Gå til innhold

Barna våre er blitt redde for muslimer :(

Anbefalte innlegg

fei1365380229
Skrevet

I dag så skulle vår ene sønn til Danmark. Han var skikkelig redd for at muslimene skulle bombe båten. Han har snakket mye om det her i dag, han er 11 år og de har snakket om det på skolen.

Det siste han sa før han gikk på båten var at det gikk to muslimer i A-klassen. Før dette var disse bare to vanlige elever.

Jeg syns dette er grusomt, skjønner de ikke hva de gjør for noe nå eller?

Fortsetter under...

Skrevet

jeg må innrømme at jeg selv hadde blitt redd for å ta danskebåten nå under disse omstendigheter

håper bare at jeg uroer meg helt unødvendig.

Angela1365380318
Skrevet

Kansje på tide å ta noen er slemme og andre snille samtalen?

Forklar at religion er bare noe de gjemmer seg bak, og at slemme-snille ikke kan deles inn etter religion, hudfarge, hvilket land eller familie man kommer fra osv.

Han kjenner kansje muslimer som var snille i går? Få han til å skjønne at de er snille i dag også, ingenting er forandret. De som var slemme i går er slemme i dag.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du får ta en samtale med ham om at det finnes ekstreme krefter innen de fleste religioner, og at de muslimene han i går helt sikkert kjente som snille og greie, er like snille og greie i dag.

Det med danskebåten har forresten jeg også tenkt på. Rart ingen har sprengt noe sånt til nå. Enklere mål kan umulig finnes. Ingen ransaking av bagger eller noe. Bare å utløse bombene midt ute på sjøen. Da snakker vi i verste fall om like mange døde som 11/9, og terroristene trenger ikke engang å ta flysertifikat på forhånd. :/

fei1365380229
Skrevet

Du får ta en samtale med ham om at det finnes ekstreme krefter innen de fleste religioner, og at de muslimene han i går helt sikkert kjente som snille og greie, er like snille og greie i dag.

Det med danskebåten har forresten jeg også tenkt på. Rart ingen har sprengt noe sånt til nå. Enklere mål kan umulig finnes. Ingen ransaking av bagger eller noe. Bare å utløse bombene midt ute på sjøen. Da snakker vi i verste fall om like mange døde som 11/9, og terroristene trenger ikke engang å ta flysertifikat på forhånd. :/

Samtalen ble delvis tatt, men det var ikke nok tid i bilen ned til ferjen.

Jeg må innrømme at jeg ikke helt liker at han skal til Danmark akkurat denne helgen.

fei1365380229
Skrevet

Kansje på tide å ta noen er slemme og andre snille samtalen?

Forklar at religion er bare noe de gjemmer seg bak, og at slemme-snille ikke kan deles inn etter religion, hudfarge, hvilket land eller familie man kommer fra osv.

Han kjenner kansje muslimer som var snille i går? Få han til å skjønne at de er snille i dag også, ingenting er forandret. De som var slemme i går er slemme i dag.

Vi har jo snakket litt om dette i dag da, men det er liksom ikke alt en 11 åring skjønner heller. Han forstår bare ikke hvorfor noen kan bli så sint pga. noen bilder.

Vi pratet om at det var dårlig gjort å trykke disse bildene og at man måtte ha respekt for alle religioner.

Han er en liten tenker så han er nok litt urolig på båten, men håper han blir mer opptatt av alt godteriet han kan få kjøpt :)

Annonse

fei1365380229
Skrevet

jeg må innrømme at jeg selv hadde blitt redd for å ta danskebåten nå under disse omstendigheter

håper bare at jeg uroer meg helt unødvendig.

Uff, ikke si det engang. Jeg er ikke så glad for at denne Danmarksturen skulle være akkurat denne helgen. Båten er jo et ypperlig sted hvor det er både nordmenn og dansker.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Samtalen ble delvis tatt, men det var ikke nok tid i bilen ned til ferjen.

Jeg må innrømme at jeg ikke helt liker at han skal til Danmark akkurat denne helgen.

Ta det rolig. Han får helt sikkert en kjempefin båttur, og det eneste han har å frykte er nok sjøsyke. :)

Skrevet

Uff, ikke si det engang. Jeg er ikke så glad for at denne Danmarksturen skulle være akkurat denne helgen. Båten er jo et ypperlig sted hvor det er både nordmenn og dansker.

selv om jeg er redd for en terroraksjon så tenker jeg vel at det å ta danskebåten blir litt for dumt for dem.

dessuten er det tidlig i prosessen enda. Hvis de planlegger terror så bruker de lengre tid på det

Og det vil være lettere å utføre det på land, hvor noen kan stikke , enn på en båt, hvor de kan bli oppdaget med en gang

tenker jeg da, etter å ha fundert en stund

Skrevet

Husker stebrødrene mine var veldig redde etter 11. september hendelsen. De er halvt amerikanske, og dagen etter turte ikke han yngste å gå på skolen, han trodde noen var ute etter ham fordi han var amerikansk. Guttene var vel 10 og 12 den gang...

Håper sønnen din får en fin danmarkstur :)

Skrevet

Det er dette terroristene ønsker å oppnå .Skape frykt nok til at vi bukker og nikker hver gang de åpner kjeften sin .

Skrevet

Se hva denne 12-års jenta her skriver i VGs nettmøte med Dr. Medhat Abbas, direktør for El Wafa sykehuset i Gaza.

Jenta er kjemperedd og tar på seg skylden for en skakkjørt verden, stakkars liten:

"terror in Norway you think?

Innsendt av: , 03/02 - 2006 kl. 07:57

I'm a girl on 12 years old.

I'm very afraid about the I read in the newspapers and televisjon.

Do you think it vill be terror in Norway.

I'm sorry about the newsepaper how had a pitcure about Mohamed.

sorry!

It's so scarry and whatch on the tv and see norwegain flags burn.

I'm not so very good in english.So

many words is rong i think."

http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=685

Skrevet

Jeg hsuker det var slik etter 11.september også, da var voksne redde for å gå på gata i Oslo, det utviklet seg til rent hysteri hvor politiet kom på et tog jeg var på da det satt mørkhudede menn sammen i en kupe.

Annonse

Skrevet

Jaja, når det skjer får vi skylde på deg som kom med forslaget;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...