Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest nustabusta

Jeg er gravid i uke 29. Begynner å tenke på fødsel. Fødte sist for 15 mnd siden(har ett barn). Denne startet med vannavgang, knappe fire timer senere var en jente på 4,5 kg født. Vacuum, rift + episitomi. Syntes ikke riene var vonde i det hele tatt, skjønte nesten ikke at det var fødsel på gang. Fikk ikke noe sm.stillende.

Nå lurer jeg på om dette kunne være for godt til å være sant, kan jeg forvente en enda mer smertefri og raskere fødsel denne gang? Må nevne at jeg var veldig sliten i tiden etter fødselen, så den må nok ha tatt på likevel.

Jeg lurer også på om et er vanlig at man er øm i peritoneum når man sitter på huk - det er jeg til gangs. Redd for at arrvevet her er så stivt at det blir totalruptur neste gang. Tror dere at det er sannsynlig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21702-f%C3%B8dselens-varighet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag är enig i att du hade en mycket snabb första förlossning. Det är vanligt att förlossning nummer 2 går snabbare än vid den första men det finns givetvis ingen granti på detta. Man kan dock inte säga att den blir mera smärtfri, utan endast snabbare. Jag tycker att du skall åka in till förlossningsavdelningen i ett tidigt skjede, ifall det går fort. Det är faktiskt vanligare att ha ont efter en episiotomi än efter ett vanlig bristning. Detta behöver inte innebära att du kommer att gå sönder mera nästa gång. Jag upplever att man går sönder mindre efter den andra förlossningen. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21702-f%C3%B8dselens-varighet/#findComment-93362
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...