Gå til innhold

FU: Har du slutta å røyke?

Anbefalte innlegg

Gjest eks-røykeren
Skrevet

Hvis du har slutta, fikk du noen plager i ettertid som kan relateres til det?

Jeg slutta for snart 2 år siden.

Foruten å legge på meg har jeg slitt med depresjoner som resulterte i at jeg var sykmeldt i nesten ett år. Jeg er fortsatt 50% sykmeldt.

Jeg slet også med hoste i flere måneder, det gikk over for ca. en måned siden.

Jeg kjenner til flere som har blitt deprimert etter at de slutta.

Er det noen sammenheng her?

For egen del begynner jeg å *se lyset* nå og er fortsatt glad for at jeg omsider klarte å slutte etter nesten 30 års slaveri. Jeg bare lurer på om det med depresjon er en fortiet bivirkning av det å slutte å røyke.

Jeg vet også at de med ulcerøs colitt blir mye verre av å slutte å røyke.

Gjest LucySky
Skrevet

Det er evig mange år siden jeg sluttet. Jeg var lei bronkitter og dessuten hadde mannen min nettopp sluttet da jeg traff han.

Jeg sl uttet midt i en lungebetennelse, så de fysiske sidene av sluttinga druknet i det. Da jeg kom meg på beina og begynte å jobbe, var jeg veldig rastløs og gikk mye ut og inn, ja. Og var redd et ikke skulle bli noe gøy å drikke mer ...

Men jeg har faktisk ikke savnet røyken en dag! Jeg la ikke på meg. Jeg var ung og tynn og hadde småbarn og mye å gjøre.

Skrevet

Jeg sluttet for 8 år siden. Jeg ble litt "deppa", ja, så nedstemthet i større og mindre grad følger nok med. Utover det + 3-4 kg ekstra, har jeg kun hatt positive opplevelser med det å slutte å røyke. Mens jeg var røyker, bestemte jeg meg ofte for å "slutte på mandag", men da jeg først sluttet for godt, så bare sluttet jeg på dagen.

Skrevet

Flott at du har sluttet. De ettervirkningene trenger ikke å ha noe med røykeslutten å gjøre, da.

Jeg slutta helt for 2 år siden, da jeg var gravid med nr. 3. Før det hadde jeg selskapsrøykt i mange mange år, litt opp og ned i forbruket, alt fra 1 i uka til 3 om dagen i perioder + fest og kafebesøk. Røyka aldri på dagtid eller på jobben. i ammeperiodene mine røyka jeg så og si ikke, dog noen på fest....

Har ikke fått noen ettervirkninger, annet enn sikkert veldig positive. Det var aldri noe problem å slutte helt, og nå er jeg blitt skikkelig anti-røyker attpå til.

Skrevet

Flott at du har sluttet. De ettervirkningene trenger ikke å ha noe med røykeslutten å gjøre, da.

Jeg slutta helt for 2 år siden, da jeg var gravid med nr. 3. Før det hadde jeg selskapsrøykt i mange mange år, litt opp og ned i forbruket, alt fra 1 i uka til 3 om dagen i perioder + fest og kafebesøk. Røyka aldri på dagtid eller på jobben. i ammeperiodene mine røyka jeg så og si ikke, dog noen på fest....

Har ikke fått noen ettervirkninger, annet enn sikkert veldig positive. Det var aldri noe problem å slutte helt, og nå er jeg blitt skikkelig anti-røyker attpå til.

Sånne som deg får meg nesten lyst til å begynne å røyke igjen. Det er få ting som er mer idiotisk enn tidligerer røykere som blir fanatiske anti-røykere. De fleste som røyker tar ikke slike seriøst, på grunn av måten de er på. Så hva er poenget, når du ikke har noen som helst begrensende påvirkning på røykere ved det?

"............................................."

Skrevet

Sånne som deg får meg nesten lyst til å begynne å røyke igjen. Det er få ting som er mer idiotisk enn tidligerer røykere som blir fanatiske anti-røykere. De fleste som røyker tar ikke slike seriøst, på grunn av måten de er på. Så hva er poenget, når du ikke har noen som helst begrensende påvirkning på røykere ved det?

svarte du rett person nå? - er det ikke bra å bli anti-røyker?

Skrevet

Nei, det er det ikke. Ikke-røyker er bra, men anti-røykere er ofte direkte ufordragelige. Det er den typen som går forbi det eneste røykerommet i en bedrift - et sted hvor de går raskt forbi en eller to ganger om dagen - og klager på at det lukter røyk gjennom døren. Idioter, med andre ord.

fei1365380229
Skrevet

Nei, ikke sånne som skal se strengt på alle andre, klage over at noen tar seg en røyk ute. Klage over lukt i klær osv.....

Skrevet

Nei, ikke sånne som skal se strengt på alle andre, klage over at noen tar seg en røyk ute. Klage over lukt i klær osv.....

