Gå til innhold

Blir spedbarn innlagt på sykehus pga omgangssyke hvis de ikke er kongelige?

Anbefalte innlegg

Gjest Elizbeth
Skrevet

Hvis prins Sverre Magnus var en helt vanlig unge, fra Groruddalen,hadde han blitt lagt inn på sykehus pga omgangssyke da?

er omgangssyke så farlig for spebarn at de må innlegges?

Skrevet

Ja, hvis de blir uttørret,så.

Babyer og langvarig oppkast er ingen spøk. Selv ikke om de er kongelige.

fei1365380229
Skrevet

Langvarig omgangssyke på så små unger bør behandles meget raskt.

Tror nok en vanlig speunge fra Stovner med symptomer på uttørring også hadde fått den behandlingen :)

Skrevet

Omganssyke kan være alvorlig for små barn ja. Legene er nok ekstra på tå-hev for de kongelige, det er bare naturlig.

Gjest Elizbeth
Skrevet

Langvarig omgangssyke på så små unger bør behandles meget raskt.

Tror nok en vanlig speunge fra Stovner med symptomer på uttørring også hadde fått den behandlingen :)

ok

har ikke barn selv, sjø

Skrevet

Er prinsen innlagt på sykehus?

Ja, ifølge se og hør ble han lagt inn tirsdag pga omgangssyke

Skrevet

Ja, det blir de selvsagt. Vet om flere babyer som har vært på sykehus pga kraftig omgangssyke.

For sånne små kropper er det ikke så mye som skal til før de bør behandles for dehydrering.

Gjest tante tampax
Skrevet

Tantebarnet mitt ble lagt inn på sykehus med omgangssyke da hun var noen måneder gammel, og det var tre til på samme alder innlagt for lignende samtidig.

Små barn kan tørke ut om de mister mye væske i form av spying og diare, og situasjonen kan bli livstruende om de ikke får intravenøst da.

Men pga faren for å smitte andre barn på sykehuset, bør de aldri legge inn noen med smittsom omgangsyke unødvendig.

Isolat hjelper ofte ikke, da slikt er svært smittsomt.

Jeg synes ikke terskelen for å legge inn unga til Mette-Marit bør være lavere enn for andre.

Skrevet

Jepps, det blir de. Jeg ble nesten det selv som liten og søt baby.

Angela1365380318
Skrevet

Han er jo veldig liten da, og et er ikke mye væske som skal bort før han blir dehydrert, er mer alvorlig for slike små en andre.

Kan tenke meg at det ikke bør gå mer en en dag før man kontakter lege og vurderer situvasjonen med en så liten en. Hadde det vært et barn på 2 år (feks Ingrid Aleksandra) så kune nok et vanligt frisk barn tålt en 2-3 dager med omgangsyke hjemme, enda eldre barn enda mere.

Når de har blitt eldre (feks slik Marius er) så er de istand til å formidle hvordan de føler seg verbalt ganske godt, feks litt bedre en i går, mye verre osv, og det kan ikke en baby formidle. Det er mor som må tolke oppførselen, sefølgelig ser leger kroppsspråket an også, men mor og far kjenner barnet, det gjør ikke de.

Det er mange mødre som sliter ut flere stoler på legekontorene mens de har små barn. Mange ringer eller går til legen for absolutt ingen ting spør du meg, men når barnet er så lite som Sverre Magnus så skal man være veldig forsiktig og føre var.

DESSUTEN vi vet (heldig is ikke) hele historien, kansje er det andre grunner sykehuset vil ha han også, at han ikke har lagt på seg nok den siste tiden og de vil derfor holde et ekstra øye med han, vi MÅ ikke vite alt, det lille barnet må ha rett til litt privatliv.

den opprinnelige m&m
Skrevet

De kongelige har Rikshospitalet som fastlege. De vil alltid dra til Riksen for alt andre går til vanlig lege for.

Gjest Sally72
Skrevet

De kongelige har Rikshospitalet som fastlege. De vil alltid dra til Riksen for alt andre går til vanlig lege for.

Hvorfor det? Himmel og hav er ikke det litt sært? Så hvis Ingrid Alexandra har ørebetennelse så må de oppsøke eksperter på sykehuset. Sløseri med ressurser spør du meg.. Men så er nå hele kongehuset sløseri med ressurser spør du med..

den opprinnelige m&m
Skrevet

Hvorfor det? Himmel og hav er ikke det litt sært? Så hvis Ingrid Alexandra har ørebetennelse så må de oppsøke eksperter på sykehuset. Sløseri med ressurser spør du meg.. Men så er nå hele kongehuset sløseri med ressurser spør du med..

Det er iallefall slik. Det har kanskje noe med taushetsplikt og sikkerhet for at helseopplysninger ikke kommer på avveie. Selv om det er taushetsplikt hos alle leger ville praten fort gå hvis MM satte seg på venterommet med ungen i armene.

Skrevet

Det kan være det.

Sønnen min blei lagt inn på Ullevål en gang da han hadde omgangssyke, fordi han viste klare tegn til dehydrering. Etter et halvt døgn med intravenøs væske og litt søvn, var han imidlertid i knallform igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...