Gå til innhold

Vanskelig å gjøre det slutt...

Anbefalte innlegg

Gjest Trist og lei

Hei,

jeg er ei jente på 26 som for tiden går igjennom en skikkelig tøff tid. Jeg har bestemt meg for å gjøre det slutt med han jeg er glad i. Vi har hatt pause en stund, og vi var begge usikre en stund, men han har nå vist tegn på at han ønkser prøve igjen. Jeg klarer det ikke, må bryte med ham, selvom jeg er glad i ham. Jeg orker ikke dette forholdet lenger, det er for turbulent.

Nå har det seg sånn at jeg har tatt min avgjørelse og skal treffe ham om noen dager for å si det til ham.

Men hvordan? Er fryktelig redd for at jeg vil bli svak for ham, både når det gjelder min avgjørelse (redd han kan "overtale" meg) - og på det fysiske plan. Redd vi kan gjøre ting som vil gjøre vondt verre.

Hvordan er egentlig beste måten å gjøre slutt på? Jeg vurderer også å skrive brev til ham, og la ham evt lese det mens han er hos meg. Da får jeg hvertfall sagt alt jeg skal si. Vet ikke. Tips til meg?

Og hvis du lurer på hvorfor jeg kan bli svak for ham så dreier det sge ikke om at jeg er usikker på min avgjørelse, men på at jeg er glad i ham. Men her seirer fornuften. Trenger råd til hvordan fikse dette. Plis!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21714-vanskelig-%C3%A5-gj%C3%B8re-det-slutt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Er oppe i akkurat samme situasjon. Jeg lurer også på hvordan jeg skal gjøre dette. Kanskje vi kan hjelpe hverandre og gjøre det sammen på akkurat samme dato og klokkslett, da er vi hverfall ikke alene om det?

Hva syntes du?

Hilsen

en trist å lei til

gutt 30

Gjest trist og lei

Hei

Er oppe i akkurat samme situasjon. Jeg lurer også på hvordan jeg skal gjøre dette. Kanskje vi kan hjelpe hverandre og gjøre det sammen på akkurat samme dato og klokkslett, da er vi hverfall ikke alene om det?

Hva syntes du?

Hilsen

en trist å lei til

gutt 30

Godt å høre at jeg ikke er alene, men helt ærlig vet jeg ikke om det hjelper å gjøre det på samme tid, liksom? Blir ikke det litt rart? Er ikke så interessert i å være bundet opp av det, om du skjønner.

Si litt mer om hva du har tenkt og hvordan, da...?

:-)

Gjest trist og lei

Hei

Hva syntes du?

Hilsen

en trist å lei til

gutt 30

Godt å høre at jeg ikke er alene, men helt ærlig vet jeg ikke om det hjelper å gjøre det på samme tid, liksom? Blir ikke det litt rart? Er ikke så interessert i å være bundet opp av det, om du skjønner.

vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det , liker ikke å såre andre. Men man må vel tenke på fremtiden og meg selv først? Det beste er vel å si det som det er,men..

jeg skal tenke nøye gjennom hvordan jeg skal gjøre det for å ungå for stor "skade"

Hvis du vil står jeg fortsatt på at vi kan gjøre det likt? å kanksje prate om det etterpå?

bee

skal følge med på hva du svarer senere men jeg må gå nå

hade

Annonse

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Jeg forstår at du har tatt en avgjørelse. Da har du kommet langt.

Hvordan du bør formidle avgjørelsen til han, kommer an på det som er mest naturlig for deg.

For å sikre at du får sagt alt du ønsker, kan du forberede deg. Skriv gjerne ned i punkter det du vil si.

Enten du da formidler beskjeden muntlig eller pr. brev, slik du selv antyder, avhenger av hva du liker.

Det er viktig å huske på at dere er to parter som begge lever best videre med å forstå hva som skjer og hvorfor.

Mottakeren er best tjent med å få tydelig beskjed og helst en begrunnelse for bruddet. Det behøver ikke avstedkomme langvarige diskusjoner og krangler, hvis du er godt forberedt og innstilt på å styre samtalen. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...