Gå til innhold

FU om pannekaker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hørtes jo godt ut! (Maten, ikke vintilgangen)

Forresten tror jeg vi er uenig om definisjonen av ordet middag: For meg er det det jeg serverer ungene etter jeg kommer fra jobb og før de legger seg. Uansett hva det måtte være ;-)

Ja, det høres jo ut som om pannekaker kunne vært middag, for å ta et helt tilfeldig eksempel.

Men jeg vil også ha mange katter når jeg blir gammel, så på noen plan er vi enige. Pr idag har jeg en oransj, pelskledd varmepute :-)

Fortsetter under...

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• annegunn

11

• Katt-ja

10

• Prozak

10

• jubalong70

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja det er de,de ligger liksom litt over hverandre ikke i en haug.

Jeg varmet dem i microen så det kan jo være derfor.

samtidig er jeg ikke så veldig glad i pannekaker.

Jeg varmer dem i ovnen, pakket inn i folie.

Men hvis ikke du er så glad i pannekaker i utgangspunktet, så...

Skrevet

Jeg synes ikke pannekaker er middag engang...

Enig, med mindre man har masse tilbehør. Vi lager sjelden pannekaker, men istedet grove vafler. Lite sukker, lite smør og steker i vaffeljern. Serveres med kesam, syltetøy og gulost.

Skrevet

Aldri hørt om ferdigstekte?

Joda, men det blir litt dyrt når du skal ha til 2 voksne og 2 barn som alle er glade i pannekaker. I tillegg liker jeg å lage dem litt sunnere (havregryn, grovt mel, spelt osv.)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

I Donald spiser de ofte en stabel pannekaker, men har en stabel hver, og spiser det med kniv og gaffel. Det har jeg alltid syntes ser så godt ut ;-)

Det stemmer, vi også spiser det med kniv og gaffel.

Anbefales!

Annonse

Skrevet

Lagde crêpes for noen dager siden. Det var ikke lettvint. Først lage pannekaker, så lage fyll, så legge fyllet i, pakke pannekakene sammen og legge ost på toppen og så putte i ovnen. Men godt var det :D

Skrevet

Enig, med mindre man har masse tilbehør. Vi lager sjelden pannekaker, men istedet grove vafler. Lite sukker, lite smør og steker i vaffeljern. Serveres med kesam, syltetøy og gulost.

Det høres godt ut - bare du ikke serverer det som middag :-)

Skrevet

I Donald spiser de ofte en stabel pannekaker, men har en stabel hver, og spiser det med kniv og gaffel. Det har jeg alltid syntes ser så godt ut ;-)

Men det er vel amerikanske pannekaker. De tykke som serveres med smør og sirup.

Skrevet

Nå har ikke jeg lest alle svarene dine, kommer allikevel med et råd du kanskje har fått tidligere :-)

Pisk inn et par egg ekstra i røren, vil du ha i litt bacon, så kan du skjære baconet i biter, frese det litt i pannen, for så å helle hele røren i en langpanne å steke hele røra i stekeovnen, mmmmm smaker nyyyydelig med nyrørt blåbær til.

Dette gjør jeg hvis vi er mange til middag en dag :-)

Skrevet

Jeg er enig med deg. Det er drit kjedelig å stå og steke pannekaker til flere enn to personer.

Skrevet

Ah, det forklarer en god del.

Kan jeg få låne ham en ettermiddag?

Skulle gjerne gjort det, men hvis jeg først låner ham ut til én, kommer snart alle og vil låne, og da blir det lite pannekaker på oss ;o)

Skrevet

Spør du meg, så er ikke pannekaker middag...!

Det er sukker, mel, melk og egg som steikes for vomfyllets skyld.

Unger elsker det, men de elsker boller også.

Annonse

Skrevet

Jeg synes pannekaker veldig greit å lage for da får jeg ryddet kjøkkenet samtidig! Noe må man jo gjøre mens man står der og venter på at pannekaka kan snues! :o) Så da tømmer jeg oppvaskmaskina, stabler inn det som har hopet seg opp på benken, vasker benkene, dekker bordet, tømmer vaskemaskina (vaskerommet er ved siden av kjøkkenet) og sånt. :o)

Skrevet

Aldri hørt om ferdigstekte?

De er IKKE gode! Har prøvd dem på hytta noen ganger, men de faller ikke i smak. Umulig å varme opp i stekepanne er de og, går muligens noe bedre i micro.

Angela1365380318
Skrevet

Jeg steker på flere stekepanner samtidig. Da går det fortere.

Grandiosa og ferdigpizza er lettvint middag, alt annet er ikke etter min definesjon.

Jeg er ikke en slik som kan bruke timesvis på å lage mat i uken, jeg har bedre ting å gjøre.

Bruker kansje en time på å steke på flere stekepanner da har 6 voksne nok til middag,plus litt kveldskos, frokost og lunsj.

Et tips er tubeost, feks gauda på pannekakene, smaker kjempegodt.

Skrevet

Jeg vet at min mor syns det var noe av det verste å lage til middag, steke pannekaker til 5-6 personer er no herk, man blir jo ALDRI ferdig.

Men sånn for bare meg og samboeren min, er det igrunn greit, selv om også DET er utrolig kjedelig ;)

Skrevet

Det høres godt ut - bare du ikke serverer det som middag :-)

Æhm.

Skrevet

Nå har ikke jeg lest alle svarene dine, kommer allikevel med et råd du kanskje har fått tidligere :-)

Pisk inn et par egg ekstra i røren, vil du ha i litt bacon, så kan du skjære baconet i biter, frese det litt i pannen, for så å helle hele røren i en langpanne å steke hele røra i stekeovnen, mmmmm smaker nyyyydelig med nyrørt blåbær til.

Dette gjør jeg hvis vi er mange til middag en dag :-)

Her i huset er pannekaker en definitiv slager, men det må liksom lages kun på fridager når det tar så lang tid (ellers dør vi sikkert av sult, alle sammen. He-he).

Hvor stor røre bruker du til slik helstekt ovnspannekake? Hvis du sier hvor mye melk og hvor mange egg, så klarer jeg nok resten sjøl!

Og hvor lenge stekes den i ovnen?

Skjærer du ut biter når den er ferdig, da, sånn omtrent som ei kake?

Dette må nok prøves, tror jeg!

Skrevet

Pannekaker tar lang tid å steke, og jeg blir stående ved komfyren og rekker ikke engang å steke fort nok. Når alle andre er ferdige kan jeg sette meg ned og spise, svett og heit i toppen. Nei, pannekaker er ingen lettvindt middag.

Da må du bruke servofix'en, vet du, så får alle varme pannekaker samtidig!

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...