Gå til innhold

Forsikring etter attføring

Anbefalte innlegg

Gjest når kan man få det?
Skrevet

Avsluttet for ca 6 mnd siden mitt attføringsopplegg. Har ikke fått fast jobb etterpå, og har derfor ingen forsikring gjennom jobben. Søkte på å få forsikring gjennom Gjensidige for noen år siden, men fikk ikke pga at jeg var på attføring. Noen som aner når jeg kan få innvilget foriskring? Altså personforsikring eller hva det heter.

Skrevet

Avhengig selvfølgelig av hvorfor du har gått på attføring - det kan bli svært vanskelig for deg å få forsikring!! Evt kan du kun få dødsforsikring. De fleste forsikringsselskaper er svært utelukkende, de vil helst forsikre de som aldri kommer til å trenge en uføreerstatning.

Gjest når kan man få det?
Skrevet

Avhengig selvfølgelig av hvorfor du har gått på attføring - det kan bli svært vanskelig for deg å få forsikring!! Evt kan du kun få dødsforsikring. De fleste forsikringsselskaper er svært utelukkende, de vil helst forsikre de som aldri kommer til å trenge en uføreerstatning.

Attføring pga nakke/skulderproblemer. Vet du hvor jeg kan finne regler og sånne ting om dette? Går det ikke an å få helseattest eller noe for å vise at man er frisk nå?

Forsikringsadvokaten
Skrevet

Attføring pga nakke/skulderproblemer. Vet du hvor jeg kan finne regler og sånne ting om dette? Går det ikke an å få helseattest eller noe for å vise at man er frisk nå?

Du tenker vel på å tegne en privat uføreforsikring. Enten ved uførekapital (som gir engangsutbetaling ved varig uførhet) og/eller uførerente (som gir månedsvise utbetalinger om du blir ufør).

Det er ikke noen bestemt "sperrefrist" etter attføring. Men: Tegner du forsikringen privat kreves helseopplysninger. Dette gir du enten ved egenerklæring eller legeerklæring. Selskapet kan da ta individuell reservasjon mot sykdom/plage du har eller kjenner til når du starter forsikringen og som det må antas at du kjente til.

Husk: Om du bruker egenerklæring, ikke underslå at du har hatt plager med rygg/nakke før. Det beste er kanskje å bruke legeerklæring som fastslår at du er frisk nå (om selskapet gir deg dette alternativet), bare vær obs så ikke legen din sender selskapet hele mappa di. Se artikkel om dette her:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=261379&versjon=utskrift

Lykke til med å tegne forsikring. Ring gjerne til mer enn ett selskap og forhør deg.

www.forsikringsadvokaten.no

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...