Gå til innhold

stilles det større krav til pene mennesker?

Anbefalte innlegg

Gjest pene mennesker og forventninger
Skrevet

forventer arbeidsgivere mer av pene mennesker, enn av de som er mindre pene?

jeg føler at det stilles større forventninger til meg om arbeidsoppgaver og oppmøte enn noen av mine kollegaer som ikke er så pene.

de kan gjerne komme for sent på jobb titt og ofte. Men hvis jeg ringer og sier at jeg er sein, så blir de sure og jeg får kjeft.

forventer man mer av pene mennesker?

Fortsetter under...

Skrevet

Er du her nå igjen, Barbie?

Er arbeidsgiveren din sur på deg fordi du ikke gidder å møte opp i tide?

Stakkar...

*ler så jeg rister... atter en gang*

Gjest Dessinn
Skrevet

Nei, det stilles ikke større krav. Det handler nok mer om at du er innbilsk og ufordragelig.

Skrevet

Er du her nå igjen, Barbie?

Er arbeidsgiveren din sur på deg fordi du ikke gidder å møte opp i tide?

Stakkar...

*ler så jeg rister... atter en gang*

morsomt at du fikk en lattermild start på dagen. Enda morsommere at jeg ikke er Barbie

Skrevet

Nei, det stilles ikke større krav. Det handler nok mer om at du er innbilsk og ufordragelig.

hæææææææ!!!

hvor har jeg skrevet at jeg er er imbilsk og blærete og det som verre er?

Skrevet

morsomt at du fikk en lattermild start på dagen. Enda morsommere at jeg ikke er Barbie

Fillern. Så feil kan man ta...

Men du er like god til å lage tulleinnlegg.

Søstre?

*s*

Annonse

Gjest Dessinn
Skrevet

hæææææææ!!!

Du trenger ikke skrive det. Det skinner på en måte gjennom, gitt.

Skrevet

I den grad det gjøres forskjell, forventes det mindre av pene mennesker.

Skrevet

Du trenger ikke skrive det. Det skinner på en måte gjennom, gitt.

føler du deg truffet kanskje?

Er du så hårsår at du ikke klarer å lese et innlegg om pene mennesker før du stempler trådstarter som imbilsk?

Har ikke sagt noe negativt om mine kollegaer. Har bare sagt at de ikke er pene. Har ikke sagt noenting om at de er intelligente, hyggelige etc. Bare at jeg føler en forskjellsbehandling

Hva er galt med å stille spørsmålet?

Skrevet

hæææææææ!!!

Trenger ikke skrive det, lille venn. Det står mellom linjene:-) Jmf din kommentar "jeg er pen"

Å være pen er en subjektiv sak. Med andre ord bør du overlate til andre å vurdere om du er pen eller ikke. Når man sier det selv -blir det ganske kvalmt.

Både "pene" og "stygge" mennesker (som du kaller dem) må faktisk møte opp på jobben sin.

Gjest LucySky
Skrevet

Fillern. Så feil kan man ta...

Men du er like god til å lage tulleinnlegg.

Søstre?

*s*

Faktisk tror jeg at nicket har rett. Det kan tenkes at en veldig pen jente får mer pes om hun kommer for seint eller leverer noe som ikke er 100%.

"Hun tror hun er noe fordi hun er så pen", liksom. "Må'kke komme her". Jeg husker en litt kjedelig vakker, men absolutt vakker, regelmessige trekk, pen kropp osv jente på en skole jeg gikk på som yngre.

Hun sa ikke så mye og vi trodde hun var ekstremt dum. Venninna hennes sa ikke så mye hun heller, men hun var ikke noe særlig pen. Ingen trodde at hun var dum.

Man har lett for å tro at veldig pene jenter enten er dumme eller innbilske, og da er det kanskje lettere å irritere seg over feil de gjør.

PÅ den andre siden har media i det siste vært full av undersøkelser som sier at pene mennesker lykkes mest, får de beste jobbene osv.

Så ikke veit jeg.

:o

Skrevet

I den grad det gjøres forskjell, forventes det mindre av pene mennesker.

Der er du antagelig inne på noe. *snurrer det blonde håret rundt fingrene mens jeg tygger febrilsk på tyggisen min og sier; atte jeg kunne ikke noe for det asså, for lipglossen min kom uttafor og atte jeg hadde liksom ikke mere vattdotter for å tørke det bort asså, så mista jeg glossen i gulvet da vettu åsså kunne jeg liksom ikke gå uten glossen, også da rakk jeg visst ikke bussen asså...smatt smatt*

Vedkommende påstår hun ikke er Barbie, men jeg antar at dette nok er en likesinnet.

Skrevet

Er du så hårsår at du ikke klarer å lese et innlegg om pene mennesker før du stempler trådstarter som imbilsk?

