Gå til innhold

FU om pannekaker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten "krangel" gående med svigermor. Hun mener at pannekaker er en lettvint middag og lage til en familie.

Jeg er uenig. Ja, det er lett å lage røren. Ja, det er lett å steke pannekakene. Men, det tar jo så sinnsykt lang tid. Derfor er det for meg absolutt ingen lettvint middag og lage.

Hva mener du?

Fortsetter under...

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• annegunn

11

• Katt-ja

10

• Prozak

10

• jubalong70

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Enig i at det tar for lang tid til å kvalifisere som virkelig lettvindt, ja. Jeg lager det stort sett bare hvis jeg har lyst på noe "ekstra".

"............................................."

Skrevet

Enig med deg,- det tar laaang tid, og man må lage mange!

Skrevet

Jeg er enig med deg, men vil ikke definere det som skikkelig tungvint middag heller da.

Det tar veldig lang tid, og det er en del arbeid å måtte stå på kjøkkenet og følge med hele tiden. Så lettvint er det definitivt ikke..!

Skrevet

Nei, det er ikke lettvindt middag!

Det lages kun på fridager her, nettopp pga. tida det tar.

Du vinner!

Skrevet

Enig i at det tar for lang tid til å kvalifisere som virkelig lettvindt, ja. Jeg lager det stort sett bare hvis jeg har lyst på noe "ekstra".

"............................................."

Dessuten burde man ikke svartbrenne halvparten av pannekakene. Ha ha :-)

Annonse

Skrevet

Ikke lettvindt - men billig og greit om man ikke orker å gå ut.

Skrevet

Jeg synes ikke pannekaker er middag engang...

Vi spiser den med ertesuppe og stekt flesk til - så hos oss er det både langvarig og tungvinst -men godt! :)

Skrevet

Dessuten burde man ikke svartbrenne halvparten av pannekakene. Ha ha :-)

?

"...................................."

Skrevet

Enig med deg,- det tar laaang tid, og man må lage mange!

"og man må lage mange!"

Det kommer jo an på om man lager "franske pannekaker" (tynne), eller lager de litt tykkere. Tynne pusle-pannekaker er mer en dessertting, spør du meg.

".............................................."

Skrevet

Vi spiser den med ertesuppe og stekt flesk til - så hos oss er det både langvarig og tungvinst -men godt! :)

Pannekaker og ertesuppe er enda verre enn pannekaker...

Men bacon går an. Særlig hvis du legger til tomatsaus og litt ost, og bretter den dobbelt.

Men fremdeles vil jeg heller si en lett lunchrett, og aldeles ikke middag.

Annonse

Skrevet

?

"...................................."

Det var en spøk, men jeg ser du ikke ler.

Altså: Jeg er ikke flink til å steke pannekaker, da jeg svartbrenner halvparten av de jeg steker. See?

Skrevet

Pannekaker og ertesuppe er enda verre enn pannekaker...

Men bacon går an. Særlig hvis du legger til tomatsaus og litt ost, og bretter den dobbelt.

Men fremdeles vil jeg heller si en lett lunchrett, og aldeles ikke middag.

"Men fremdeles vil jeg heller si en lett lunchrett, og aldeles ikke middag."

Hvis "middag" defineres ut fra kjøttkaker og kokte poteter som en mal , så er jeg enig. Imidlertid ser jeg ikke noe i veien for at en middagsrett kan være nøyaktig det samme som en varm lunchrett.

".........................................."

Skrevet

Det er noe jeg sjelden gjør, nettopp fordi det tar timer å kontinuerlig steke til en flokk.

Skrevet

Det er noe jeg sjelden gjør, nettopp fordi det tar timer å kontinuerlig steke til en flokk.

Man kan kjøpe ferdige pannekaker enkelte steder. Da er det i allefall kjapt :-)

Skrevet

"Men fremdeles vil jeg heller si en lett lunchrett, og aldeles ikke middag."

Hvis "middag" defineres ut fra kjøttkaker og kokte poteter som en mal , så er jeg enig. Imidlertid ser jeg ikke noe i veien for at en middagsrett kan være nøyaktig det samme som en varm lunchrett.

".........................................."

Jeg er redd malen her i huset er mer enn en rett, og helst noe som det passer å drikke vin til...

Skrevet

Jeg er enig med deg. Det tar tid å komme fram til det ferdige resultatet (i alle fall om man lager mange). I tillegg må man å stå ved komfyren hele tiden. Maten lager absolutt ikke seg selv - slik som en del andre retter nærmest gjør.

Skrevet

Det var en spøk, men jeg ser du ikke ler.

Altså: Jeg er ikke flink til å steke pannekaker, da jeg svartbrenner halvparten av de jeg steker. See?

Jo, jeg skjønte at det var en spøk. Imidlertid hadde jeg tydeligvis andre tanker i hodet, og så ikke helt _hva_ spøken gikk ut på :-)

":............................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...