Gå til innhold

Galt å drikke alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det er deilig å drikke en flaske vin å spille musikken jeg vil i fred og mak alene en fredagskveld å så legge seg og få en god natts søvn.

Flere av venninene mine sier det hørtes deilig ut, men det kunne de ikke gjort for det forbinder de med en alkoholiker!!?

Du skal da drikke ofte og mye i eget selskap for nærme deg alkoholiker.

Hva med alle mannfolka som drikker pils og ser fotballkamp f.eks?

Hva mener dere? Er det "galt" å drikke en flaske vin en fredagskveld hvis man ikke har selskap?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg drikker aldri en hel flaske vin alene. Men det hender iblant at jeg tar et glass, hvis jeg har en pappvin stående. Drikker jeg en hel flaske blir jeg ganske full.

Skrevet

Så lenge det ikke går ut over noen andre enn deg, og det er dine penger, så er det sikkert i orden.

Mange drikker for mye etter andres mening, men plager ingen og gjør ikke noe ulovlig. Vel, du taper sosialt og blir utsatt for forakt, men venner som forakter deg har du ikke bruk for likevel.

Skrevet

Jeg drikker aldri en hel flaske vin alene. Men det hender iblant at jeg tar et glass, hvis jeg har en pappvin stående. Drikker jeg en hel flaske blir jeg ganske full.

Hvis jeg drikker en treliter blir jeg full.

Skrevet

Så lenge det ikke går ut over noen andre enn deg, og det er dine penger, så er det sikkert i orden.

Mange drikker for mye etter andres mening, men plager ingen og gjør ikke noe ulovlig. Vel, du taper sosialt og blir utsatt for forakt, men venner som forakter deg har du ikke bruk for likevel.

"taper sosialt og blir utsatt for forakt" - fordi man tar seg noen glass vin hjemme alene i sitt eget hus en fredagskveld(eller annen kveld for den del)? Det var da voldsomt.

Da kjenner jeg mange foraktede sosiale tapere gitt. *ler*

Skrevet

Hvis jeg drikker en treliter blir jeg full.

Gosh, jeg klarer ikke få i meg tre liter vann engang, i løpet av et døgn jeg - så jeg går ut fra at full ikke ville være et fullt ut dekkende ord for meg etter en hel trelitersdunk...

Antagelig snakker vi langt forbi stadiet "dansing toppløs på bordene", "oppkast i buskene" er unnagjort, "fylletårer" likeså.. Hva gjenstår da? Pumping? Fyllarresten? Døddrukken søvn i en grøft? ;o)

Annonse

Skrevet

Jeg gjør det samme selv, dersom jeg føler behov for det. Og med "behov for", mener jeg den følelse av velvære og kos som følger med det å ha litt fokus på seg selv innimellom hverdagens mas og kjas.

For meg er musikk avkobling, og kan den kombineres med litt rødvin - så er det en perfekt avstressing for meg.

Det er forskjell på ei flaske vin på styrten, og det å kose seg med den over 5-6 timer...

ShitDiddelyDo
Skrevet

En flaske vin og noe god musikk i ny og ne, er bare sunt.

Det er venninnene dine som har et merkelig forhold til alkohol dersom de forbinder det å nyte en flaske vin en fredagskveld, med alkoholisme.

Jeg forbindet det med å nyte livet.

Skrevet

"taper sosialt og blir utsatt for forakt" - fordi man tar seg noen glass vin hjemme alene i sitt eget hus en fredagskveld(eller annen kveld for den del)? Det var da voldsomt.

Da kjenner jeg mange foraktede sosiale tapere gitt. *ler*

:-)

Skrevet

Gosh, jeg klarer ikke få i meg tre liter vann engang, i løpet av et døgn jeg - så jeg går ut fra at full ikke ville være et fullt ut dekkende ord for meg etter en hel trelitersdunk...

Antagelig snakker vi langt forbi stadiet "dansing toppløs på bordene", "oppkast i buskene" er unnagjort, "fylletårer" likeså.. Hva gjenstår da? Pumping? Fyllarresten? Døddrukken søvn i en grøft? ;o)

Jeg har ikke prøvd, men jeg går ut fra at jeg blir full.

Skrevet

Jeg har ikke prøvd, men jeg går ut fra at jeg blir full.

Ingen vil greie å huske noe av det etterpå uansett ;o)

Gjest LucySky
Skrevet

Ingen vil greie å huske noe av det etterpå uansett ;o)

I alle dager, hvis det skulle være galt å drikke aleine - hva skulle single gjøre da?

Jeg drikker aleine om mannen min ikke er hjemme, om han er hjemme drikker jeg vin eller hva det er sammen med han.

Jeg trenger ikke høre musikk. Jeg kan både se på tv, skrive på pc, lese, spille piano, whatever, og drikke vin. Eller øl for den del.

Eller te eller vann.

Mange rare meninger her i verden.

Annonse

Skrevet

Jeg drikker stort sett når jeg er alene jeg da. :o) Sammen med kjæresten min drikker jeg ikke for han drikker ikke (fint lite i alle fall) og når jeg har ungene hjemme drikker jeg heller ikke.

De gangene jeg drikker er når jeg er med søstrene på hyttetur, eller kortspillkveld i helgene eller når jeg er hjemme alene en helgekveld og har en flaske vin i huset. Blir med andre ord ikek mange gangene i året så noen alkoholiker er jeg definitivt ikke! :o)

Skrevet

Det er derfor halvflasker så genialt. :o) En helflaske klarer ikke jeg å få i meg alene heller, men en halv er akkurat passe.

amerikafareren
Skrevet

Det er bare du som vet om det er for mye. Det er mange av oss som gjør som deg hvis det er en trøst for deg. Jeg tror faktisk at jeg nyter vin best i eget selskap i eget hjem og drikker gjerne en flaske vin en fredagskveld etter jobb. Det er deilig å komme hjem midt på dagen, åpne flaska og ha vinglasset stående i nærheten mens jeg gjør det ene og det andre.

Åh nå kommer lengselen etter mitt eget hjem...........

Bris1365380442
Skrevet

Det er ikke noe galt i det. Er det bare de bor sammen med noen som skal kunne kose seg med vin, da? Eller må man invitere folk for å kunne drikke alkohol? Nei, det blir for dumt. Kos deg med vinflaska di, du!

Skrevet

I alle dager, hvis det skulle være galt å drikke aleine - hva skulle single gjøre da?

Jeg drikker aleine om mannen min ikke er hjemme, om han er hjemme drikker jeg vin eller hva det er sammen med han.

Jeg trenger ikke høre musikk. Jeg kan både se på tv, skrive på pc, lese, spille piano, whatever, og drikke vin. Eller øl for den del.

Eller te eller vann.

Mange rare meninger her i verden.

Var innlegget ditt til meg..? :o)

Gjest helt i orden!
Skrevet

Overhodet ikke!

Kos deg kjære du...

Jeg blir nesten misunnelig.

Skrevet

Nei ikke galt i det hele tatt. Jeg elsker å kose meg med ei flaske vin alene, enten den varer både fredag og lørdag, eller forsvinner den første dagen ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...