Gå til innhold

FU om pannekaker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har ikke jeg lest alle svarene dine, kommer allikevel med et råd du kanskje har fått tidligere :-)

Pisk inn et par egg ekstra i røren, vil du ha i litt bacon, så kan du skjære baconet i biter, frese det litt i pannen, for så å helle hele røren i en langpanne å steke hele røra i stekeovnen, mmmmm smaker nyyyydelig med nyrørt blåbær til.

Dette gjør jeg hvis vi er mange til middag en dag :-)

Joda, det smaker greit det - men for barna er ikke det pannekaker...Ikke for meg heller.

Fortsetter under...

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• annegunn

11

• Katt-ja

10

• Prozak

10

• jubalong70

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Spør du meg, så er ikke pannekaker middag...!

Det er sukker, mel, melk og egg som steikes for vomfyllets skyld.

Unger elsker det, men de elsker boller også.

Enig, men mine pannekaker er mye mer. Det er havregryn, sammalt mel av hvete, bygg og rug, egg, kulturmelk, salt og vann. Mmmmmmmmm.

Skrevet

Skulle gjerne gjort det, men hvis jeg først låner ham ut til én, kommer snart alle og vil låne, og da blir det lite pannekaker på oss ;o)

Du har vel rett i det - søren å!

Skrevet

Enig, det er en av de middagene som tar lengst tid å lage, selv om det ikke er så vanskelig...

Skrevet

Her i huset er pannekaker en definitiv slager, men det må liksom lages kun på fridager når det tar så lang tid (ellers dør vi sikkert av sult, alle sammen. He-he).

Hvor stor røre bruker du til slik helstekt ovnspannekake? Hvis du sier hvor mye melk og hvor mange egg, så klarer jeg nok resten sjøl!

Og hvor lenge stekes den i ovnen?

Skjærer du ut biter når den er ferdig, da, sånn omtrent som ei kake?

Dette må nok prøves, tror jeg!

Hei hei.

Jeg bruker 6 dl melk, 4 egg, 1/2 ts salt, 1 dl smelta smør, og ca 4 dl mel.

Jeg bruker et par pakker med baconskiver, som jeg bruner lett i pannen før jeg blander det inn i røra.

Den stekes nederst i ovnen, 220gr. (jeg bruker varmlufta, for da blir den luftig), den stekes til det blir en brun fin skorpe på den, ca 30 min. Steketid og grader kommer an på ovnen din, prøv deg fram.

Jeg deler den opp i passelige biter, og serverer den med nyrørt blåbær (fryser alltid bæra ned hele på høsten, så tar jeg opp litt og litt etter hva jeg skal bruke de til)

Lykke til !

Skrevet

Da må du bruke servofix'en, vet du, så får alle varme pannekaker samtidig!

;-)

Var det nå jeg skulle late som om jeg ikke visste hva det var...? :-P

Annonse

Skrevet

Man kan kjøpe ferdige pannekaker enkelte steder. Da er det i allefall kjapt :-)

Vi oppdaget de ferdigstekte på tur i sommer. Helt ypperlig å varme i stekepannen, tre-fire pr runde. Gode var de også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...