Gjest nysgjerrig bare Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Jeg lurer rett og slett på om en taxisjåfør vil ha et gyldig erstatningskrav mot passasjer etter uhell i bilen, for eksempel ved oppkast (det må understrekes at det skyldtes hjernerystelse). Gir lov eller sedvane et slikt krav? (og jeg lurer ikke på hva som er vanlig folkeskikk osv akkurat nå ) 0 Siter
Gjest erwin Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Fikk taxisjåføren informasjon om at han hadde med en skadet person? En legerklæring som bevitner passasjerens tilstand, bør da rekke som "argument". 0 Siter
KaVa Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Skulle tro han må ha forsikring for dette. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Fikk taxisjåføren informasjon om at han hadde med en skadet person? En legerklæring som bevitner passasjerens tilstand, bør da rekke som "argument". Legeerklæring gjør det ikke billigere å rense bilen, og tapt kjøretid får bilen også på grunn av dette. Spydd er spydd, skjønner ikke hvorfor det skal gå ut over drosjen? 0 Siter
Gjest nysgjerrig bare Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Legeerklæring gjør det ikke billigere å rense bilen, og tapt kjøretid får bilen også på grunn av dette. Spydd er spydd, skjønner ikke hvorfor det skal gå ut over drosjen? Det går utover drosjen hvis han ikke har et erstatningskrav etter norsk rett. Det var _det_ jeg lurte på, ikke om han burde dekke tapet selv. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Det går utover drosjen hvis han ikke har et erstatningskrav etter norsk rett. Det var _det_ jeg lurte på, ikke om han burde dekke tapet selv. Jeg vet man må betale hvis man kaster opp i drosje, for jeg har spurt. Husker ikke hvor mye han sa, 1500???? Og hvor mye rett de har til erstatning hvis saken kommer for retten aner jeg ikke. Spør Norges Taxiforbund da vel? :-) 0 Siter
Moraki Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Jeg vet man må betale hvis man kaster opp i drosje, for jeg har spurt. Husker ikke hvor mye han sa, 1500???? Og hvor mye rett de har til erstatning hvis saken kommer for retten aner jeg ikke. Spør Norges Taxiforbund da vel? :-) Jeg vet ikke sikkert, men dersom det er en skadet person burde vel forsikring av drosjen dekke dette? Dersom situasjonen hadde vært at det var i fylla, ville vel saken vært allerledes? 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Jeg vet ikke sikkert, men dersom det er en skadet person burde vel forsikring av drosjen dekke dette? Dersom situasjonen hadde vært at det var i fylla, ville vel saken vært allerledes? Ja, kanskje. Har aldri lest forsikringsvilkårene for drosjebiler. 0 Siter
den opprinnelige m&m Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Jeg tror det er vanlig. Hvis en person er skadet kan vel personens forsikring dekke utgiften til taxi-rens. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.