...og som gjerne proklamerer gjentatte ganger at de er "allergiske" mot røyk, mens det eneste som er tilfellet er at de ikke liker lukten.

Jeg har møtt en del slike idioter opp gjennom årene, og jeg lurer fælt på hva det er de tror de oppnår, annet enn å fremstå som arrogante tullinger?

"..............................................."

Skrevet

...og som gjerne proklamerer gjentatte ganger at de er "allergiske" mot røyk, mens det eneste som er tilfellet er at de ikke liker lukten.

Jeg har møtt en del slike idioter opp gjennom årene, og jeg lurer fælt på hva det er de tror de oppnår, annet enn å fremstå som arrogante tullinger?

"..............................................."

åja - sånne - vi blir fler og fler! hehe

Skrevet

Nei, det er det ikke. Ikke-røyker er bra, men anti-røykere er ofte direkte ufordragelige. Det er den typen som går forbi det eneste røykerommet i en bedrift - et sted hvor de går raskt forbi en eller to ganger om dagen - og klager på at det lukter røyk gjennom døren. Idioter, med andre ord.

Jeg er en sånn idiot :) og stolt av det.

Skrevet

Jeg er en sånn idiot :) og stolt av det.

Det burde du ikke være. Du oppnår apsolutt ingenting ved det, annet enn å irritere folk fordi du klager på ting som ikke har noe som helst med deg å gjøre. (Nei, at du i to sekunder pr. dag må lukte noe du ikke liker, er noe envher må finne seg i.)

Sånn apropos dette med muslimer som ikke tåler at andre gjør noe som ikke berører dem i det hele tatt - dette er på mange måter prinsipellt likt.

".............................................."

Skrevet

Nei, har enda ikke klart å sluttet helt, men røyker mindre enn halvparten av hva jeg gjorde før..

Ellers må jeg si meg helt enig med prozak angående anti-røykere.

Skrevet

Det burde du ikke være. Du oppnår apsolutt ingenting ved det, annet enn å irritere folk fordi du klager på ting som ikke har noe som helst med deg å gjøre. (Nei, at du i to sekunder pr. dag må lukte noe du ikke liker, er noe envher må finne seg i.)

Sånn apropos dette med muslimer som ikke tåler at andre gjør noe som ikke berører dem i det hele tatt - dette er på mange måter prinsipellt likt.

".............................................."

Jeg sier i fra når det lukter for ille -akkurat der hvor vi skal ta imot gjester. Det blir kommentert og egner seg dårlig i en moderne bedrift. Røykerommet bør ligge et helt annet sted. Så klart det lukter verre nå enn da alle røkte på kontorene - nå kan jo 10 stk sitte og nidampe i røykerommet, vegger, vinduer og gardiner er gule og de som sitter i resepsjonen (og ikke kan gå vekk) plages. Derfor sier jeg det igjen og igjen, hver gang jeg går forbi - det lukter DRIT!

Gjest eks-røykeren
Skrevet

Vi må være snill med hverandre. Noe heter at lastenes sum er konstant - så da så.

fei1365380229
Skrevet

Vi må være snill med hverandre. Noe heter at lastenes sum er konstant - så da så.

Det ordtaket der er det verste sprøyt jeg vet om.

En som røyker, er overvektig, drikker, ikke trimmer har garanter mange flere laster enn meg :)

Gjest flere slags dritlukter
Skrevet

Jeg sier i fra når det lukter for ille -akkurat der hvor vi skal ta imot gjester. Det blir kommentert og egner seg dårlig i en moderne bedrift. Røykerommet bør ligge et helt annet sted. Så klart det lukter verre nå enn da alle røkte på kontorene - nå kan jo 10 stk sitte og nidampe i røykerommet, vegger, vinduer og gardiner er gule og de som sitter i resepsjonen (og ikke kan gå vekk) plages. Derfor sier jeg det igjen og igjen, hver gang jeg går forbi - det lukter DRIT!

Det høres ikke hyggelig ut. Om noen synes at din eller andres parfyme lukter drit, så sier de det vel ikke på den måten? Man må jo kunne tåle litt av hverandre fortsatt.

fei1365380229
Skrevet

åja - sånne - vi blir fler og fler! hehe

Kanskje det er du som er den sure kakle kjerringa på jobben?

Skrevet

Det ordtaket der er det verste sprøyt jeg vet om.

En som røyker, er overvektig, drikker, ikke trimmer har garanter mange flere laster enn meg :)

Det skal du ikke være så sikker på. Mange av lastene er du neppe klar over selv, engang.

fei1365380229
Skrevet

Kaklekjerring :).

Vi hadde en sånn på jobben vi også, munnen skjalv og fiskaua vibrerte når hun gikk forbi noen som stod ute og røyka. Jeg røyker ikke selv, men har gjort det og fanatisme er ikke hyggelig samme hva.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...