Gå til innhold

Har dere noen tips til dataspill for en 13årig gutt med lærevansker?

Anbefalte innlegg

Gjest spespedstudenten
Skrevet

jeg er i praksis nå og skal spesielt følge opp med gutt som har lærevansker og har artikulasjonsvansker. Han er en ensom gutt, har ingen venner på skolen eller hjemme.

Han vegrer seg for å gjøre noe , bruker mange unngåelsesstrategier for å unngå å mislykkes

Tenker litt på å introdusere han for noen dataspill, i håp om at det kanskje kan bidra til at han kommer litt i kontakt med andre, vet at han kjenner noen spill

Vet dere hvilke spill som er populære i den aldersgruppen? Noe som er enkelt, siden han har lærevansker og ikke er veldig sterkt intellektuelt utrustet

Og er det noen av disse spillene som egner seg til samarbeid med andre? Slik at man kan bytte på å spille? eller spille mot en annen person på nettet et sted?

Noen tips? jeg spiller omtrent bare tetris selv

Vet dere også om noen chatter for ungdom som jeg kunne vise han, som er nogenlunde seriøse?

Skrevet

Tja...World of Warcraft er et eksempel på et Massive Multiplayer Online Role Playing Game - et spill som i all hovedsak er myntet på å spille sammen med andre, lage klaner etc. Det har imidlertid, i likehet med alle slike spill, en viss fare for å bli "avhengig" hvis man virkelig faller for det.

"............................................."

Gjest spespedstudenten
Skrevet

Tja...World of Warcraft er et eksempel på et Massive Multiplayer Online Role Playing Game - et spill som i all hovedsak er myntet på å spille sammen med andre, lage klaner etc. Det har imidlertid, i likehet med alle slike spill, en viss fare for å bli "avhengig" hvis man virkelig faller for det.

"............................................."

takk for tipset, har du en link?

Hvis han blir avhengig av dette, så er det veldig bra, da han ellers er så passiv og omtrent ikke engasjerer seg i noe. Noe skal man jo være avhengig av også :) Dessuten kunne det være bra å bruke dette som belønning hvis han anstrengte seg for å gjøre noe i andre fag feks

Skrevet

takk for tipset, har du en link?

Hvis han blir avhengig av dette, så er det veldig bra, da han ellers er så passiv og omtrent ikke engasjerer seg i noe. Noe skal man jo være avhengig av også :) Dessuten kunne det være bra å bruke dette som belønning hvis han anstrengte seg for å gjøre noe i andre fag feks

http://worldofwarcraft.com/

Et meget bra MMORPG spill. Sannsynligvis det beste som finnes for tiden - og hovedgrunnen til at jeg holder meg langt unna det :-)

"Ulempen" med slike spill er selvfølgelig at de koster litt å spille - ligger vel på litt over 100,- pr. mnd. tror jeg.

"...................................."

Gjest spespedstudenten
Skrevet

http://worldofwarcraft.com/

Et meget bra MMORPG spill. Sannsynligvis det beste som finnes for tiden - og hovedgrunnen til at jeg holder meg langt unna det :-)

"Ulempen" med slike spill er selvfølgelig at de koster litt å spille - ligger vel på litt over 100,- pr. mnd. tror jeg.

"...................................."

har du linker til spill som er gratis?

jobber på en skole, og har inntrykk av at de andre lærerne er skeptiske til ideen min, og at de ikke blir mindre skeptiske når de skjønner at det også koster penger. (Selv om det er småbeløp i forhold til andre ting)

Noen andre spill, hvor man kan spile sammen?

Skrevet

har du linker til spill som er gratis?

jobber på en skole, og har inntrykk av at de andre lærerne er skeptiske til ideen min, og at de ikke blir mindre skeptiske når de skjønner at det også koster penger. (Selv om det er småbeløp i forhold til andre ting)

Noen andre spill, hvor man kan spile sammen?

Det finnes ikke gode MMORPG spill som er gratis. Det er umulig, iom. at de som leverer spillene har konstant drift og utvikling av disse.

Det finnes noen enkle spill av denne typen som er gratis, men jeg har ennå til gode å se noe som er spillbart.

Ellers så har du jo mange andre spill som kan spilles på nettet, men da er det mer den typen hvor man avtaler å spille med noen, eller logger på en "public" server. Dette er stort sett action-spill (skytespill) eller sportsspill, evt. strategispill av typen Civilization. Men uansett koster det jo å kjøpe spille i utgangspunktet, selv om det ikke koster noe å spille det.

"............................................"

Skrevet

onlinebanditten.no er et kombinert chat og spillested.

Yatzy,tetris,ludo m.m finner du der.

Du spiller over internett med andre spillere og det er folk der i alle aldre helt ned i 4 års alderen.

Det er fint miljø på chatten og det blir slått hardt ned på tøys og sjikane m.m.

Lykke til med jobben!

Gjest spespedstudenten
Skrevet

onlinebanditten.no er et kombinert chat og spillested.

Yatzy,tetris,ludo m.m finner du der.

Du spiller over internett med andre spillere og det er folk der i alle aldre helt ned i 4 års alderen.

Det er fint miljø på chatten og det blir slått hardt ned på tøys og sjikane m.m.

Lykke til med jobben!

tusen tusen takk:)

skal gå inn og se hva jeg finner

Noen spill som er ekstra morsomme?

Skrevet

tusen tusen takk:)

skal gå inn og se hva jeg finner

Noen spill som er ekstra morsomme?

Det er nå folk stort sett på alle spillene der.

ludo er nok det som blir aller best likt.

Du må installere det på maskinen og så må du lage deg bruker og passord.

Det foregår turneringer hver dag i noen av spillene og det er veldig gøy.

Det dukker stadig opp nye brukere der å det er gøy.

Vi som har vært der lenge passer på litt og vi er også foreldrene til mange av barna der så vi passer ekstra godt på.:))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...