Gå til innhold

Dette blir bare værre og værre....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utrolig festlig!

Den som står bak disse innleggene må bare fortsette, stor underholdningsverdi!

*applaus for kreativitet*

c",)

Enig! Dette er virkelig underholdende :-)

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amerikafareren

9

• Hawkwind

3

• fei1365380229

3

• cecily

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

...og link til dette innlegget burde sendes alle foreldre som tror på såkalt liberal barneoppdragelse.

Til skrekk og advarsel.

;o)

Tenkte det samme.

amerikafareren
Skrevet

Jeg tror ikke et øyeblikk på at du er seriøs, men jeg kom til å tenke på spørsmål jeg fikk engang "Vet du hva de unge i dag har felles med Jesus Kristus? Svaret var "de bor hjemme til de er tredve, og hvis de gjør noe så er det et mirakel".

Jeg håper da virkelig ikke at døtrene mine samler hele garderoben i skittentøyskurven til jeg kommer hjem selvom jeg da skal ha fri de første dagene. Jeg håper også at de vasker leiligheten så mor kan komme hjem til ryddig hus.

amerikafareren
Skrevet

...og link til dette innlegget burde sendes alle foreldre som tror på såkalt liberal barneoppdragelse.

Til skrekk og advarsel.

Nå tror jeg verken på liberal barneoppdragelse eller at innleggskriver er seriøs, men jeg må si at de unge i dag er utrolig bortskjemte og krever mye av foreldrene sine.

Skrevet

Nå tror jeg verken på liberal barneoppdragelse eller at innleggskriver er seriøs, men jeg må si at de unge i dag er utrolig bortskjemte og krever mye av foreldrene sine.

Barbie Star skulle vokst opp i en gresk familie! Er bare å ta på oppvaskhanskene og jobbe!

Skrevet

...og hvem har ansvaret for at det er slik, mon tro?

Kan det kanskje ha noe med grensesetting og oppdragelse å gjøre, mon tro...?

amerikafareren
Skrevet

...og hvem har ansvaret for at det er slik, mon tro?

Kan det kanskje ha noe med grensesetting og oppdragelse å gjøre, mon tro...?

Hvor mange barn har du og hvor gamle er de?

Nei jeg tror ikke at forklaringene ligger hos enkeltindivider, men samfunnsutviklingen har vært slik. Det er en stor forskjell på dagens samfunn rent økonomisk, vi har aldri hatt så store boliger etc, etc.

amerikafareren
Skrevet

Barbie Star skulle vokst opp i en gresk familie! Er bare å ta på oppvaskhanskene og jobbe!

Det er nok mange kulturer som forventer mer av barna sine enn vi nordmenn, men det kommer vel av hvor god råd vi har.

Skrevet

Nei jeg tror ikke at forklaringene ligger hos enkeltindivider, men samfunnsutviklingen har vært slik. Det er en stor forskjell på dagens samfunn rent økonomisk, vi har aldri hatt så store boliger etc, etc.

har to barn selv, en heltid på 3 og en deltid på 8.

Og jo, ser at samfunnsutviklingen har mye å si på dette.

Ikke minst barn og ungdoms stadig økende eksponering for målrettet reklame i alle medier gjør at krav om forbruk fra deres side overfor foreldrene øker.

Og at den "virkelighet" som skildres i de medier barn og unge benytter, gjør at de får svært feilaktige inntrykk av hva de kan forvente seg av relasjonen til sine foreldre. Ikke minst i forhold til hva foreldrene skal gjøre for dem.

På mange måter skulle jeg nok ønsket at verden ikke hadde endret så mye på seg de siste 20-30 årene som den faktisk har gjort.

Vi lever et økonomisk sett og trygghetsmessig sett bedre liv i dag ja, men den medaljen har helt klart en (eller rettere sagt flere) store baksider også...

Skrevet

*flirer*

Om du mot formodning skulle være seriøs, må jeg si jeg får mer og mer sans for stefaren din :o)

fei1365380229
Skrevet

Forklaringen ligger også hos enkeltindivider. Foreldre er alt for henfallende fordi de vil det beste for ungene sine derfor "kjøper" de dem fordi de har råd til det.

Det er også enklere å la ungene få slippe å hjelpe til få lov til alt de har lyst til enn å sette grenser for da blir det jo "krangel".

