Gå til innhold

Overføring av bilder fra mobil til pc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg setter på IR på mobilen og legger den ved pcen så får jeg til å flytte filer fra pcen til mobiltelefonen, men skjønner ikke hva jeg skal gjøre for å få filer fra mobilen og til pcen.

Noen som vet?

Har en Nokia 6230i.

Skrevet

Du kan jo sende de på E-post med mobilen til deg sjøl, og deretter lagre de.

Skrevet

Du kan jo sende de på E-post med mobilen til deg sjøl, og deretter lagre de.

Ja, men tenkte det var teit å betale for å gjøre noe jeg kunne gjøre gratis.

Dessuten står det at den komprimerer bildet når jeg sender det som mms, så tenkte jeg å se om bildet ble bedre når det ikke ble mms-komprimert først.

Skrevet

Ja, men tenkte det var teit å betale for å gjøre noe jeg kunne gjøre gratis.

Dessuten står det at den komprimerer bildet når jeg sender det som mms, så tenkte jeg å se om bildet ble bedre når det ikke ble mms-komprimert først.

Bruk bluetooth....!

Skrevet

Du går inn på menyen der bildene ligger, velger bildet (enten bare "merker" det i listen over bilder, eller åpner det, avhenger sikkert litt av telefonmodell. Og så velger du "mer" eller hva det nå står som menyvalg - og der "Send" - via IR.

I alle fall kan jeg gjøre det sånn på min SE-telefon

Skrevet

Du går inn på menyen der bildene ligger, velger bildet (enten bare "merker" det i listen over bilder, eller åpner det, avhenger sikkert litt av telefonmodell. Og så velger du "mer" eller hva det nå står som menyvalg - og der "Send" - via IR.

I alle fall kan jeg gjøre det sånn på min SE-telefon

Det er der jeg har lett, men finner ikke noe fornuftig. :(

Skrevet

Bruk bluetooth....!

Vi har ikke bluetooth på noen av pcene.

Skrevet

Da får du håpe "gemini" er her...

Alltid bra og kyndige svar og få fra den sida, om hun vet noe om det, har selv fått masse hjelp fra henne:-)

Må bare si *kan godt være jeg tar feil*, men overøring av bilder på bluetooth blir veldig små og av dårlig kvalitet, sikkert noe med min uvitenhet;-) bør vel finnes en bedre måte......???!!! kanskje?

:-)

Skrevet

Da får du håpe "gemini" er her...

Alltid bra og kyndige svar og få fra den sida, om hun vet noe om det, har selv fått masse hjelp fra henne:-)

Må bare si *kan godt være jeg tar feil*, men overøring av bilder på bluetooth blir veldig små og av dårlig kvalitet, sikkert noe med min uvitenhet;-) bør vel finnes en bedre måte......???!!! kanskje?

Gemini har allerede svart og kunne ikke hjelpe. ;)

Bilder tatt med mobilen får jo aldri knall kvalitet, men kameraet på denne telefonen skal være forholdsvis bra da.

Nå jeg jeg sendt det på e-post, men har ikke kommet frem... Hmm.

Skrevet

Gemini har allerede svart og kunne ikke hjelpe. ;)

Bilder tatt med mobilen får jo aldri knall kvalitet, men kameraet på denne telefonen skal være forholdsvis bra da.

Nå jeg jeg sendt det på e-post, men har ikke kommet frem... Hmm.

Ja så det etter jeg svarte, lover og huske dette om jeg kommer over en bedre måte og overføre bilder på.... litt pussig at det ikke finnes i vår teknologiverden! :-)

Skrevet

Ja så det etter jeg svarte, lover og huske dette om jeg kommer over en bedre måte og overføre bilder på.... litt pussig at det ikke finnes i vår teknologiverden! :-)

Med min mobil (SE K750i, bare for å fremheve det... hehe) - så er det ikke noe problem å overføre mellom mobil og pc. Jeg kan med stor enkelhet bruke IR, Bluetooth, og den medfølgende USB-kabelen. Og selvsagt mail og mms da. Tror ikke Bluetooth gir noen kvalitetsreduksjon her? Har vel som oftest brukt kabelen når jeg skal overføre noe, men det er vel først og fremst vanen, for da får jeg opp mobilen som en egen disk som jeg flytter til og fra.

Skrevet

Du kan få kjøpt en "bluetooth-dongle" fra fx komplett.no og slike butikker, koster ikke mye. Puttes inn i en USB-port, og vips har du Bluetooth på pc-en. Kan fint flyttes med ved behov. Saken er mindre enn en gjennomsnittlig minnepinne.

Skrevet

Med min mobil (SE K750i, bare for å fremheve det... hehe) - så er det ikke noe problem å overføre mellom mobil og pc. Jeg kan med stor enkelhet bruke IR, Bluetooth, og den medfølgende USB-kabelen. Og selvsagt mail og mms da. Tror ikke Bluetooth gir noen kvalitetsreduksjon her? Har vel som oftest brukt kabelen når jeg skal overføre noe, men det er vel først og fremst vanen, for da får jeg opp mobilen som en egen disk som jeg flytter til og fra.

og som vanlig har jeg gått glipp av noe:-(

mine bilder overført fra bluetooth er altfor små og av veldig dårlig kvalitet:-)

skolebenken????? :-) hehehe

UndrendePåDetMeste
Skrevet

og som vanlig har jeg gått glipp av noe:-(

mine bilder overført fra bluetooth er altfor små og av veldig dårlig kvalitet:-)

skolebenken????? :-) hehehe

Da er det fordi telefonen din faktisk tar såpass små bilder:) Hvordan du overfører de til dataen har ikke noe å si for kvaliteten.

UndrendePåDetMeste
Skrevet

Har selv samsung, men mener at samboeren min lette litt for å få gjort dette. Tror vi kom frem til at du går inn på bildemapen, blar deg frem til bildet og trykker "valg" og så send via IR. så legger du mobilen ned ved siden av dataen igjen.

Skrevet

Har selv samsung, men mener at samboeren min lette litt for å få gjort dette. Tror vi kom frem til at du går inn på bildemapen, blar deg frem til bildet og trykker "valg" og så send via IR. så legger du mobilen ned ved siden av dataen igjen.

Ja, det er der jeg har lett, men finner liksom ikke helt noe som passer...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...