Gå til innhold

Nå må dere hjelpe meg...:)

Anbefalte innlegg

Gjest prinsesse og prinse mamma
Skrevet

Nå må dere hjelpe meg...:)

Kloke hoder her inne som jeg vet sitter med mange forskjellige tanker på mye.

Jeg har akkurat startet på en ny jobb i en barnerhage. Trives godt, men 37,5 timers uke er uvant for meg, og jeg ser barna også blir slitne..De er 5,5 og snart 3 år. Jeg er utdannet barnevernpedagog og er vant til å arbeide turnus..

I går fikk jeg et annet jobbtilbud.. Det skal startes opp et prosjekt med botrening for unge rusmisbrukere her jeg bor..Jeg har fått jobb som nattevakt ca 55,2 % nattvakt.

Jeg har ingen erfaring i å jobbe med rusmisbrukere fra før. Dette innebærer ca 7-9 vakter pr. mnd arb.tid fra 19.30 - 06.00. Jeg vil ha fri på dagene, selv om jeg så klart trenger å sove, da dette er våkne nattevakter. Det er en liten plass jeg bor på, jeg vet hvem beboerne er, og jeg bor veldig synlig. Er det risky av meg å ta en slik jobb i forhold til barna mine? Det vil jo bety mye tid til å være mamma, og vi vil slippe SfO til høsten..

Vet ikke om jeg er "tøff" nok av meg til en slik jobb...vanskelig dette. Jobben i barnehagen er i utgangspunktet bare ut barnehageåret, men med gode muligheter for mere. Denne jobben kjører jeg 16 km til hver dag, andre jobben kan jeg gå til. Nattvaktjobben er en prosjektstilling på 3 år som sannsynlig blir fast..

Hva ville dere gjort?

Fortsetter under...

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg synes den nye jobben høres spennende ut..

..sier jeg som jobber i bhg selv.. :P

Gjest -jobber litt m rus
Skrevet

Ta den andre!

Det å kjenne (til) brukerne er som oftest ikke noe problem. Du ser bare en annen side av personen i tillegg enn den du ser "på gata". I forhold til ungene dine vil jeg heller ikke tro det vil bli problematisk.

kjenner litt til det. Og det lille som har vært negativt velger jeg å se på som verdifull lærdom!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...