Gå til innhold

Fu: Influensa

Gjest Ulvinnen Lurulf

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Ingen av oss to har hatt denne vinteren.

Jeg har hatt influensa kun en gang i mitt liv - og aldri igjen håper jeg. Det var helt forferdelig, ble syk på en time og absolutt alt som kunne verke i kroppen verket. Sammenligningen under her, om at et toalettbesøk blir som en polferd stemmer overraskende godt.

Ja, dere må jo endelig holde dere friske denne vinteren!

Det minner meg på at jeg ikke har lest i dagboken din på noen dager. Er alt i rute?

• Svar 101
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hare1365380455

6

• Lillemus

5

• laguna1365380434

5

• cecily

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har gått og trodd at det var influensa jeg hadde i jula, men nå har jeg hatt flere tilbakefall. Det går jo ikke over:-/ Nå tror legen at det kan ha vært kyssesyke. Var og tok prøver i går.

Symptomene stemte godt på influensa, da. Eg veit ikkje, eg.

laguna1365380434
Skrevet

Ja, jeg! :-I Sitter her med feber, vondt i nakke og hode, kaldsvetter og er uggen og svimmel. Usj!

Skrevet

Ja, dere må jo endelig holde dere friske denne vinteren!

Det minner meg på at jeg ikke har lest i dagboken din på noen dager. Er alt i rute?

Jepp, good news!

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jepp, good news!

Så flott!

Men jeg har ikke linken til dagboken din her - da må jeg vente med å lese til i kveld.

Om du da ikke er snill og sender meg en kort mail?

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Ja, jeg! :-I Sitter her med feber, vondt i nakke og hode, kaldsvetter og er uggen og svimmel. Usj!

Stakkars liten! Få i dag mye drikke, og god bedring :)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg har gått og trodd at det var influensa jeg hadde i jula, men nå har jeg hatt flere tilbakefall. Det går jo ikke over:-/ Nå tror legen at det kan ha vært kyssesyke. Var og tok prøver i går.

Symptomene stemte godt på influensa, da. Eg veit ikkje, eg.

Uff, kyssesyke er veldig langvarig! Jeg har ikke hatt det selv, men husker at en gammelkjæreste hadde det da vi var sammen.

Jeg tror han var dårlig i et halvt år.

Håper du kommer deg snart!

Skrevet

Jeg har (for fjerde år på rad) vaksinert meg. (Vi har en flott ordning på jobben der bedriftslegen kommer hit med sprøyta en dag på høsten, og så er det bare å ta turen innom kontoret han sitter på og få det gjort - fort, enkelt og gratis.)

Og da er det bare å håpe at resten av familien går fri.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg har (for fjerde år på rad) vaksinert meg. (Vi har en flott ordning på jobben der bedriftslegen kommer hit med sprøyta en dag på høsten, og så er det bare å ta turen innom kontoret han sitter på og få det gjort - fort, enkelt og gratis.)

Og da er det bare å håpe at resten av familien går fri.

Så greit da!

Og om resten skulle bli dårlige, så er det praktisk at du kan holde deg på beina og dulle litt med dem :)

Gjest blomsterløk
Skrevet

Hvordan kan en forresten KLARE å komme til lege med influensa da? Enb lir jo plutselig slått ut, og da er iallefall jeg så syk at å gå til et legekontor er komplett umulig. Orker ikke stå på bena eller sitte på en stol. Bare turen til do er som en polferd.

Så derfor må det jo være veldig mange med influensa som aldri går til legen?

Men en influensa tar gjerne mer enn tre dager. Og får jeg det må jeg jo til legen. Enten legen eller tilbake til jobb. Og da er jo valget enkelt.

Skrevet

Så flott!

Men jeg har ikke linken til dagboken din her - da må jeg vente med å lese til i kveld.

Om du da ikke er snill og sender meg en kort mail?

Mail sendt.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Mail sendt.

Og du har fått svar :)

Skrevet

Så greit da!

Og om resten skulle bli dårlige, så er det praktisk at du kan holde deg på beina og dulle litt med dem :)

Nettopp!

Da er det på med kvitfrakken og masse ømhet, omsorg og tålmodighet.

:o)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Nettopp!

Da er det på med kvitfrakken og masse ømhet, omsorg og tålmodighet.

:o)

Selveste Mor Godhjerta!

Jeg ser deg for meg :-)

Skrevet

Ifølge lokalavisa så er det ingen registrert med influensa her i kommunen enda. Får håpe at den ikke kommer heller :-)

Det er store "mannefall" fra barnehage og skoler, men det er visst et virus som går her, feber, mageknip og oppkast. Legene her sier at dette ikke er influensaen.

Skrevet

Mitt sykdomsforløp utarter seg alltid likt. Et par-tre dager med vondt i halsen, tette ører og tett nese, feber i to til fire dager, og så hoster jeg relativt lenge etterpå, men når feberen er svettet ut føler jeg meg egentlig bra til tross for litt hoste.

Men er ikke influensa noe annet enn forkjølelse (som jeg vil kalle det jeg beskriver over)? Innbiller meg at det er en langt kraftige utgave av en forkjølelse. Hører jo om folk som ligger slagne i 14 dager.

Skikkelig influensa lurer du aldri på om er en vanlig forkjølelse eller ei... Hvis du er i tvil om du har hatt det, har du aldri hatt det:-)

Jeg har kun hatt influensa en gang i mitt snart 30-årige liv. :-D

Har ikke noe inngående kjennskap til slemme influensavirus, men innbiller meg at de virus som gir vanlig forskjølelse med feber og halsesjuka etc er en annen type.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Ifølge lokalavisa så er det ingen registrert med influensa her i kommunen enda. Får håpe at den ikke kommer heller :-)

Det er store "mannefall" fra barnehage og skoler, men det er visst et virus som går her, feber, mageknip og oppkast. Legene her sier at dette ikke er influensaen.

Influensaen er bare i startfasen enda, så det er mange muligheter enda :(

Her håper jeg at vi andre går fri, siden bare datteren min har vært syk. Jeg er ikke sikker på hvor lang inkubasjonstiden er, så jeg krysser fingrene.

Skrevet

Er det en veldig lett variant jeg har nå tro? Begynte på morran i går, har vært snørrete, ekkel i nesa, lett feber og vondt i leddene og i hodet. Men jeg føler meg bedre nå selv om jeg er hjemme i dag.

Skrevet

Influensaen er bare i startfasen enda, så det er mange muligheter enda :(

Her håper jeg at vi andre går fri, siden bare datteren min har vært syk. Jeg er ikke sikker på hvor lang inkubasjonstiden er, så jeg krysser fingrene.

Man er smittsom et par dager før symptomer og et par dager etter.

*krysser lankene*

Har vondt i hodet og fryser litt.

Lurer på om det jeg bare er litt hypokonder siden det står masse om det i avisa i daq...

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...