Gå til innhold

stilles det større krav til pene mennesker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener du at jeg ikke kan stave?

seriøst???

Ja.

Så hvis du ikke har fått beskjed om det før: Kanskje det stilles litt mindre krav til sånne som deg?

Skrevet

hæææææææ!!!

hvor har jeg skrevet at jeg er er imbilsk og blærete og det som verre er?

Det staves innbilsk, ikke 'imbilsk'.

Jeg tror det handler mer om personlighet enn skjønnhet.

Gjest usa-saker
Skrevet

Faktisk tror jeg at nicket har rett. Det kan tenkes at en veldig pen jente får mer pes om hun kommer for seint eller leverer noe som ikke er 100%.

"Hun tror hun er noe fordi hun er så pen", liksom. "Må'kke komme her". Jeg husker en litt kjedelig vakker, men absolutt vakker, regelmessige trekk, pen kropp osv jente på en skole jeg gikk på som yngre.

Hun sa ikke så mye og vi trodde hun var ekstremt dum. Venninna hennes sa ikke så mye hun heller, men hun var ikke noe særlig pen. Ingen trodde at hun var dum.

Man har lett for å tro at veldig pene jenter enten er dumme eller innbilske, og da er det kanskje lettere å irritere seg over feil de gjør.

PÅ den andre siden har media i det siste vært full av undersøkelser som sier at pene mennesker lykkes mest, får de beste jobbene osv.

Så ikke veit jeg.

:o

Jeg trodde pene mordere fikk mildere straff?

Gjest Sivanita
Skrevet

Hihi, når jeg ser deg for meg så ser jeg en blondine, tynn, lyserosa lipgloss og trange trange jeans. Så himler du med øynene når folk er borte fra jobb uten at du vet om de får refs for det. For det er vel slik at når du ringer å sier at du ikke kan komme på jobb, så vet alle på jobb at du har fått "kjeft". Eller kanskje du bare føler på deg at alle blir sinte på deg og motarbeider deg..?

Hihi, takk for god start på dagen. Morsomt! ;)

Gjest pene mennesker og forventninger
Skrevet

Hihi, når jeg ser deg for meg så ser jeg en blondine, tynn, lyserosa lipgloss og trange trange jeans. Så himler du med øynene når folk er borte fra jobb uten at du vet om de får refs for det. For det er vel slik at når du ringer å sier at du ikke kan komme på jobb, så vet alle på jobb at du har fått "kjeft". Eller kanskje du bare føler på deg at alle blir sinte på deg og motarbeider deg..?

Hihi, takk for god start på dagen. Morsomt! ;)

alltid hyggelig å kunne glede andre.

Ha en fin dg du også:)

Skrevet

Nei, det stilles ikke større krav. Det handler nok mer om at du er innbilsk og ufordragelig.

Jeg har faktisk lagt merke til noe tilsvarende. Hva mitt eget utseende angår, vel, det er ikke interessant. Men; jeg har oppdaget at i mange sammenhenger, når jeg tenker over det, er det mange som ser på mindre pene mennesker som mer "stakkarslige" og forventer derfor mindre av dem enn de som er "velstelte og ordentlige"

Det burde selvfølgelig ikke være sånn i noen sammenhenger.

Skrevet

Jeg tror det faktisk er motsatt, at det stilles høyere krav til de som er "mindre pene"! De har ikke det fysiske fortrinnet og må kompensere med å være dyktig på andre måter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...