Har ikke sagt noe negativt om mine kollegaer. Har bare sagt at de ikke er pene. Har ikke sagt noenting om at de er intelligente, hyggelige etc. Bare at jeg føler en forskjellsbehandling

PS jeg synes det er å snakke negativt om sine kollegaer å si at de ikke er pene!

Man sier ikke sånt om folk.

Nemlig.

Annonse

Gjest Dessinn
Skrevet

Føler meg truffet? Jeg får ofte høre at jeg er pen, men har ingen trang til å si det om meg selv. Likevel blir jeg aldri behandlet annerledes i jobbsammenheng. Kanskje fordi jeg ikke forventer å bli behandlet annerledes? Du hadde vel gjerne sett at du kunne komme litt for sent, bare fordi du er pen?

Skrevet

Faktisk tror jeg at nicket har rett. Det kan tenkes at en veldig pen jente får mer pes om hun kommer for seint eller leverer noe som ikke er 100%.

"Hun tror hun er noe fordi hun er så pen", liksom. "Må'kke komme her". Jeg husker en litt kjedelig vakker, men absolutt vakker, regelmessige trekk, pen kropp osv jente på en skole jeg gikk på som yngre.

Hun sa ikke så mye og vi trodde hun var ekstremt dum. Venninna hennes sa ikke så mye hun heller, men hun var ikke noe særlig pen. Ingen trodde at hun var dum.

Man har lett for å tro at veldig pene jenter enten er dumme eller innbilske, og da er det kanskje lettere å irritere seg over feil de gjør.

PÅ den andre siden har media i det siste vært full av undersøkelser som sier at pene mennesker lykkes mest, får de beste jobbene osv.

Så ikke veit jeg.

:o

Du kan nok ha rett i det, at det blir ulike forventninger.

jeg får hele tiden holdinger som "du må ikke tro at du er noe" hele tiden. Og gjør jeg en feil i jobbsammenheng (jobber i helsevesenet) så er det jeg som får mest kjeft, enn om noen av mine andre kollegaer hadde gjort det.

men altså jeg sier IKKE at mine kolleager er stygge. Jeg sier bare at de ikke er så pene. Jeg er bare mere symmetrisk anlagt og har typisk modellutseende uten at jeg har gått inn for å se sånn ut. Og egentlig kunne jeg ønske at jeg så mere vanlig ut.

Da hadde jeg sluppet all misunnelsen fra de andre. At jeg har tileggsutdannelse gjør det ikke akkurat lettere

Skrevet

Der er du antagelig inne på noe. *snurrer det blonde håret rundt fingrene mens jeg tygger febrilsk på tyggisen min og sier; atte jeg kunne ikke noe for det asså, for lipglossen min kom uttafor og atte jeg hadde liksom ikke mere vattdotter for å tørke det bort asså, så mista jeg glossen i gulvet da vettu åsså kunne jeg liksom ikke gå uten glossen, også da rakk jeg visst ikke bussen asså...smatt smatt*

Vedkommende påstår hun ikke er Barbie, men jeg antar at dette nok er en likesinnet.

Yepp! ;o)

Skrevet

Men de kan kanskje stave?

Skrevet

Du kan nok ha rett i det, at det blir ulike forventninger.

jeg får hele tiden holdinger som "du må ikke tro at du er noe" hele tiden. Og gjør jeg en feil i jobbsammenheng (jobber i helsevesenet) så er det jeg som får mest kjeft, enn om noen av mine andre kollegaer hadde gjort det.

men altså jeg sier IKKE at mine kolleager er stygge. Jeg sier bare at de ikke er så pene. Jeg er bare mere symmetrisk anlagt og har typisk modellutseende uten at jeg har gått inn for å se sånn ut. Og egentlig kunne jeg ønske at jeg så mere vanlig ut.

Da hadde jeg sluppet all misunnelsen fra de andre. At jeg har tileggsutdannelse gjør det ikke akkurat lettere

Jeg ler enda, men kjeder meg og velger derfor å poste innlegg til deg.

Du skriver "når jeg gjør feil - får jeg mer kjeft enn kollegaer".

For det første håper jeg du ikke gjør så ofte feil. Siden du jobber der du jobber, mener jeg.

For det andre; det å føle at man får "så mye kjeft" er faktisk også subjektivt. Altså på samme måte som det å være pen eller ei. Med andre ord kan du ikke si at andre får mindre kjeft enn deg for det kan ikke måles. Hvis derimot 2 gjør akkurat samme feil, den ene får skriftlig advarsel men ikke den andre, da kan du lure på en evt forskjellsbehandling.

Hvis du føler at janteloven holder deg nede, kan det være at du faktisk utstråler forventninger om at du "er mye bedre enn alle andre"?

Hvis du er videreutdannet og faktisk er flinkere i faget ditt enn flere av kollegaene dine, er det nok heller oppførselen din som gjør at du ikke får respekt.

Man høster som man sår!

Skrevet

I hvertfall "imbiller" de seg det... *lol*

Skrevet

Mener du at jeg ikke kan stave?

seriøst???

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...