Gå til innhold

sletting av gjeld

Anbefalte innlegg

Gjest deppa og trist
Skrevet

Jeg ble sykemeldt for 3 år siden pga en skade i foten gikk.Gikk sykemeldt i 3 år.På den tiden ble det tøft økonomisk og jeg fikk mye inkasso.Noen sa at vist du er sykemeldt over en lang periode kan du søke om å få slettet gjelden.Stemmer dette?.Jeg jobber nå 50% stilling.Tror ikke jeg noen gang kan jobbe mere enn det

Fortsetter under...

Skrevet

Hvis du ikke har mulighet til å betjene gjelden din, kan du søke gjeldsanering. Det betyr vist at du må leve på et vist minimum i seks år eller noe sånt. Når man får inkasso bør man kontakte inkassoselskapene med en gang, når man ser man har problemer. Likevel du er neppe alene. Men kontakt ihvertfall noen nå. Du kan kontakte sosialkontoret i kommunene din, de kan være behjelpelig. Du kan kontakte namsmannen, du kan kontakte gjeldsofferalliansen.

Få ryddet opp i dette, det forsvinner ikke av seg selv. Og når du har gjort det så slipper du å være deppa og trist mer....

Lykke til!

Skrevet

Man får ike automatisk slettet gjeld.. Utgangspunktet er at du må betale gjelda di, ikke at den blir slettet..

Man må forhandle med sine kreditorer.. Noen går kanskje med på å slette noe, andre ikke. Kommer du ikke fram til en løsning på ditt gjeldsproblem på egen hånd evt med hjelp fra gjeldsrådgiver eller med hjelp fra namsmann så kan du søke gjeldsordning.

Så oppsøk gjeldsrådgiver. Alle kommuner skal tilby en slik tjeneste.

Skrevet

Du bør kontakte sosialkontoret, og få en saksbehandler. Denne skal kunne hjelpe deg å forhandle med kreditorene, få frosset renter og gebyrer (slik at det ikke bare øker og øker), og få til en betalingsplan som er realistisk i forhold til inntekten din. Dette blir omtrent det samme som om du havner i forliksrådet, bare at du slipper å møte opp i noe som likner en rettssak hvis du med hjelp fra sosialkontoret får ordnet det på egen hånd. De fleste kreditorer vil også gå med på en realistisk betalingsplan, iom. at de tross alt synes det er bedre å få inn litt og litt penger enn ingenting.

"..........................................."

Gjest downtown
Skrevet

Kreditorer kan forhandles med. De er som regel greie når man legger fram problemet, og spør om sletting av f eks halve gjelda. Hvis det ikke er noe !å ta" hos deg, så nøyer de seg ofte med alt som er over kr 0,-

Det verste man kan gjøre mot kreditor, er å prøve "å tie" han ihjel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...