har ikke jeg hørt om.

Angela1365380318
Skrevet

Morsomt valg av nick :)

Enig, denne historien var drøy! Noe av det verste var at de tok med barnet på "selvmordsforsøket". En ting er å ville ta sitt eget liv, men å ta med seg et uskyldig barn!

Damen er jo "undskyldt" hun var jo hjernevasket og skulle tas til et annet nivå, sefølgelig vil de fleste mødre som blir tilbudt evig frelse ol ta med barna sine.

Men mannen, han visste jo at det ikke var et annet nivå å reise til siden det var jo bare noe han diktet opp, han sikret jo seg selv slik at han redde seg selv, hvorfor gjorde han ikke det samme for barnet sitt?

Han må jo ha tenkt at ungen også kom til å dø og ikke brydd seg sætlig om det.

Skrevet

Uff nei!

Hvor var dette? I norge? var de søsken?

Dette har ikke jeg hørt om.

Nei, det var ikke i Norge og såvidt jeg husker var det vel et søskenpar og et søskenbarn eller noe slikt.

De satt i badekaret og oppdaget føneren som lå på badet og skulle føne hverandre samtidig, koblet til og slo på føneren og så falt den ned i vannet...

Skrevet

Målbevisst fyr.

Ser du ikke på Mythbusters på Discovery? :P

Gikk ikke så bra med Buster i alle tilfellene der de testa ut diverse elektriske artikler. Tror strykejern var et av de farligste tinga, men sjelden man kombinerer et bad og strykng av klær da..

Skrevet

Damen er jo "undskyldt" hun var jo hjernevasket og skulle tas til et annet nivå, sefølgelig vil de fleste mødre som blir tilbudt evig frelse ol ta med barna sine.

Men mannen, han visste jo at det ikke var et annet nivå å reise til siden det var jo bare noe han diktet opp, han sikret jo seg selv slik at han redde seg selv, hvorfor gjorde han ikke det samme for barnet sitt?

Han må jo ha tenkt at ungen også kom til å dø og ikke brydd seg sætlig om det.

Fyren satt jo baki sammen med ungene og dro henne med seg opp, altså tenkte han ikke å la ungen dø. Det var bare kona han hadde tegnet livsforsikring på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...