Gå til innhold

P-piller/ingen mens

Anbefalte innlegg

Gjest kvinneproblemer
Skrevet

Har veldig store PMS problemer og er omtrent sengeliggende i forbindelse med menstrasjon i 10 dager. Har nå fått p-pillen Yasmin og lurer på om noen har erfaring med å hoppe over menstrasjonen med denne. Legen sa en gang, men det må da gå med flere eller. Er det noen som har blitt bedre av å begynne på p-piller

Gjest amparro
Skrevet

Jeg har så og si aldri mensen og jeg bruker Yasmin. I følge min gynekolog er dette helt greit. Jeg har gjort det i snart 5 år og har kanskje mensen 2 ganger i året. Alt ser bra ut ved undersøkelser, slimhinner og alt det legen skjekker :-)

Den mensen en har når en bruker p-piller er jo bare en "menneskeskapt" mens.

Gjest kvinneproblemer
Skrevet

Jeg har så og si aldri mensen og jeg bruker Yasmin. I følge min gynekolog er dette helt greit. Jeg har gjort det i snart 5 år og har kanskje mensen 2 ganger i året. Alt ser bra ut ved undersøkelser, slimhinner og alt det legen skjekker :-)

Den mensen en har når en bruker p-piller er jo bare en "menneskeskapt" mens.

Slipper du PMS? Er ikke sur, men har vondt i hele kroppen, nesten som influensa og er skikkelig svimmel og kvalm, det er det jeg vil bli kvitt.

UndrendePåDetMeste
Skrevet

Slipper du PMS? Er ikke sur, men har vondt i hele kroppen, nesten som influensa og er skikkelig svimmel og kvalm, det er det jeg vil bli kvitt.

Jeg brukte denne pillen før. Yasmin har samme hormonet i alle pillene, og i bunn og grunn kan man ta hvem som helst av pillene i hvilken som helst rekkefølge. Så lenge man tar en om dagen altså. Ettersom det ikke er noen syklus der hormonene forandrer seg i løpet av måneden slik det normalt sett er, så har både jeg og mine venninner merket mye mindre til PMS plager. Den blødningen man har i forbindelse med Yasmin er dessuten ikke ekte. Det er ikke menstruasjon, men kalles bare bortfallsblødning. Uansett hvor mange dager det tar fra første pillefrie dag (evt "falske" pilledag for de som bruker 28dagersbrett) til du blør, så skal du ta ny ordentlig pille etter 7 dager, så denne bortfallsblødningen varer også ganske kort tid etterhvert. Jeg ville ikke anbefalt å droppe mensen, ettersom jeg tror kroppen vår har godt av den lille renselsen av blodet:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...