Gå til innhold

Grønn te

Anbefalte innlegg

Gjest Vinteren
Skrevet

Misfarger grønn te tennene, på samme måte som svart te?

fuji1365380447
Skrevet

Nei, men det er koffein (te-in) i grønn te på samme måte som i svart te.

Gjest Vinteren
Skrevet

Nei, men det er koffein (te-in) i grønn te på samme måte som i svart te.

Det er vel ikke koffein (te-in) i grønn te?

fei1365380229
Skrevet

Jo det er det da. Det er vel bare ren fruktte/mentolte som det ikke er koffein i.

fuji1365380447
Skrevet

Jo, det er koffein i grønn te. Eneste forskjellen på grønn og svart te, er at den svarte teen har fermentert (modnings/rotningsprosess). Grønn te har derimot beholdt alle sine antioksydanter fordi den ikke har gjennomgått en slik fermenteringsprosess.

Hvis du vil være sikret å ikke få i deg noe koffein må du drikke ren urtete eller Roiboos te.

http://www.nobleharbor.com/tea/caffiene.html

Gjest Vinteren
Skrevet

Jo, det er koffein i grønn te. Eneste forskjellen på grønn og svart te, er at den svarte teen har fermentert (modnings/rotningsprosess). Grønn te har derimot beholdt alle sine antioksydanter fordi den ikke har gjennomgått en slik fermenteringsprosess.

Hvis du vil være sikret å ikke få i deg noe koffein må du drikke ren urtete eller Roiboos te.

http://www.nobleharbor.com/tea/caffiene.html

Jeg har aldri trodd at det va tein i te... Jeg får sove av grønn te, men ikke av sort te, ser du.

Men jeg har ikke så god peiling, da...

Men vet du om det finnes te som IKKE misfarger tennene?

Takk som svarer!

fuji1365380447
Skrevet

Jeg har aldri trodd at det va tein i te... Jeg får sove av grønn te, men ikke av sort te, ser du.

Men jeg har ikke så god peiling, da...

Men vet du om det finnes te som IKKE misfarger tennene?

Takk som svarer!

Jeg tror ikke grønn te misfarger tennene, som sagt.

Og urtete (ex. Kammomillete osv) gir heller ingen misfarging.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...