Moraki Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Jeg er redd malen her i huset er mer enn en rett, og helst noe som det passer å drikke vin til... Du er ikke den eneste! Helt enig med deg! 0 Siter
Prozak Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Jeg er redd malen her i huset er mer enn en rett, og helst noe som det passer å drikke vin til... Ok. Alle er ikke så råflotte som det :-) "..........................................." 0 Siter
Moraki Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Jo, jeg skjønte at det var en spøk. Imidlertid hadde jeg tydeligvis andre tanker i hodet, og så ikke helt _hva_ spøken gikk ut på :-) ":............................................" Fort gjort :-) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 "og man må lage mange!" Det kommer jo an på om man lager "franske pannekaker" (tynne), eller lager de litt tykkere. Tynne pusle-pannekaker er mer en dessertting, spør du meg. ".............................................." Sant nok, det er forskjell. ...men hvis man er 4-5-6 stk som skal ha 3-4 hver blir det likevel...mange! 0 Siter
Elbereth Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Helt enig med deg. Pannekakesteking er et overskudds-arbeid, intet mindre. Men det er jo det ungene ønsker til middag om de blir spurt. Fikk en gang tips om å bruke TO stekepanner, men det ble bare dobbelt så brent... kom skjevt ut og det ble bare tull 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Det er ikke dette du spør om, men har du prøvd pannekake-kake? Da stabler du alle pannekakene opp på hverandre med blåbærsyltetøy mellom lagene. Så skjærer du ut stykker, som av en kake. Veldig godt! Jeg syns pannekaker, i motsetning til vafler, kan være middag. Men det er sjelden vi har det. 0 Siter
annegunn Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Ok. Alle er ikke så råflotte som det :-) "..........................................." Det trenger heldigvis ikke være så råflott - og ei heller så avansert. Men alle ferieturene min til Frankrike har ødelagt forholdet mitt til både poteter og kjøttkaker og ikke minst middagspannekaker. 0 Siter
flisa Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Jeg er redd malen her i huset er mer enn en rett, og helst noe som det passer å drikke vin til... åååå dilldall! )) 0 Siter
Moraki Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Det trenger heldigvis ikke være så råflott - og ei heller så avansert. Men alle ferieturene min til Frankrike har ødelagt forholdet mitt til både poteter og kjøttkaker og ikke minst middagspannekaker. Bravo! 0 Siter
kaffepiken Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Jeg syns det er lettvindt middag. Det er fordi det alltid er mannen min som lager dem ;o) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Jeg syns det er lettvindt middag. Det er fordi det alltid er mannen min som lager dem ;o) Den hadde jeg sansen for ;-) 0 Siter
Gine S Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Helt enig med deg. Pannekakesteking er et overskudds-arbeid, intet mindre. Men det er jo det ungene ønsker til middag om de blir spurt. Fikk en gang tips om å bruke TO stekepanner, men det ble bare dobbelt så brent... kom skjevt ut og det ble bare tull Jeg gjør uansett minst to ting på en gang, så det å steke pannekaker i to stekepanner betyr at stekingen går dobbelt så fort! Kjempelurt! Bedre å ha noe å gjøre enn å stå og vente på at pannekaken skal bli ferdig. 0 Siter
Gine S Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Snedig - jeg hadde planlagt pannekaker til middag i dag, og jammen meg var det ikke en FU om pannekaker! *begynner å tro på ... skjebnen ... eller tilfeldighetenes spill ... * 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Det ikke en lettvindt middag for meg iallefall! Jeg er hverken flink til og lage røre (takk og lov for toro!) eller steke. Dessuten tar det jo en evighet og bli ferdig. Men godt, det er det! ) 0 Siter
Gjest midia Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Man kan kjøpe ferdige pannekaker enkelte steder. Da er det i allefall kjapt :-) De pannekakene er ikke gode,de smaker viskelær. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Joa, pannekaker tar tid. Selv når man bruker to stekepanner. De få gangene vi har pannekaker, står jeg som regel å steker opp røra, og spiser etter resten av flokken. Funker forsåvidt greit nok det; selv om det sosiale samspillet ved disse middagene blir redusert for min del. Men i og med vi så langt ikke har oppvaskmaskin tilkoblet, og dermed "alltid" en del oppvask - får jeg som regel tatt unna all oppvask samtidig som jeg steker opp pannekakerøra. 0 Siter
Prozak Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Det trenger heldigvis ikke være så råflott - og ei heller så avansert. Men alle ferieturene min til Frankrike har ødelagt forholdet mitt til både poteter og kjøttkaker og ikke minst middagspannekaker. Vel - mer "råflott" eller "avansert" enn folk flest her til lands, er det jo da. Flereretters middag, med vin og tilbehør, hver dag? Det må da ta like lang tid som å lage pannekaker? Ikke det at jeg hadde hatt noe imot det - muligens bortsett fra alkoholinntak hver dag (ett glass er en utopi for meg) - men jeg har aldri hatt tid eller overskudd til å gjøre så mye ut av ting. ".........................................." 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Pannekaker er det som tar lengst tid av alt. Vi har fire unger som gjerne spiser 5-6 pannekaker hver og det blir jo minst 20 pannekaker + at de vil ha med i matpakken dagen etter. Vi voksne pleier å spise noe annet og ta en pannekake til dessert isteden 0 Siter
Katt-ja Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 De pannekakene er ikke gode,de smaker viskelær. De ferdiglagde, en liten stabel pakket i plast? Synes du det? Jeg synes de er ganske gode,jeg... Kanskje det har noe å gjøre med hvordan man varmer dem opp? 0 Siter
Prozak Skrevet 3. februar 2006 Skrevet 3. februar 2006 Sant nok, det er forskjell. ...men hvis man er 4-5-6 stk som skal ha 3-4 hver blir det likevel...mange! 24 middagspannekaker? Uff - det blir jo 3-4 omganger med røre, og sikkert minst en time i total tid. Nei, slikt hører yrkeshusmødre(evt. -fedre) til :-) Imidlertid hender det jeg bruker pannekaker i stedet for fajita-lefser, til kylling for eksempel. "............................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.