Gå til innhold

har sluttet med p-piller når jeg vil få eggløsning?

Anbefalte innlegg

Gjest eggløsning
Skrevet

har gått på p-piller i to måneder og har bestemt meg for å slutte for å se om jeg blir kvitt migrenen som jeg tror er en bivirkning av pillen.

Kan det ta mange måneder før jeg får tilbake eggløsningen eller ?

Skrevet

I teorien kan du starte egg-produskjon med det samme. Det er ofte man hører at man er "safe" de 3 første måneder etter man har stoppet på p-piller. Som med all annen prevensjon, er den ikke til stede er det mulighet for å bli gravid. Du får nok eggløsning ganske snart igjen. Hva med ett preparat som inneholder mindre hormoner eller bare ett hormon, sånn som mini-piller, hormon-ring eller p-sprøyte?

Gjest eggløsning
Skrevet

I teorien kan du starte egg-produskjon med det samme. Det er ofte man hører at man er "safe" de 3 første måneder etter man har stoppet på p-piller. Som med all annen prevensjon, er den ikke til stede er det mulighet for å bli gravid. Du får nok eggløsning ganske snart igjen. Hva med ett preparat som inneholder mindre hormoner eller bare ett hormon, sånn som mini-piller, hormon-ring eller p-sprøyte?

har fått så mange uønskede bivirkninger av det.

jeg går på p-piller pga jeg blir så premenstruell. Men bivirkningene ført til migreneanfall, derfor kutter jeg ut en periode nå. Men jeg lurer på om mensen vil bli forsinket eller uregelmessig når jeg slutter nå?

Skrevet

har fått så mange uønskede bivirkninger av det.

jeg går på p-piller pga jeg blir så premenstruell. Men bivirkningene ført til migreneanfall, derfor kutter jeg ut en periode nå. Men jeg lurer på om mensen vil bli forsinket eller uregelmessig når jeg slutter nå?

Kan bli litt uregelmessig, men behøver ikke. Kropper er så forferdelig forskjellig, men bare slapp av det den er best til er nemlig å ordne opp selv, over tid. Det går helt bra! Hvis du får færre migrene- anfall nå, så snakk med legen din om en annen type prevesjon, hvis du fortsatt ønsker å bruke noe. Desverre så er det jo noen få jenter som ikke tåler/ ikke kan bruke prevensjon av ulike årsaker, som medisinske.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...