Gå til innhold

kan man velge kjønnet på barnet selv?

Anbefalte innlegg

Gjest anonym for anledningen
Skrevet

Jeg har alltid drømt om å få gå gravid og føde mitt eget barn. Desverre er det i min familie en del ulemper med å få gutter, de arver egenskaper jentene ikke får (en lege har sett på dette i utlandet og sier det kun rammer menn)det er altså ikke slik at familien oppdrar gutter og jenter til dette.

Hovedproblemene er at gutter får hjerteproblemer i ulik grad ( noen dør av hjerteproblemer når de er 67, det ser jeg på som uproblematisk, men vil ikke påføre et lite barn hjertesykdommer liksom) alkoholisme og missbruk av medisiner har også slått hardt ned på mennene.

Dette er bare fra den ene siden i familien min at gutter blir genetisk belastet, fra den andre siden er guttene like ok som jentene, eneste ulempen i den familien rammer jentene: de fleste har små bryster, men det er jo ikke helsefarlig:-)

Kan man på grunnlag av legens utalese få hjelp slik at jeg får jente og ikke gutt?

Hvor stor sjangse er det for at om jeg får barn med en jeg ikke er i slekt med , og vi får gutt, så vil han også få disse problemene?

Kjæresten min har også rusmisbruk i familien, ganske mye. Selv er vi begge rus frie og sunne.

Fortsetter under...

Skrevet

Betaler du nok cash, antar jeg du kan få testet eggene på en klinikk de tilbyr det.

Men da må du befruktes via ivfmetoden, på en klinikk som har spesialisert seg på gentesting/kjønnssortering av egg. Den metoden er ikke så veldig utbredt enda.

Skrevet

Hvis det er genetisk alvorlig sykdom i familien, så kan det være mulig å få hjelp. Kontakt avdeling for medisinsk genetikk på Ullevål (eller Rikshospitalet), for nærmere informasjon. Tlf 22 11 80 80.

Skrevet

Betaler du nok cash, antar jeg du kan få testet eggene på en klinikk de tilbyr det.

Men da må du befruktes via ivfmetoden, på en klinikk som har spesialisert seg på gentesting/kjønnssortering av egg. Den metoden er ikke så veldig utbredt enda.

Man kan gjøre det meste for penger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...