Gå til innhold

Noen som kan oppdatere meg litt?

Anbefalte innlegg

Gjest lite opplyst
Skrevet

Har fått med meg at det nå er stor uro rundt om kring i verden pga karrikatur tegninger av muhammed. Men det jeg ikke finner ut av er hvilken norsk og dansk avis som trykket disse tegningene og når?

Etter som jeg finner ut er det lenge siden den danske avisen trykket det, og den norske avisen er en liten avis som jeg aldri har hørt om. Stemmer det? Hvordan kan i såfall dette ryktes over hele verden så fort?

Jeg vet jeg er spesielt lite opplyst, og håper noen gidder ta seg bryet med en aldri så liten oppdatering.

På forhånd takk:-)

Skrevet

Tror det var Jyllandsposten (?) i Danmark.

Magazinet i Norge.

Gjest Og ferdig med skiten!
Skrevet

Vi er *snille* og lar disse få lov å bo i landet vårt, og vi sender bistand til landene deres, men hva er takken???

Tror disse at de eier hele verden?

Og Krekar, når skal de endelig få skysset ut han??

Hallo, han går nå rundt å truer oss med krig og faenskap.

Hadde dette vært Amerika ville han blitt sperret inn på livstid umiddelbart.

Send ut de som truer oss, og kutt ut hele bistanden.

Bruk pengen på å bekjempe terrorisme og hjernevasking istedet! ;o)

Gjest lite opplyst
Skrevet

Vi er *snille* og lar disse få lov å bo i landet vårt, og vi sender bistand til landene deres, men hva er takken???

Helt enig i det, men det var ikke svar på spørsmålet mitt.

Gjest lite opplyst
Skrevet

Tror det var Jyllandsposten (?) i Danmark.

Magazinet i Norge.

Takk for svar:-) Men når ble disse tegningene publisert? Er ikke det ganske lenge siden? Og uansett... Magazinet i Norge?? Merkelig at en så liten (?) avis, har klart å spredd dette over hele verden..

Skrevet

Unnskyld meg, leser du ikke aviser, hører radio eller ser TV, slik at du får med deg i alle fall LITT av det som skjer i verden...?

amerikafareren
Skrevet

Hvem er vi og hvem er dem?

amerikafareren
Skrevet

Takk for svar:-) Men når ble disse tegningene publisert? Er ikke det ganske lenge siden? Og uansett... Magazinet i Norge?? Merkelig at en så liten (?) avis, har klart å spredd dette over hele verden..

Jeg har ikke hørt et pip om det på denne siden av Atlanteren så hele verden er det neppe snakk om.

amerikafareren
Skrevet

Tja, selv Clinton har uttalt seg, og han er ikke den eneste i USA som har tatt til ordet mot tegningene.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=132715

Det er virkelig bra at Clinton tar til motmæle, men jeg har ikke sett eller hørt noe i amerikansk media. Det får følge med at jeg leser ikke alle aviser eller får meg med alt som blir sagt på alle nyheter.

Skrevet

"Og Krekar, når skal de endelig få skysset ut han?? Hallo, han går nå rundt å truer oss med krig og faenskap. Hadde dette vært Amerika ville han blitt sperret inn på livstid umiddelbart."

Kanskje vi skal være veldig glad for at vi ikke bor i Amerika. I Norge betyr faktisk ytringsfrihet noe, uavhengig av hudfarge, tro, og etnisitetet.

Gjest lite opplyst
Skrevet

Unnskyld meg, leser du ikke aviser, hører radio eller ser TV, slik at du får med deg i alle fall LITT av det som skjer i verden...?

Ikke noe å unnskylde deg for, nei jeg leser ikke mye aviser og er lite nyhetsoppdatert. Hadde fått med meg at en dansk avis trykket disse tegningene for ganske lenge siden, og at en mindre norsk avis trykket dem for ikke så veldig lenge siden. Lurte derfor på om det hadde skjedd noe mer trykking av disse bildene. Da jeg ikke forstod hvorfor reaksjonene kom så sent i ettertid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...