Gå til innhold

Har du et godt råd mot ising i tennene?

Anbefalte innlegg

Gjest au au i dag
Skrevet

Hver gang jeg er ute å går tur i kaldt vær, får jeg ising i tennene ei stund etter å ha kommet inn i varmen. Det er faktisk ubehagelig og litt smertefullt, og varer kanske lenge.

Har du et råd?

Har normalt god tannhelse uten andre problemer, går jevnlig til tannlege...men denne isingen er plagsom.

Skrevet

Sensodyne tannkrem skal visst hjelpe mot ising i tennene. Bare tannhalser er ofte grunnen.

Gjest Kanskje det du?
Skrevet

Etter at jeg kutta ut brus og søtsaker har jeg nesten ikke ising i tenna. Kan det være en sammenheng?

Skrevet

Etter å ha kommet inn igjen? Det var litt spesielt...tror jeg?

Skrevet

Ta fluortilskudd (skyllemiddel, tyggis el.l)

og bruk tannkrem for følsomme tenner.

Varmt og kaldt på tennene er vanligvis det som gir ising, også kald luft ute.

Du får knipe igjen munnen og holde tenna varme:-)

Og treffer du noen du kjenner får du bare mumle til svar.

Tihi.

Plagsomt det der. Men jeg ble bedre av ovenfornvente råd som jeg fikk av tannlækjaren min:-)

Skrevet

Sensodyne tannkrem skal visst hjelpe mot ising i tennene. Bare tannhalser er ofte grunnen.

Ja-

Leste at en tannlege anbefalte

etter f,ks puss om kvelden-

ikke skylle munnen med vann-

spytt ut-den kremen(fluor)

som blir igjen er bra for

tennene-spesielt tannhalser.

Må du skylle kan du-bruke

fluor skyllevann etterpå.

Alle aldre har godt av dette.

Fåes på apoteket.

Har selv prøvet ovennevnte-

med godt resultat.

Skrevet

Jeg lurer på om man får fantom-ising i tennene hvis man trekker dem.

Skrevet

Sensodyne tannkrem samt en Colgate-variant mot ising i tennene. Disse tannkremene inneholder et stoff som hjelper mot ising (i tillegg til fluor). Det hjalp bra for meg (men jeg har ikke fått ising i kald luft, bare av kalde drikker).

Skrevet

Etter å ha kommet inn igjen? Det var litt spesielt...tror jeg?

Tannsmerter når man kommer inn i varmen etter å ha vært ute i kaldt vær, er et ofte forekommende fenomen. Vil ikke kalle det ising.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...