Gjest Timari Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 En gutt i tjueårsalderen ble truffet av t-banen leser jeg i dagbladet Hvor gammel er man hvis man skal bli betraktet som mann? Leste også en kontaktannonse hvor en 40 år gammel jente søkte etter en leken gutt å dele livet med Når slutter man å være jente og bli kvinne? brukes gutt og mann om hverandre? Eller blir man referert som gutt om man er litt dum og vågal, som da går i t-banetunnellen? for det ville vel ikke en mann ha gjort eller? 0 Siter
Åsemor Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 Jeg trodde de konsekvent brukte 18 år som skille, så jeg syns det var litt rart at de hadde skrevet gutt i 20-åra... 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 Jeg trodde de konsekvent brukte 18 år som skille, så jeg syns det var litt rart at de hadde skrevet gutt i 20-åra... Jeg har da ofte sett det i avisene har stått "gutt på 21" og "kvinne på 17".... 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 Jeg trodde de konsekvent brukte 18 år som skille, så jeg syns det var litt rart at de hadde skrevet gutt i 20-åra... kanskje han var litt "guttete"? 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 Jeg har da ofte sett det i avisene har stått "gutt på 21" og "kvinne på 17".... har inntrykk av at de ofte bruker ordet "kvinne" i voldtektsaker, spesielt der kvinnen bare har blitt angrepet Har hun derimot blitt voldtatt etter fest så blir hun referert til som jente 0 Siter
Angela1365380318 Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 tv2 setter grensen jente-kvinne / gutt-mann ved 18 år, iallefall har jeg lagt merke til det på nyhetene. Det er vel det som er rikig. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 Jeg har da ofte sett det i avisene har stått "gutt på 21" og "kvinne på 17".... skriver dem det etter hva slags personer de er? Om de er ordentlige skikkelige mennesker? Eller om de er umodne? får litt følelsen av at det er sånn 0 Siter
mAd Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 Hvis den gutten hadde utført en ulovlig handlig istedetfor å bli påkjørt, hadde han garantert blitt omtalt som mann. Har sett det ofte, hvis man er i grenseland mann/gutt og havner i ulykker, er man gutt, men gjør man noe kriminelt er man mann 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 Hvis den gutten hadde utført en ulovlig handlig istedetfor å bli påkjørt, hadde han garantert blitt omtalt som mann. Har sett det ofte, hvis man er i grenseland mann/gutt og havner i ulykker, er man gutt, men gjør man noe kriminelt er man mann Ja, det har jeg også merket meg. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 Akkurat dette har jeg lurt på også, ikke bare i forhold til media men sånn generelt. Når slutter man å være jente/gutt og blir kvinne/mann. 0 Siter
Lucretia Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 Jeg reagerte på noe som var i avisen for en god stund tilbake. Da var det ei JENTE på ..19 eller 20? som ble voldtatt av 3 MENN i alderen 16-18..... det stod det. Det stusset jeg over.. 0 Siter
Lucretia Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 Hvis den gutten hadde utført en ulovlig handlig istedetfor å bli påkjørt, hadde han garantert blitt omtalt som mann. Har sett det ofte, hvis man er i grenseland mann/gutt og havner i ulykker, er man gutt, men gjør man noe kriminelt er man mann Ok det forklarer innlegget mitt over... 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 4. februar 2006 Skrevet 4. februar 2006 Jeg reagerte på noe som var i avisen for en god stund tilbake. Da var det ei JENTE på ..19 eller 20? som ble voldtatt av 3 MENN i alderen 16-18..... det stod det. Det stusset jeg over.. ja den var pussig. kanskje voldtekten var så grov at guttene i den sammenheng ble voksne? altså menn 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.