Gå til innhold

Fu: Influensa

Gjest Ulvinnen Lurulf

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 101
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hare1365380455

6

• Lillemus

5

• laguna1365380434

5

• cecily

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg noensinne har hatt influensa. Blir forkjøla med feberfantasier og generell slapphet 1-2 ganger i året, men jeg vet ikke om den slags kalles influensa.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg noensinne har hatt influensa. Blir forkjøla med feberfantasier og generell slapphet 1-2 ganger i året, men jeg vet ikke om den slags kalles influensa.

Feberfantasier høres drastisk ut!

Jeg kaller det influensa når feberen er høy, man verker i leddene og det varer i en ukes tid. Dessuten går influensaen alltid om vinteren, ikke i resten av året.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Feberfantasier høres drastisk ut!

Jeg kaller det influensa når feberen er høy, man verker i leddene og det varer i en ukes tid. Dessuten går influensaen alltid om vinteren, ikke i resten av året.

Mitt sykdomsforløp utarter seg alltid likt. Et par-tre dager med vondt i halsen, tette ører og tett nese, feber i to til fire dager, og så hoster jeg relativt lenge etterpå, men når feberen er svettet ut føler jeg meg egentlig bra til tross for litt hoste.

Men er ikke influensa noe annet enn forkjølelse (som jeg vil kalle det jeg beskriver over)? Innbiller meg at det er en langt kraftige utgave av en forkjølelse. Hører jo om folk som ligger slagne i 14 dager.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Mitt sykdomsforløp utarter seg alltid likt. Et par-tre dager med vondt i halsen, tette ører og tett nese, feber i to til fire dager, og så hoster jeg relativt lenge etterpå, men når feberen er svettet ut føler jeg meg egentlig bra til tross for litt hoste.

Men er ikke influensa noe annet enn forkjølelse (som jeg vil kalle det jeg beskriver over)? Innbiller meg at det er en langt kraftige utgave av en forkjølelse. Hører jo om folk som ligger slagne i 14 dager.

Jeg er enig i at din beskrivelse høres ut som en kraftig forkjølelse.

Den største forskjellen på forkjølelese og influensa er vel verkingen i leddene, tror jeg, i tillegg til at influensa varer lenger.

Men nå bruker jeg ikke å gå til lege ved influensa, så jeg har ikke den offisielle diagnosen.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Ingen av oss 4 hjemme har hatt noen ifluensa ennå. Håper vi slipper unna.

I fjor var det kun eldste datteren (15) som fikk influensa.

Annonse

Gjest blomsterløk
Skrevet

Den største forskjellen på forkjølelese og influensa er vel verkingen i leddene, tror jeg, i tillegg til at influensa varer lenger.

Men nå bruker jeg ikke å gå til lege ved influensa, så jeg har ikke den offisielle diagnosen.

Også tror jeg forskjellen også er slik at en kraftig forkjølelse kan komme gradvis. Ved en influensa blir du som oftest veldig brått dårlig.

Influensaen kommer omtrent som "kastet" på deg.

Tror jeg iallefall

Skrevet

La oss si det slik, at hvis du har hatt skikkelig influensa en gang, så vet du godt forskjellen. Jeg har hatt det to ganger, og var mye dårligere enn ved en skikkelig forkjølelse.

Skrevet

Også tror jeg forskjellen også er slik at en kraftig forkjølelse kan komme gradvis. Ved en influensa blir du som oftest veldig brått dårlig.

Tror jeg iallefall

Ja det tror jeg også er et vanlig symptom.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Tror jeg iallefall

"Influensaen kommer omtrent som "kastet" på deg."

Ja, det tror jeg du har rett i.

ShitDiddelyDo
Skrevet

La oss si det slik, at hvis du har hatt skikkelig influensa en gang, så vet du godt forskjellen. Jeg har hatt det to ganger, og var mye dårligere enn ved en skikkelig forkjølelse.

Det er det jeg har hørt.

Satser på å gå klar også denne gangen.

Skrevet

Vi har holdt oss friske fra influensaen, men Snorkfrøken er sjuk på alle andre måter istedet. :(

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Vi har holdt oss friske fra influensaen, men Snorkfrøken er sjuk på alle andre måter istedet. :(

Så synd med Snorkfrøken! Hva feiler det henne?

Annonse

Skrevet

Så synd med Snorkfrøken! Hva feiler det henne?

8 dager virusdritt, nå har hun vært i barnehagen i 5 dager, så er det faen meg på'n igjen. Hun våkna med senga full av spy i dag tidlig. :(

Og her sitter jeg på ræva mens bunkene vokser på kontoret, det er under ei uke til lønningsdag (jeg kjører lønn for 3 klienter) og over halve avdelinga mi er langtidssykemeldte. Det lukter jobbing på søndag lang vei... :(

Gjest nosigns
Skrevet

Ved influensa er det i tillegg kraftig gnagende verking i kroppen. Det er det som er forskjellen.

Det er som med kjærlighet, en vet ikke sikkert om det er kjærlighet, før en har opplevd det EN gang. Etterpå er en ikke i tvil.

Gjest nosigns
Skrevet

Hvordan kan en forresten KLARE å komme til lege med influensa da? Enb lir jo plutselig slått ut, og da er iallefall jeg så syk at å gå til et legekontor er komplett umulig. Orker ikke stå på bena eller sitte på en stol. Bare turen til do er som en polferd.

Så derfor må det jo være veldig mange med influensa som aldri går til legen?

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Hvordan kan en forresten KLARE å komme til lege med influensa da? Enb lir jo plutselig slått ut, og da er iallefall jeg så syk at å gå til et legekontor er komplett umulig. Orker ikke stå på bena eller sitte på en stol. Bare turen til do er som en polferd.

Så derfor må det jo være veldig mange med influensa som aldri går til legen?

Det jeg tenkte på, var at jeg ikke har tatt barna mine til lege ved influensa.

Helt enig, når jeg har den selv, så blir jeg liggende i senga.

Jeg husker at jeg fikk influensa engang da jenta mi var et par år og mannen min var bortreist.

Helt forferdelig, jeg klarte ikke å ta meg av henne, hun bare krøp rundt i senga sammen med meg.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

8 dager virusdritt, nå har hun vært i barnehagen i 5 dager, så er det faen meg på'n igjen. Hun våkna med senga full av spy i dag tidlig. :(

Og her sitter jeg på ræva mens bunkene vokser på kontoret, det er under ei uke til lønningsdag (jeg kjører lønn for 3 klienter) og over halve avdelinga mi er langtidssykemeldte. Det lukter jobbing på søndag lang vei... :(

Det hørtes ikke mye festlig ut.

God bedring til frøkna, får bare håpe du ikke blir syk selv også!

Skrevet

Ingen av oss to har hatt denne vinteren.

Jeg har hatt influensa kun en gang i mitt liv - og aldri igjen håper jeg. Det var helt forferdelig, ble syk på en time og absolutt alt som kunne verke i kroppen verket. Sammenligningen under her, om at et toalettbesøk blir som en polferd stemmer overraskende godt.

fei1365380229
Skrevet

Ingen av oss seks har hatt influensa, men kraftige forkjølelser det har tre av barna hatt.

Håper vi slipper influensaen i år også :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...