Samtidig som det er en samfunnsutvikling fordi vi har alt for god råd og alle skal ha og gjøre det samme ellers så vil kanskje barnet få varige traumer som eldre.

amerikafareren
Skrevet

har to barn selv, en heltid på 3 og en deltid på 8.

Og jo, ser at samfunnsutviklingen har mye å si på dette.

Ikke minst barn og ungdoms stadig økende eksponering for målrettet reklame i alle medier gjør at krav om forbruk fra deres side overfor foreldrene øker.

Og at den "virkelighet" som skildres i de medier barn og unge benytter, gjør at de får svært feilaktige inntrykk av hva de kan forvente seg av relasjonen til sine foreldre. Ikke minst i forhold til hva foreldrene skal gjøre for dem.

På mange måter skulle jeg nok ønsket at verden ikke hadde endret så mye på seg de siste 20-30 årene som den faktisk har gjort.

Vi lever et økonomisk sett og trygghetsmessig sett bedre liv i dag ja, men den medaljen har helt klart en (eller rettere sagt flere) store baksider også...

Vi er nok enige her;) Mine barn er voksne, og de siste årene som mor til tenåringsjenter har hatt mange tøffe tak. Det er tøft å være ungdom i dagens samfunn. Nå mente ikke jeg å si at jeg var særlig misfornøyd med mine jenter, i hvert fall ikke når jeg er så langt vekk;), men jeg registrerer forskjellene fra min egen oppvekst og forstår godt at det er vanskelig for mine foreldre å forstå sine barnebarn.

amerikafareren
Skrevet

Forklaringen ligger også hos enkeltindivider. Foreldre er alt for henfallende fordi de vil det beste for ungene sine derfor "kjøper" de dem fordi de har råd til det.

Det er også enklere å la ungene få slippe å hjelpe til få lov til alt de har lyst til enn å sette grenser for da blir det jo "krangel".

Samtidig som det er en samfunnsutvikling fordi vi har alt for god råd og alle skal ha og gjøre det samme ellers så vil kanskje barnet få varige traumer som eldre.

Det handler ikke bare om å slippe å hjelpe til hjemme. Moderne hjem har hjelpemidler som tar seg av alt.

fei1365380229
Skrevet

Det handler ikke bare om å slippe å hjelpe til hjemme. Moderne hjem har hjelpemidler som tar seg av alt.

Da får de lære seg til å bruke disse maskinene etterhvert da vet du :), det er vel også å hjelpe til.

amerikafareren
Skrevet

Da får de lære seg til å bruke disse maskinene etterhvert da vet du :), det er vel også å hjelpe til.

Ja men de er så dyre;) Kanskje de ødelegger dem.

Gjest Drømmetråd?
Skrevet

Kjære Barbie star!

Er du sikker på at du ikke er adoptert? Eller kanskje tiden nå begynner å bli moden for at du lar deg adoptere bort??? Sånn som du blir behandla hjemme, mener jeg.

Ser for meg at det kunne ha blitt noen drømmedebatter mellom deg og noen av trollene inne på adopsjonsforum.

Skrevet

Kjære Barbie star!

Er du sikker på at du ikke er adoptert? Eller kanskje tiden nå begynner å bli moden for at du lar deg adoptere bort??? Sånn som du blir behandla hjemme, mener jeg.

Ser for meg at det kunne ha blitt noen drømmedebatter mellom deg og noen av trollene inne på adopsjonsforum.

Jeg har et enda bedre forslag: Dere skal få overta adopforum-trollet - helt gratis - her inne på åpent.

Kan det bli bedre?! ;)

Skrevet

Jeg leste første avsnitt her, og tenkte *hmm, hvem kan nå dette være fra mon tro??* jepp! Og det måtte jo bare være deg!!:) hehe! Skal si du klarer å underholde!

Gjest Drømmetråden?
Skrevet

Jeg har et enda bedre forslag: Dere skal få overta adopforum-trollet - helt gratis - her inne på åpent.

Kan det bli bedre?! ;)

Eller kanskje et helt eget trollforum? Der kan både de overvettes vakre og de stygge trollene sette hverandre i stevne?

Skrevet

Du får kjøpe deg vaskebalje og vaskebrett! Evt få vaskemaskin på kjøkkenet. Eller enda bedre flytt hjemmefra, hadde ikke bodd hjemme hos mamma som 25 åring....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...