Gå til innhold

FU om pannekaker

Anbefalte innlegg

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• annegunn

11

• Katt-ja

10

• Prozak

10

• jubalong70

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Pannekaker er ikke middag, og det er definitivt ikke lettvint.

Skrevet

Vel - mer "råflott" eller "avansert" enn folk flest her til lands, er det jo da. Flereretters middag, med vin og tilbehør, hver dag? Det må da ta like lang tid som å lage pannekaker?

Ikke det at jeg hadde hatt noe imot det - muligens bortsett fra alkoholinntak hver dag (ett glass er en utopi for meg) - men jeg har aldri hatt tid eller overskudd til å gjøre så mye ut av ting.

".........................................."

Hver dag er en utopi her også - men det hjelper godt å definere mat&vin som hobby, ikke som husarbeid. Og heldigvis er det mye enkel mat som er ufattelig godt.

Skrevet

Hver dag er en utopi her også - men det hjelper godt å definere mat&vin som hobby, ikke som husarbeid. Og heldigvis er det mye enkel mat som er ufattelig godt.

Så ut fra din egen definisjon spiser ikke dere middag til hverdags...?

Skrevet

Så ut fra din egen definisjon spiser ikke dere middag til hverdags...?

Det er jaggu ta meg ikke langt unna, om du ikke regner unntakstilstanden som brått oppsto i høst en gang.

Skrevet

Det er jaggu ta meg ikke langt unna, om du ikke regner unntakstilstanden som brått oppsto i høst en gang.

Hva skjedde i høst??

Skrevet

Hva skjedde i høst??

Det dukket opp en hybelboer...

Skrevet

....og...?

Det blir lissom litt dårlig med vin for tiden, da.

Men planene for kvelden er pasta carbonara og ostekake, så antall retter følger ihvertfall malen.

Skrevet

Men planene for kvelden er pasta carbonara og ostekake, så antall retter følger ihvertfall malen.

Dårlig med vin p.g.a hybelboeren? Stjeler han vinen deres?

"............................................"

Skrevet

Det er ikke dette du spør om, men har du prøvd pannekake-kake?

Da stabler du alle pannekakene opp på hverandre med blåbærsyltetøy mellom lagene. Så skjærer du ut stykker, som av en kake.

Veldig godt!

Jeg syns pannekaker, i motsetning til vafler, kan være middag. Men det er sjelden vi har det.

Vil ikke blåbærsyltetøyet bare tyte ut og lage blåbærkaos?

Skrevet

Jeg syns det er lettvindt middag. Det er fordi det alltid er mannen min som lager dem ;o)

Ah, det forklarer en god del.

Kan jeg få låne ham en ettermiddag?

Skrevet

Dårlig med vin p.g.a hybelboeren? Stjeler han vinen deres?

"............................................"

En _intern_ hybelboer.

Skrevet

En _intern_ hybelboer.

Ah, sånt styr.

"......................................"

Skrevet

Det hørtes jo godt ut! (Maten, ikke vintilgangen)

Forresten tror jeg vi er uenig om definisjonen av ordet middag: For meg er det det jeg serverer ungene etter jeg kommer fra jobb og før de legger seg. Uansett hva det måtte være ;-)

Skrevet

Jeg synes ikke det er middag, men det går an som dessert etter suppe.

To tips: Kjøp takke, eller sett barna i arbeid.

Niåringen er en kløpper til å steke pannekaker.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Vil ikke blåbærsyltetøyet bare tyte ut og lage blåbærkaos?

Nei, det går helt fint. Det skal jo ikke være så tykt syltetøylag.

Skrevet

De ferdiglagde, en liten stabel pakket i plast?

Synes du det? Jeg synes de er ganske gode,jeg... Kanskje det har noe å gjøre med hvordan man varmer dem opp?

Ja det er de,de ligger liksom litt over hverandre ikke i en haug.

Jeg varmet dem i microen så det kan jo være derfor.

samtidig er jeg ikke så veldig glad i pannekaker.

Skrevet

Pannekaker tar lang tid å steke, og jeg blir stående ved komfyren og rekker ikke engang å steke fort nok. Når alle andre er ferdige kan jeg sette meg ned og spise, svett og heit i toppen. Nei, pannekaker er ingen lettvindt middag.

Skrevet

Nei, det går helt fint. Det skal jo ikke være så tykt syltetøylag.

I Donald spiser de ofte en stabel pannekaker, men har en stabel hver, og spiser det med kniv og gaffel. Det har jeg alltid syntes ser så godt ut ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...