Gå til innhold

Dere som leser i badekaret

Anbefalte innlegg

Gjest Luringleif
Skrevet

Hvordan unngår dere at boka eller bladet blir ødelagt av vannet?

Det funker ikke for meg rett og slett. Leser jeg ei bok, har jeg mye igjen av boka når jeg har bada ferdig, jeg kan derfor ikke bare kaste den etter endt bad.

Blir den våt og tørkes etterpå, blir resultatet ei bulkete og skjoldete bok.

Har dere lesestoff av plast? ;o))))))

Fortsetter under...

Gjest Luringleif
Skrevet

Hva med å unngå og ha den i vannet??

Uunngåelig! Det damper og skvetter uansett, og badeskummet bugner overalt.

skorpionfisken
Skrevet

Jeg sørger for at alle rundt meg har lest ukebladet, så kaster jeg det etter vask :-).

Bøker og aviser egner seg ikke for bading.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Okei..jeg har aldri prøvd dette selv ;)

Skrevet

Prosedyre for lesing i badekar:

Man må ha en krakk eller noe ved siden av badekaret. Der må det ligge et håndkle, sammen med boken. Så tørker man hendene godt før man griper boken, og så er det bare å lese i vei. Man ligger selvfølgelig ganske stille for å unngå vannsprut. Når man er ferdig med å lese, legger man boken tilbake på krakken, deretter legges håndkleet over boken så den ikke blir tilsølt av vann når du skal ut av badekaret..

(Jeg syns ikke det er så behagelig i lengden fordi jeg ganske fort begynner å føle meg kald på hendene.)

Utarbeidet gjennom prøving og feiling av

Annonse

Skrevet

Holder boka over vannet når jeg leser, selvsagt!

Og slenger den ganske useremonielt et godt stykke vekk fra badekaret når jeg er ferdig med å lese ;-)

Skrevet

Kanskje lydbok er tingen? Eller at noen sitter på kanten og leser høyt? ;)

Gjest nosigns
Skrevet

Av og til har lesestoffet blitt litt vått, ja. Men jeg synes bøker er lettere å håndtere enn ukeblad. Men jeg leser ikke lånte bøker i badekaret, bare mine egne, og ikke noen som jeg vil bevare pene.

Har en klut hengende slik at jeg kan nå det og tørke meg hvis jeg blir våt på hendene. Eller tørke av sprut på boka.

Skrevet

Det går greit å lese uten vannsøl. Jeg har ikke voldsomt med skum før bladet er kastet vekk. Og det er fint å ha en håndduk rett atmed.

Skrevet

Leser av og til i badekaret, men ikke så lenge i gangen.

Blir sliten i armene etter hvert. Når jeg merker at boka/avisa nærmer seg vannoverflaten, legges den på en krakk/på dolokket like ved. Har et håndkle tilgjengelig.

_har_ vel mista en og annen bok i vannet - men ikke verdifulle sådanne :D

Gjest hufsetufse
Skrevet

Du kan jo lese en sånn der badebok for babyer;) Får prøvd ut kreativiteten din med å lage deg historier om en liten and, en frosk osv;))

Skrevet

Jeg holder rett og slett boka _over_ vannet. ;o)

Leser alltid i badekaret, og har aldri hatt problemer med vannsøl på bøkene.

Annonse

Gjest nosigns
Skrevet

Nå kom jeg på et lurt tiks! Hadde glemt at det var slik jeg gjorde det. hehe... Du vet en slik smal plastbrett-dings som en plasserer på tver over badekaret til å legge såpe og ting og tang på. Den drar jeg helt opp til brystet og så støtter jeg boka på den. Den jeg har er det hull i, så ligger jeg urolig så kan det komme litt vann opp, så det ideelle måtte jo være å finne en med hel plate. Prøv det du! Da blir en ikke trøtt i armene av å holde boka høyt.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg liker å lese bøker i badekaret. Jeg har aldri opplevd at bøkene har blitt våte, har ikke tenkt på det som et mulig problem en gang.

Jeg tørker av hendene på et håndkle før jeg tar i boken, så holder jeg naturligvis boken over vannet mens jeg leser.

Jeg ser at flere sier at hendene blir kalde eller trette, det skjer ikke hos meg. Jeg støtter jo albuene i badekarbunnen.

Det er kos å bade. Da har jeg i tillegg til boken gjerne et glass baileys eller vin på kanten og stearinlyset er tent.

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg holder rett og slett boka _over_ vannet. ;o)

Leser alltid i badekaret, og har aldri hatt problemer med vannsøl på bøkene.

OVER vannet, ja...nettopp...*notere flittig*

Skrevet

OVER vannet, ja...nettopp...*notere flittig*

Thi-hi!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...