legenden Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Hei Ja dette kan høres ut som et lite problem for andre, men for meg/oss så tenker vi endel på nettopp dette spørsmålet. Vi er nyllig blitt gift ca(1/2 år) siden. Vi er i slutten av 20 årene og bor nå på nordvestlandet. Vi har vært sammen i 8 år snart nå og vi har det supert sammen. Det har vi fortsatt tenkt til å ha, men siden hun opprinnelig kommer fra nordvestlandet vil hun gjerne fortsette å bo her. Jeg er delvis fra nordvestlandet selv, men jeg føler meg mye mer tiltrukket av å bo på østlandet (Oslo/Akershus) siden det er der jeg har bodd halve livet mitt. Jeg føler at det er der jeg hører hjemme. Vi bodde sammen i starten av forholdet på østlandet i ca 4 år. Vi flyttet hit og har nå kjøpt oss leilighet og bil. Har bodd her i snart 4 år. Vi har det flott på alle andre måter. Men det er når vi diskuterer om hvor vi vil bo den store krangelen og spørsmålet dukker opp. Hun vil bo her oppe, jeg vil flytte. Der står alt fast låst. Forstår at hun har venninner og familie i nærheten her oppe. Vet ikke om jeg skal bare tenke på meg selv og flytte? Jeg vet ikke hva jeg/vi skal gjøre, for vi kan ikke utsette dette for lenge heller da vi gjerne ønsker å stifte familie og trenger større plass. Ønsker ikke at 8år skal gå i vasken heller. Men vi står ganske steilt mot hverandre på dette punktet. Har du noen tips eller råd så hadde jeg vært svært glad for å høre din kommentar på dette problemet. Er helt rådløs... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217045-hvor-skal-vi-bo/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angela1365380318 Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Om dere har tenkt å få barn, hvor vil dere at barna deres skal vokse opp? Tror jenter blir mer tilknyttet til steder en gutter, det er sefølgelig inviduelt, men er det slik for dere bør nok hun få viljen sin. Hun vil jo da gi deg barn som "belønning" hvis du skjønner hva jeg mener. Det blir for dumt å skilles pga dette. Selv tenker jeg at hun har de beste argumentene, dere har familie og nettverk der og det blir jo viktig når dere har barn og blir mer bundne. Dere vil få mer for pengene boligmessig på vestlandet en i Oslo. Det finnes kansje ting senere hun må ofre for deg, forhold og ekteskap handler om kompremisser. Kansje kan hun bo i Oslo på betingelser? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217045-hvor-skal-vi-bo/#findComment-1601285 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Hei! Nei, det er da for galt om ekteskapet skal gå over ende fordi dere har ulike oppfatninger om bosted. Du skriver at dere har det helt opp på andre områder. Jeg forstår at hun er fra stedet dere nå bor på, og at du også er derfra delvis, som du skriver. Dermed har dere vel begge røtter i det distriktet. Hvis du mistrives der dere nå bor, er det grunn til å vurdere flytting. Men hvis du har funnet deg rimelig godt til rette, men bare lengter av og til til til Østlandet, tenker jeg at du kan løse problemet ved å reise dit av og til på besøk. Har du venner du kan oppsøke der? Når man begynner å feste tanker og følelser på et slikt problem, kan det fort dra på seg og bli en større sak enn det egentlig fortjener. Jeg antar at det viktigste for deg er å holde på ektefellen din. Da må man fire av og til, og vike sitt eget ønske til fordel for fellesskapet. På den annen side kan det jo hende at partneren din på sikt kan vende seg til en flytting, når hun får tenkt seg mer om. Det gjelder å finne ut hva som teller tyngst her, og så jenke seg begge to. Avgjørelsen må dere selv ta. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217045-hvor-skal-vi-bo/#findComment-1602114 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lex Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Om dere har tenkt å få barn, hvor vil dere at barna deres skal vokse opp? Tror jenter blir mer tilknyttet til steder en gutter, det er sefølgelig inviduelt, men er det slik for dere bør nok hun få viljen sin. Hun vil jo da gi deg barn som "belønning" hvis du skjønner hva jeg mener. Det blir for dumt å skilles pga dette. Selv tenker jeg at hun har de beste argumentene, dere har familie og nettverk der og det blir jo viktig når dere har barn og blir mer bundne. Dere vil få mer for pengene boligmessig på vestlandet en i Oslo. Det finnes kansje ting senere hun må ofre for deg, forhold og ekteskap handler om kompremisser. Kansje kan hun bo i Oslo på betingelser? Himmel og hav! Selv med "..." kan man ikke skrive at en kvinne gir en mann barn i belønning. Hva med at hun gir ham sex som belønning eller at han forsørger henne som belønning.... Velkommen til 1700-tallet...??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217045-hvor-skal-vi-bo/#findComment-1624875 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.