Gå til innhold

Nå må dere hjelpe meg...:)

Anbefalte innlegg

Gjest prinsesse og prinse mamma
Skrevet

Nå må dere hjelpe meg...:)

Kloke hoder her inne som jeg vet sitter med mange forskjellige tanker på mye.

Jeg har akkurat startet på en ny jobb i en barnerhage. Trives godt, men 37,5 timers uke er uvant for meg, og jeg ser barna også blir slitne..De er 5,5 og snart 3 år. Jeg er utdannet barnevernpedagog og er vant til å arbeide turnus..

I går fikk jeg et annet jobbtilbud.. Det skal startes opp et prosjekt med botrening for unge rusmisbrukere her jeg bor..Jeg har fått jobb som nattevakt ca 55,2 % nattvakt.

Jeg har ingen erfaring i å jobbe med rusmisbrukere fra før. Dette innebærer ca 7-9 vakter pr. mnd arb.tid fra 19.30 - 06.00. Jeg vil ha fri på dagene, selv om jeg så klart trenger å sove, da dette er våkne nattevakter. Det er en liten plass jeg bor på, jeg vet hvem beboerne er, og jeg bor veldig synlig. Er det risky av meg å ta en slik jobb i forhold til barna mine? Det vil jo bety mye tid til å være mamma, og vi vil slippe SfO til høsten..

Vet ikke om jeg er "tøff" nok av meg til en slik jobb...vanskelig dette. Jobben i barnehagen er i utgangspunktet bare ut barnehageåret, men med gode muligheter for mere. Denne jobben kjører jeg 16 km til hver dag, andre jobben kan jeg gå til. Nattvaktjobben er en prosjektstilling på 3 år som sannsynlig blir fast..

Hva ville dere gjort?

Fortsetter under...

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg synes den nye jobben høres spennende ut..

..sier jeg som jobber i bhg selv.. :P

Gjest -jobber litt m rus
Skrevet

Ta den andre!

Det å kjenne (til) brukerne er som oftest ikke noe problem. Du ser bare en annen side av personen i tillegg enn den du ser "på gata". I forhold til ungene dine vil jeg heller ikke tro det vil bli problematisk.

kjenner litt til det. Og det lille som har vært negativt velger jeg å se på som verdifull lærdom!

Bli med i samtalen