Gå til innhold

Når er man gutt/mann jente/kvinne i media?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En gutt i tjueårsalderen ble truffet av t-banen leser jeg i dagbladet

Hvor gammel er man hvis man skal bli betraktet som mann?

Leste også en kontaktannonse hvor en 40 år gammel jente søkte etter en leken gutt å dele livet med

Når slutter man å være jente og bli kvinne?

brukes gutt og mann om hverandre?

Eller blir man referert som gutt om man er litt dum og vågal, som da går i t-banetunnellen?

for det ville vel ikke en mann ha gjort eller?

Skrevet

Jeg trodde de konsekvent brukte 18 år som skille, så jeg syns det var litt rart at de hadde skrevet gutt i 20-åra...

Skrevet

Jeg trodde de konsekvent brukte 18 år som skille, så jeg syns det var litt rart at de hadde skrevet gutt i 20-åra...

Jeg har da ofte sett det i avisene har stått "gutt på 21" og "kvinne på 17"....

Skrevet

kanskje han var litt "guttete"?

Skrevet

har inntrykk av at de ofte bruker ordet "kvinne" i voldtektsaker, spesielt der kvinnen bare har blitt angrepet

Har hun derimot blitt voldtatt etter fest så blir hun referert til som jente

Angela1365380318
Skrevet

tv2 setter grensen jente-kvinne / gutt-mann ved 18 år, iallefall har jeg lagt merke til det på nyhetene.

Det er vel det som er rikig.

Skrevet

skriver dem det etter hva slags personer de er?

Om de er ordentlige skikkelige mennesker?

Eller om de er umodne?

får litt følelsen av at det er sånn

Skrevet

Hvis den gutten hadde utført en ulovlig handlig istedetfor å bli påkjørt, hadde han garantert blitt omtalt som mann. Har sett det ofte, hvis man er i grenseland mann/gutt og havner i ulykker, er man gutt, men gjør man noe kriminelt er man mann ;)

Skrevet

Hvis den gutten hadde utført en ulovlig handlig istedetfor å bli påkjørt, hadde han garantert blitt omtalt som mann. Har sett det ofte, hvis man er i grenseland mann/gutt og havner i ulykker, er man gutt, men gjør man noe kriminelt er man mann ;)

Ja, det har jeg også merket meg.

Skrevet

Akkurat dette har jeg lurt på også, ikke bare i forhold til media men sånn generelt. Når slutter man å være jente/gutt og blir kvinne/mann.

Skrevet

Jeg reagerte på noe som var i avisen for en god stund tilbake. Da var det ei JENTE på ..19 eller 20? som ble voldtatt av 3 MENN i alderen 16-18..... det stod det. Det stusset jeg over..

Skrevet

Ok det forklarer innlegget mitt over...

Skrevet

Jeg reagerte på noe som var i avisen for en god stund tilbake. Da var det ei JENTE på ..19 eller 20? som ble voldtatt av 3 MENN i alderen 16-18..... det stod det. Det stusset jeg over..

ja den var pussig.

kanskje voldtekten var så grov at guttene i den sammenheng ble voksne? altså menn

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...