Gå til innhold

Valgets kvaler.. Er 3G et must?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lider valgets kvaler her. Skal ha meg ny telefon, og står nå og vipper mellom Samsung e730 og z500.

Har skjønt at z500 har blingsa litt her og der - men den har både 3G og plass til minnekort.

E730 virker å være jevnt over en ok telefon - den har også radio - men den har ikke 3G og ikke minnekort. (Nå har den 92Mb minnekapasitet, da, så jeg regner med jeg skal klare meg med det).

Så hva er viktigst for meg? Jeg kommer ikke til å bytte telefon nå på halvannet år - klarer jeg meg uten 3G så "lenge"?

Noen som har erfaringer med z500, som faktisk anbefaler den?

Takker for innspill! :)

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Har ikke erfaring med Samsung, men helt generelt:

Hvis ikke du skal bytte på de neste 18 mnd vill jeg tatt den med 3G. Du MÅ ikke ha den nå, men det er ganske morsomt og hvis du liker litt gadgets, så ville jeg valgt 3G.

Bortsett fra det ville jeg vurdert telefonene utifra minnekapasitet, video, kamera, kalenderfunksjon og meldinger (gruppemeldinger, hvor god den er å skrive på etc).

Men det er mine kriterier. Skriv ned dine egne, så er det fort gjort å velge mobil.

Skrevet

Har ikke erfaring med Samsung, men helt generelt:

Hvis ikke du skal bytte på de neste 18 mnd vill jeg tatt den med 3G. Du MÅ ikke ha den nå, men det er ganske morsomt og hvis du liker litt gadgets, så ville jeg valgt 3G.

Bortsett fra det ville jeg vurdert telefonene utifra minnekapasitet, video, kamera, kalenderfunksjon og meldinger (gruppemeldinger, hvor god den er å skrive på etc).

Men det er mine kriterier. Skriv ned dine egne, så er det fort gjort å velge mobil.

Takk for innspill!

z500 har "bare" 50Mb minnekapasitet, så den må evt. utvides med minnekort - og det koster vel litt?

Den var også litt knotete med at man ikke kunne bruke mp3-spilleren samtidig som man brukte andre funksjoner, for eks. sende og motta sms. Men det er kanskje ikke så nøye...

Litt mer problematisk var det med talekvaliteten. Kan visst risikere at folk ikke hører hva jeg sier! Dårlig antenne hadde den også..

Men den er jo så søt og pen, og så er den jo 3G, som du sier... Per i dag bryr jeg meg døyten om 3G - men det der er jo sånt som endrer seg over natten.

*grine*

Hvilken telefon har du, da, om jeg får lov å spørre? :)

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Takk for innspill!

z500 har "bare" 50Mb minnekapasitet, så den må evt. utvides med minnekort - og det koster vel litt?

Den var også litt knotete med at man ikke kunne bruke mp3-spilleren samtidig som man brukte andre funksjoner, for eks. sende og motta sms. Men det er kanskje ikke så nøye...

Litt mer problematisk var det med talekvaliteten. Kan visst risikere at folk ikke hører hva jeg sier! Dårlig antenne hadde den også..

Men den er jo så søt og pen, og så er den jo 3G, som du sier... Per i dag bryr jeg meg døyten om 3G - men det der er jo sånt som endrer seg over natten.

*grine*

Hvilken telefon har du, da, om jeg får lov å spørre? :)

Jeg har en nokia N90. Kjempefornøyd med den.

Du kan sikkert klare deg med det minnet som "følger med" mobilen. Minnekort er passe dyrt ja. Men jeg kjøpte det fordi jeg tar en del video og masse masse bilder.

Om du kan bruke mp3 samtidig med at du sender en melding, det må du nesten vurdere selv. Jeg hører ikke så mye på musikk via mobil, så for meg er det irrelevant egentlig. Men for andre ville det vært et must.

Skrevet

Det er mye sterkere stråling fra 3G har jeg hørt ...obs.obs..

Skrevet

Jeg har en nokia N90. Kjempefornøyd med den.

Du kan sikkert klare deg med det minnet som "følger med" mobilen. Minnekort er passe dyrt ja. Men jeg kjøpte det fordi jeg tar en del video og masse masse bilder.

Om du kan bruke mp3 samtidig med at du sender en melding, det må du nesten vurdere selv. Jeg hører ikke så mye på musikk via mobil, så for meg er det irrelevant egentlig. Men for andre ville det vært et must.

Ser telefonen din scorer bra rundt omkring. Men nå har jeg virketlig sett lyset! Det blir definitivt en Nokia 6280! Det er ikke en klapptelefon, men so what? Den har jo ALT! 3G, EDGE, blåtann og IR, mp3 og 2 megapixlers kamera! Og så er den jo riktig pen å sjå på!

Har så langt bare funnet glitrende kritikker på telefonen, så nå gleder jeg meg bare til den kommer i butikkhyllene i medio februar/mars.

http://www.nokia.no/phones/6280/

*forelsket*

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Ser telefonen din scorer bra rundt omkring. Men nå har jeg virketlig sett lyset! Det blir definitivt en Nokia 6280! Det er ikke en klapptelefon, men so what? Den har jo ALT! 3G, EDGE, blåtann og IR, mp3 og 2 megapixlers kamera! Og så er den jo riktig pen å sjå på!

Har så langt bare funnet glitrende kritikker på telefonen, så nå gleder jeg meg bare til den kommer i butikkhyllene i medio februar/mars.

*forelsket*

jeg vurderte sterkt den jeg også, men siden det er såpass dyrt, valgte jeg klapp utgaven for å skåne skjermen mest mulig,

Gjest kroppogsjel
Skrevet

*forelsket*

Forresten- på nokia.no så kan du be om å få varsel sendt pr sms om når akkurat den telefonen er på vei ut i hyllene.

Gratulerer! Tror du kommer til å bli veldig fornøyd!

Skrevet

Forresten- på nokia.no så kan du be om å få varsel sendt pr sms om når akkurat den telefonen er på vei ut i hyllene.

Gratulerer! Tror du kommer til å bli veldig fornøyd!

Takker!

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...